printlogo


کد خبر: 266178تاریخ: 1401/11/18 00:00
2 گل تقدیم به پدر و مادر علیرضا
جهان تایم!

امیر اسدی
روزنامه نگار
 
شرایط این روزهای علیرضا جهانبخش در فاینورد، زمین تا آسمان با حدود سه ماه قبل تفاوت دارد. موتور بال ایرانی فاینورد دوباره در هلند روشن شده، آن هم در روزهایی که شایعه جدایی‌اش از صدرنشین فعلی اردیویسه شنیده می‌شد و البته چند باشگاه در ترکیه، آلمان و یونان به دنبال شکار او بودند. بخصوص بشیکتاش در ترکیه و پاناتینایکوس در یونان که تور خود را برای جذب جهانبخش پهن کرده بودند اما علیرضا دوباره مسیر مبارزه را پیش گرفت و در این راه به هدف خود هم رسید.
جهانبخش قبل از جام جهانی و با توجه به مصدومیت‌های گاه و بیگاه خود کمتر در ترکیب ثابت فاینورد قرار می‌گرفت. بعد از جام جهانی و در 5 بازی اخیر فاینورد، درخشش خیره‌کننده او شرایط را به سودش تغییر داده و باعث شده تا به بازیکنی کلیدی و مهم در ترکیب تیمش تبدیل شود. علیرضا بعد از به ثمر رساندن گل تساوی مقابل اوترخت، یک پاس گل هم برابر توئنته داد و در نهایت همین یکی دو روز قبل توانست شکست 2 بر صفر فاینورد را تبدیل به تساوی 2 بر 2 کند.
جهانبخش ابتدا دقیقه 84 گل تساوی را با ضربه سر زد و سپس در ششمین دقیقه از وقت‌های تلف شده با شوتی تماشایی بازی را به تساوی کشاند. جهانبخش برابر اوترخت در وقت‌های اضافه نیمه دوم گل تساوی را زد و مقابل آیندهوون هم همین قصه را تکرار کرد. بنابراین وقت‌های تلف شده بازی را می‌توانیم به «جهان تایم» تغییر بدهیم و نام جدیدی به دایره لغات اضافه کنیم.
علیرضا در شرایطی دو گل زد تا فاینورد از شکست نجات پیدا کند که پدر و مادرش هم در ورزشگاه حضور داشتند. او می‌گوید: «این گل‌ها تقدیم به پدر و مادرم و تمام هواداران فاینورد. من همیشه به آنها می‌گویم که دی‌کویپ زیباترین ورزشگاه هلند است. حالا آنها توانستند این موضوع را تجربه کنند. این باعث افتخار من است.»
دلیل عدم خوشحالی جهانبخش بعد از گلزنی به آیندهوون چه بود؟ او اینگونه توضیح می‌دهد: «در واقع بعد از تساوی 2 بر 2 می‌خواستم جشن بگیرم اما من و بقیه بازیکنان هدف‌مان این بود بازی را ببریم و نتیجه به 3 بر 2 تغییر کند. بنابراین دویدیم و به وسط زمین رفتیم. در واقع، این کارِ بهتری بود. همین مسأله نشان می‌دهد ذهنیت در تیم فوق‌العاده قوی است و همگی فقط به سه امتیاز و پیروزی فکر می‌کنیم.»
چرا جهانبخش بر خلاف بازی‌های قبل در ترکیب اصلی فاینورد حضور نداشت؟ او در این باره می‌گوید: «البته برایم سخت بود، چون من همیشه می‌خواهم کار را از ابتدا شروع کنم. اما همه این را می‌خواهند. ما در هر پست چندین بازیکن خوب داریم. بخصوص برای دو پست بال کناری ما در مجموع پنج گزینه داریم. همه آنها وینگرهایی در سطح بالا هستند. ما همدیگر را قوی‌تر می‌کنیم. به همین دلیل در اوج هستیم. علاوه بر این، در فصلی طولانی که در آن هنوز در سه جبهه رقابت می‌کنیم، به یکدیگر نیاز داریم. ترجیح می‌دهم در همه مسابقات بازی کنم و اگر بازی نکنم آماده هستم که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان بروم تا تفاوت ایجاد کنم.»
همچنین صفحه توئیتر باشگاه فاینورد دو گل نجات‌بخش جهانبخش را از دریچه دوربین خود به نمایش گذاشت و در توضیح آن نوشت: «علیرضا مردی برای نجات.»


Page Generated in 0.0055 sec