printlogo


کد خبر: 266166تاریخ: 1401/11/18 00:00
فتح‌آبادی: علی پروین می‌گفت در هر بازی بالای چهار گل بزنید که برنده باشیم
پریرا یک انگشت وینیسیوس هم باشد مؤثر خواهد بود

غلام فتح‌آبادی، مهاجم اسبق پرسپولیس که در گلزنی خصوصاً روی ضربات سر هم تخصص بالایی داشت در رابطه با دلایل ضعف پرسپولیس در دو بازی اخیر این تیم توضیح می‌دهد و البته بر خلاف بعضی دیگر از پیشکسوتان ادعای حمایت از یک تیم خاص در فوتبال ایران را رد می‌کند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
 چرا در بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی، با وجود میزبانی نمایش خوبی را از پرسپولیس شاهد نبودیم؟!
بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم هیچ بار فنی نداشت و بیشتر بازی جنگ و دعوا بود. مسأله‌ای که موجب شد تا تیم پرسپولیس به حاشیه برود و نتواند از تمام توان خودش برای پیروزی استفاده کند. به نظرم پرسپولیس اگر می‌خواهد موفق‌تر شده و دوباره روی نوار برد و پیروزی قرار بگیرد باید آرامش به تیم باز گردد که این موضوع هم باید توسط سرمربی به تیم القا شود.
در خصوص مسأله‌ای که اخیراً باب شده و بحث حمایت از یک تیم خاص در ایران مطرح شده، چه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم چنین مسأله‌ای درست نیست و بحث حمایت از یک تیم اصلاً وجود ندارد. چه بسا که وقتی تیمی خودش در مقابل یک تیم مدعی با چهار گل به برتری می‌رسد، مشخص است که تیم خوبی است. به نظرم تیمی مانند پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمان شود باید خیلی قوی‌تر از چیزی که از این تیم دیدیم ظاهر شود. این حرف علی پروین را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که به ما می‌گفت شما در هر بازی چهار گل بزنید که اگر یکی، دو گل‌مان هم احتمالاً توسط داور یا کمکش مردود شد باز هم موفق شویم. در حال حاضر هم حتماً پرسپولیس با بازیکنانی که دارد باید نمایش بهتری داشته باشد و حریفان را تحت فشار قرار داده و چندین موقعیت گل خلق کرده تا به پیروزی برسد نه اینکه با خلق کمترین موقعیت منتظر به گل رسیدن و پیروزی باشد.
 در خصوص رقابت بین تیم‌های مدعی برای قهرمانی چه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر مدعی هستند اما در این بین باید به این موضوع بپردازم که در بین مدعیان نباید از کنار تراکتور بی‌تفاوت بگذریم. تیمی که با هدایت خمس تیم خیلی خوبی نشان داده و قادر است برای سهمیه گرفتن هم مدعی باشد.
 در رابطه با اعتراض یحیی نسبت به نحوه قضاوت داوران چه صحبتی دارید؟
من معتقدم اشتباه هست و کسی هم نمی‌تواند منکر این قضیه شود اما ما باید بدانیم که اشتباهات داوران با مصاحبه کردن درست نمی‌شود بلکه باید کار کرد و تیم را به بهترین شرایط مهیا کرد.
 اما به هر حال شاید تکرار اشتباهات زیاد می‌تواند مربی را شاکی کند؟
بله این مسأله وجود دارد. چه بسا که روی ترابی خطای پنالتی رخ داد اما وقتی پرسپولیس چند فرصت خلق کند و به گل برسد چنین مسائلی نمی‌تواند مانع پیروز نشدن پرسپولیس شود. به نظرم بازیکنان و حتی تماشاگران در صورت ادامه اعتراض‌ها آسیب خواهند دید و ممکن است کمیته داوران و کمیته انضباطی هم وارد این مسائل شده و به نوعی شاید کار به لشکرکشی بکشد.
  در رابطه با بیرانوند و تأثیر غیبت این بازیکن در بازی مقابل صنعت نفت چه صحبتی دارید؟
بیرانوند دروازه‌بان خیلی خوبی است اما به نظرم زمانی که داور و کمکش یک صحنه را خطای پنالتی اعلام کرده‌اند که دیگر آن صحنه را برنمی‌گردانند. بنابراین شلوغ‌کاری زیاد بی‌فایده است. در مورد گوهری هم باید بگویم او دروازه‌بان خیلی خوبی است و قطعاً می‌تواند به خوبی در غیاب بیرانوند از دروازه پرسپولیس حفاظت کند. پرسپولیس باید صنعت نفت را ببرد و به شرایط خودش سر و سامان بدهد چه بسا که اگر چنین امری رخ ندهد کار برای پرسپولیس در ادامه مشکل‌تر خواهد شد. موضوع حایز اهمیت دیگر در این بین به بازی‌های سخت‌تر پرسپولیس نسبت به سپاهان در بازی‌های آینده‌شان باز می‌گردد.
 در خصوص پریرا و نقش مثبت این مهاجم برزیلی در پرسپولیس چقدر می‌توان روی گلزنی این بازیکن حساب کرد؟
برزیلی‌ها بازیکنان خوبی هستند اما از آنجا که مهاجم برزیلی 31 ساله است امیدوارم این بازیکن بتواند برای پرسپولیس مثمرثمر واقع شود و به نوعی اگر او یک انگشت وینیسیوس بازیکن برزیلی رئال مادرید هم باشد حتماً می‌تواند در پرسپولیس موفق عمل کند.
 


Page Generated in 0.0051 sec