printlogo


کد خبر: 266154تاریخ: 1401/11/18 00:00
بارسلونا قدرتمند و بدون اشتباه
ژاوی در مسیر قهرمانی

بارسلونا در حال حاضر شبیه بازنده‌ها نیست، در واقع از باخت به بایرن‌مونیخ در اوایل آبان تیم ژاوی در طرف بد نتیجه قرار نگرفته و این روند مقابل سویا هم ادامه پیدا کرد. بارسلونا از شکست یک بر صفر رئال مادرید در زمین مایورکا نهایت بهره را برد و با پشت سر گذاشتن یک نیمه اول بد، در نیمه دوم سه گل به میهمانش زد و با هشت امتیاز اختلاف نسبت به رئال در مسیر قهرمانی طی طریق می‌کند. رئال به جام جهانی باشگاه‌ها می‌رود و باید امیدوار باشد رقیب همیشگی‌اش امتیاز از دست بدهد چیزی که در حال حاضر احتمالش زیاد نیست.
 
نمایش کلاسیک آلبا
قرار نبود خوردی آلبا در این بازی در ترکیب اصلی باشد؛ او حالا دیگر انتخاب دوم ژاوی بعد از آلخاندرو بالده 19 ساله است. اما بالده نمی‌توانست بازی کند و آلبا فرصتی پیدا کرد که نهایت استفاده را از آن برد. این یکی از بازی‌های کلاسیک آلبا بود، دوندگی دائم، انرژی پایان‌ناپذیر و کیفیت مؤثر در یک سوم دفاعی حریف. در نیمه اول چند موقعیت ایجاد کرد و در نیمه دوم بهتر بود. گل اول بارسلونا را او زد قبل از اینکه برای گل سوم به رافینیا پاس بدهد. آلبا وظایف دفاعی سنگینی نداشت و این برای پاهای مسن او خیلی خوب است. در این بازی ثابت کرد همچنان در کارهای هجومی خیلی به دردبخور است.
 
کسیه، قهرمان غیرمحتمل
درباره بازیکنانی حرف می‌زنیم که در این بازی یکباره قهرمان شدند؛ فرانک کسیه با مصدومیت زودهنگام سرخیو بوسکتس به زمین آمد و به نظر می‌رسد این بازیکن ساحل عاجی خیلی برای تیم مفید است. او لزوماً نیروی خلاقانه گاوی یا پدری را ندارد و نمی‌تواند مثل بوسکتس توپ را از عقب زمین راه بیندازد اما در این بازی از بهترین‌ها بود. او بالا بازی می‌کرد و دائماً در محوطه جریمه سویا بود. پاس گل اول بارسلونا را او به آلبا داد و در گل دوم نقش داشت که به رافینیا پاس داد و او گاوی را صاحب توپ کرد.
 
رافینیا در مسیر اوج
ستاره سابق لیدز هنوز در بارسلونا اوج نگرفته. رافینیا در پست‌های مختلف امتحان شده، هم در چپ خط حمله و هم راست بدون اینکه مشکلی داشته باشد. اما حالا که عثمان دمبله مصدوم است، رافینیا مجال پیدا کرده تا در پست مورد علاقه‌اش با اجازه حرکت بیشتری بازی کند. از این بهره برده و در دو بازی آخر روی سه گل نقش مستقیم داشته. در نیمه دوم این بازی هم درخشان بود و یک پاس گل و یک گل به نام او ثبت شد. بارسلونا نیاز دارد در غیاب دمبله او همین‌طور بماند.
 
مصدومیت بوسکتس
سرخیو بوسکتس تا می‌آید اوج بگیرد، مصدومیت از راه می‌رسد. این بازیکن 36 ساله در هفته‌های اخیر عالی بود و با پاس‌های دقیق و تکل‌های مؤثرش یادآور خاطرات خوب گذشته شده بود. اما مقابل سویا در جریان یک برخورد قوزک پایش را گرفته بود و مجبور به ترک زمین بعد از پنج دقیقه شد. برخورد شدیدی به نظر نمی‌رسید اما بوسکتس درد زیادی داشت. خبر خوب برای ژاوی اینکه او با پای خودش بیرون رفت و خبر بد اینکه راحت راه نمی‌رفت. باید دید موضوع چقدر جدی است.
 
شب بد راکیتیچ
ایوان راکیتیچ در زمینی که خاطرات فوق‌العاده‌ای از آن دارد، یک شب ناامیدکننده را سپری کرد. هافبک سابق بارسلونا تنها 37 بار توپ را لمس کرد و در دیداری که تیمش مقابل حریف حرفی برای گفتن نداشت، نتوانست کار خاصی انجام دهد. راکیتیچ الان 34 سال دارد و تقریباً سه سال قبل وقتی فرانکی دیونگ آمد، از بارسلونا کنار گذاشته شد. هنوز هم این بازیکن کروات رنج می‌برد از اینکه چرا باید در مسابقه یکطرفه‌ای مثل این در سمت بازنده میدان باشد آن هم مقابل تیمی که دوران موفقیت‌آمیزی در آن داشت.


Page Generated in 0.0053 sec