printlogo


کد خبر: 266153تاریخ: 1401/11/18 00:00
لیگ برتر، ‌منچسترسیتی را به بیش از 100 مورد تخلف متهم کرد
مجازاتی سنگین در انتظار سیتیزن‌ها

سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس، منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته این مسابقات را به‌دلیل تخطی از قوانین مالی این سازمان توبیخ کرد. به گزارش دیلی میل سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس با نسبت دادن بیش از 100 مورد تخلف مالی به باشگاه منچسترسیتی، قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره را به نقض قوانین مالی فوتبال این سازمان متهم کرد. این اتهامات مرتبط با درآمدهای باشگاه، جزئیات حقوق‌های پرداختی به مربیان و بازیکنان این تیم، مقررات یوفا و... است و در همین راستا سازمان لیگ برتر انگلیس، پرونده اتهامات منتسب به باشگاه منچسترسیتی را برای رسیدگی به کمیسیونی مستقل ارجاع داده است. تحقیقات سازمان لیگ برتر انگلیس درباره تخلفات باشگاه منچسترسیتی در ماه مارس سال 2019 آغاز شد و اسناد جمع‌آوری شده دربردارنده جزئیات تمامی فعالیت‌های مالی باشگاه از ماه سپتامبر سال 2009 تا پایان فصل 19-2018 می‌شود. در بیانیه سازمان لیگ برتر انگلیس آمده است: سازمان لیگ برتر تأیید می‌کند که مورخ ششم فوریه سال 2023 پرونده اتهامات باشگاه فوتبال منچسترسیتی را برای رسیدگی به یک کمیسیون مستقل ارجاع داده است. فعالیت این کمیسیون‌ها کاملاً مستقل از لیگ برتر و باشگاه‌های عضو آن است و اعضای این کمیسیون توسط هیأت قضایی مستقل سازمان لیگ برتر انتخاب خواهند شد. فرایند دادرسی نیز مطابق اساسنامه لیگ برتر انگلیس، به‌صورت محرمانه دنبال خواهد شد و رأی نهایی در سایت رسمی سازمان لیگ منتشر خواهد شد.»
 به گزارش نشریه دیلی‌میل، در صورتی که اتهامات باشگاه منچسترسیتی تأیید شود، این باشگاه با مجازات‌هایی که می‌تواند شامل کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته‌های پایین‌تر باشد، مواجه خواهد شد. واکنش باشگاه منچسترسیتی انتشار چنین بیانیه‌ای بود: «باشگاه منچسترسیتی از صدور این موارد   ادعای نقض قوانین لیگ برتر شگفت‌زده شده است، بویژه با توجه به تعامل گسترده‌ای که در سال‌های اخیر با لیگ برتر داشته است. باشگاه از بررسی این موضوع توسط یک کمیته مستقل استقبال می‌کند تا بی‌طرفانه و با توجه به مجموعه جامعی از شواهد غیرقابل ‌انکار، موضوع بررسی شود. به این ترتیب، ما مشتاقانه منتظریم که این موضوع یک بار برای همیشه متوقف شود.»
 
وضعیت مبهم پپ
آینده پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی بعد از اتهامات سنگین مالی که به این باشگاه وارد شده، ‌در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. البته که شاید به نتیجه رسیدن این پرونده سنگین سال‌ها زمان ببرد اما همین موضوع نیز روی وضعیت آینده گواردیولا در ورزشگاه اتحاد، سایه افکنده است. بعضی رسانه‌ها و حتی بنگاه‌های شرط‌بندی این موضوع را مطرح کرده‌اند که گواردیولا ممکن است حتی پیش از شروع فصل بعد لیگ برتر انگلیس از این تیم جدا شود. گواردیولا پیش از این هم در موارد قبلی مسئولان باشگاه منچسترسیتی را تهدید کرده بود که اگر متوجه شود در مورد قراردادهای مالی خود به او دروغ گفته‌اند، بلافاصله از این تیم جدا خواهد شد. او مدتی قبل گفته بود: «اگر من از باشگاه و افراد آن دفاع می‌کنم به خاطر این است که با آنها کار می‌کنم. وقتی از من پرسیده شد که آیا مسئولان باشگاه کار مشکوک یا خلافی انجام داده‌اند به آنها گفتم که حقیقت را به من بگویید. من به آنها گفتم اگر به من دروغ بگویید یک روز دیگر در اینجا نمی‌مانم. از اینجا می‌روم و شما هم دیگر دوست من نیستید. اما من از روز اول کارهای آنها را دیده‌ام و اعتماد صددرصد به آنها دارم، ‌به خاطر همین از باشگاهم دفاع می‌کنم.»

ZOOM

تحقیقات سازمان لیگ برتر انگلیس درباره تخلفات باشگاه منچسترسیتی در ماه مارس سال 2019 آغاز شد و اسناد جمع‌آوری شده دربردارنده جزئیات تمامی فعالیت‌های مالی باشگاه از ماه سپتامبر سال 2009 تا پایان فصل 19-2018 می‌شود. در بیانیه سازمان لیگ برتر انگلیس آمده است: سازمان لیگ برتر تأیید می‌کند که مورخ ششم فوریه سال 2023 پرونده اتهامات باشگاه فوتبال منچسترسیتی را برای رسیدگی به یک کمیسیون مستقل ارجاع داده است.


Page Generated in 0.0048 sec