printlogo


کد خبر: 266148تاریخ: 1401/11/18 00:00
باخت مادرید مقابل تیم دهم جدول و افزایش 8 امتیازی تا صدر
وینی رو بزن امتیاز بگیر!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
رئال مادرید در مقابل رئال مایورکا به‌دنبال حفظ فاصله تا صدر جدول بود، اما اجرای نقشه‌ای که خاویر آگویر در سر داشت برای بازیکنانش کار دشواری نبود تا مدافع عنوان قهرمانی با تمام بدشانسی‌هایش در مایورکا زمینگیر شود. البته این اولین باری نبود که کهکشانی‌ها در سون مویکس با مشکل مواجه می‌شوند.
نقشه مایورکا کاملاً مشخص بود، برنامه فیزیکی که وینیسیوس هدف اصلی این بازی بود. همین تاکتیک برای مایورکا کافی بود که رئال مادرید را شکست دهد و ضربه سختی به راه قهرمانی مادرید وارد کند.
رئال مادرید در طول بازی سختی کشید، اما مستحق شکست نبود. مایورکا با گل به خودی ناچو فرناندز کار را به پایان رساند و مارکو آسنسیو یک ضربه پنالتی از دست داد. لوس بلانکوس تا دقیقه 88 هیچ شوتی به سمت دروازه نداشت و با بردی که بارسلونا مقابل سویا به دست آورد فاصله مادرید تا صدر به 8 امتیاز رسید.
 راکیوویچ، ناجی مایورکا
یکی از بهترین بازیکنان زمین بدون شک راکیوویچ، دروازه‌بان مایورکا بود. او علاوه بر اینکه پنالتی شماره 11 مادرید را مهار کرد، در پایان بازی در مقابل فشارهای مادرید مقاومت کرد و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.
 کروس و مودریچ از دست رفتند
در این بازی نه تونی کروس و نه لوکا مودریچ، هیچکدام در ترکیب اصلی تیم جایی نداشتند. دنی سبایوس نیز شب آرامی را سپری کرد و تلاش‌های فده والورده برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود.
  مصدومیت‌ها مشکل بزرگ مادرید
رئال مادرید، کورتوا را به‌دلیل مصدومیت در هنگام گرم کردن اول بازی از دست داد، این در حالی بود که مادریدی‌ها بدون روی فرم‌ترین مدافع وسط، دفاع چپ تخصصی و تنها مهاجم نوک مورد اعتماد تیم به میدان رفته بودند. این چهار بازیکن جزو بازیکنان اصلی سفیدپوشان به حساب می‌آیند و کارلتو امیدوار است که در لیگ قهرمانان و بازی دشوار در آنفیلد کریم بنزما، مندی، میلیتائو و کورتوا را در دسترس داشته باشد.
 حمایت آنچلوتی از وینیسیوس
کارلو آنچلوتی پس از باخت مقابل مایورکا در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی حضور پیدا کرد و به سؤالات خبرنگاران جواب داد.
 شکست سخت
 «بله، باخت سختی بود. انتظار این بازی را داشتیم، بازی بسیار سختی بود... خوش‌شانس هم نبودیم که بتوانیم بازی را آن‌طور که می‌خواهیم مدیریت کنیم، آنها خیلی زود به ما گل زدند و بعد از آن بازی برای ما بسیار سخت شد. در کل مستحق گل تساوی بودیم.»
 فیکس بودن والورده و سبایوس
«عملکرد بسیار خوبی داشتند. کروس بازی قبلی با ناراحتی زمین را ترک کرد، مودریچ هم خسته بود و نیاز به استراحت داشت.»
 باز وینیسیوس و باز هم درگیری با بازیکنان حریف
«هر اتفاقی که می‌افتد مقصر وینیسیوس نیست. تنها کاری که او می‌خواهد انجام دهد این است که فوتبال بازی کند، اما حریفان او را تحریک می‌کنند، او را هل می‌دهند، خطا می‌کنند... باید این وضعیت را تغییر دهیم. ببینید امروز چه اتفاقاتی در بازی افتاد.»
 پایان رویای قهرمانی رئال در لالیگا؟
«برای یک بازی سخت آماده بودیم، با خطاها و توقف‌های زیاد. اتفاق‌های کوچک نتیجه بازی را رقم زد. گل زودهنگام و پنالتی از دست رفته واقعاً روی ما تأثیر گذاشت. فکر نمی‌کنم بد بازی کردیم، اما مسابقه غیرعادی بود، اکنون فقط باید تمرکزمان را روی جام باشگاه‌های جهان بگذاریم.»
 چه اتفاقی برای کورتوا افتاد؟
«کورتوا در گرم کردن صدمه دید و به همین دلیل او را تعویض کردیم.»
 
حالا اولویت لیگ قهرمانان اروپاست؟
«همه بازی‌ها برای ما مهم هستند. اکنون جام باشگاه‌های جهان را پیش رو داریم که می‌خواهیم آن را ببریم و سپس برای قهرمانی تا پایان لیگ می‌جنگیم. هنوز تمام نشده است، هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده است. اتفاقی که امروز برای ما افتاد می‌تواند در هر بازی رخ دهد.»
 مایورکا 29 خطا انجام داد
«امروز داور در کارت دادن مهربان بود. نیمه اول با این تعداد خطا فقط دو کارت زرد به حریف داده شد.»
 آسنسیو پنالتی‌زن اول تیم؟
 این تصمیم من بود. بنزما انتخاب اول من است، بعد مودریچ و بعد یک نفر دیگر: کروس، آسنسیو، رودریگو... من انتخاب می‌کنم چه کسی پنالتی‌ها را می‌زند.


Page Generated in 0.0053 sec