printlogo


کد خبر: 266135تاریخ: 1401/11/18 00:00
برد سریک در رقابت سوم نیمه‌نهایی لیگ بانوان
تکرار کامبک با طعم فینال!


محسن آجورلو
روزنامه نگار
تنها بازی باقیمانده از مرحله نیمه‌نهایی لیگ والیبال بانوان در گنبد برگزار شد.
جایی که سریک این شهر در رقابت سوم نیمه‌نهایی در یک رقابت دراماتیک از سد سایپا گذشت و حریف پیکان در مسابقه فینال شد. سریک در این مسابقه موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر 1 شکست دهد و در نخستین حضور لیگ برتری خود به بازی نهایی راه پیدا کند.
 
کامبک تکمیل شد
سریک با غلبه بر پیکان در بازی دیروز، کامبک خود در این مرحله را تکمیل کرد. گنبدی‌ها که بازی اول نیمه‌نهایی را در خانه خودی به سایپا باختند، در بازی دوم هم تا مرز شکست پیش رفتند و بازی باخته را تبدیل به پیروزی کردند. این اولین کامبک سریک در نیمه‌نهایی بود تا کار رقابت این دو تیم به بازی سوم در گنبد کشیده شود.
در بازی سوم هم یک بار دیگر این سایپا بود که پیش افتاد. ست اول به نارنجی‌پوشان میزبان رسید و در ست دوم هم این سایپا بود که با نتیجه 21 بر 17 از حریف پیش بود.
سریک نه تنها در این شرایط به بازی برگشت و ست دوم را از آن خود کرد بلکه در ادامه هم اجازه پیروزی سایپا در ست‌های سوم و چهارم را نداد.
دفاع خوب، توپگیری بهتر و روحیه مضاعف گنبدی‌ها در این مسابقه باعث شد تا ست‌های سوم و چهارم را با پیروزی پشت سر بگذارند و در خانه خودی صعود به فینال را جشن بگیرند.
سریک ست‌های دوم، سوم و چهارم را با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 19 و 25 بر 17 به سود خود به پایان برد و تنها ست اول را با نتیجه 25 بر 20 به سایپا باخت.
 
اتفاقی نو در لیگ والیبال
نخستین حضور سریک در لیگ برتر والیبال، اتفاق تازه‌ای در این لیگ بوده. سوای تلاش خانواده آزمون برای ایجاد یک تیم حرفه‌ای در بخش بانوان، کشاندن تماشاگران به رقابت‌های بانوان، اتفاقی نو و کم‌نظیر در این لیگ به حساب می‌آید.
 در رقابت دیروز سریک و سایپا در نیمه نهایی لیگ، سالن المپیک گنبد مملو از جمعیت بود و هزاران بانوی گنبدی از نزدیک به تشویق تیم محبوب خود پرداختند.
تبلیغات گسترده، نتایج خوب و ایجاد طرح‌های تشویقی، دلایل موفقیت سریک در کشاندن تماشاگران زن به سالن المپیک گنبد در طول فصل بود که اوج آن در رقابت‌های نیمه‌نهایی دیده شد. حضور این تعداد تماشاگر در لیگ بانوان اتفاقی بود که سال‌های سال دیده نمی‌شد و حالا حضور سریک که نام سردار آزمون و خانواده‌اش را یدک می‌کشد، بهانه‌ای شده تا تماشاگران زن ایرانی نیز با سالن آشتی کنند و حضور پررنگی داشته باشد.
 
ادامه رقابت در فینال
از ابتدای لیگ والیبال، رقابت اصلی صدرنشینی مرحله مقدماتی و حتی قهرمانی بین سریک و پیکان بود. دو تیمی که در مراحل رفت و برگشت هم هر کدام یک بار موفق به پیروزی برابر هم شدند و حالا قرار است رقابت فینال را هم برگزار کنند.
پیکان که با دو برد پیاپی برابر ذوب‌آهن به رقابت نهایی رسیده بود، روز جمعه باید برابر سریکی قرار بگیرد که مسیر رسیدنش به فینال طولانی‌تر شده و مجبور به برگزاری سه رقابت دشوار برابر سایپا شد.
فینال لیگ والیبال بانوان روز جمعه بین پیکان و سریک انجام خواهد شد.
 این مرحله (بر خلاف نیمه‌نهایی) با تصمیم فدراسیون به‌صورت تک‌بازی برگزار می‌شود و برنده رقابت روز جمعه پیکان و سریک، قهرمان این فصل لیگ والیبال بانوان خواهد شد.
سریک گنبد در نخستین حضور لیگ برتری خود با یک برد دراماتیک مقابل سایپا راهی فینال شد. حالا نوبت بازی فینال با پیکان مدعی در تهران است.
تک مسابقه‌ای که روز جمعه برگزار خواهد شد تا پرونده لیگ 1401 با معرفی قهرمان بسته شود.


Page Generated in 0.0052 sec