printlogo


کد خبر: 266123تاریخ: 1401/11/18 00:00
بعد از ادعای شنود و 7 پنالتی مشکوک
حاج ملک دوباره به استقلال رسید

مهدیه دریابیگی
خبرنگار
اسامی داوران هفته نوزدهم که اعلام شد، نام یک داور بد جور به چشم می‌آمد. حمید حاج ملک داوری که شغل اصلی‌اش آتشنشانی است و در صومعه‌سرا زندگی می‌کند، این بار برای قضاوت بازی استقلال و مس انتخاب شده است.
آخرین باری که حاج‌ملک در فصل جاری برای استقلال سوت زد، بازی استقلال و فولاد بود که آن قدر جنجال و هیاهو داشت که آتش جنجال‌ها بعد از بازی زبانه کشیده و داور آتشنشان را در این جنجال‌ها سوزاند. بعد از اتفاقات آن دیدار با اینکه کمیته داوران سعی کرد تمام قد پشت داورش بایستد؛ اما حساسیت‌ها به قدری بالا بود که یازده هفته حاج ملک را از بازی استقلال دور کرد.
نکته قابل توجه در مورد جنجال‌ها بیشتر به ادعای معاون حقوقی باشگاه استقلال بر می‌گشت. زمانی که سمیعی مدعی شد داور هفت پنالتی استقلال را نگرفته و بهتر است قبل از هر بازی برای داوران شنود بگذارند. حاج‌ملک با این ادعا و همچنین پنالتی‌هایی که به زعم استقلالی‌ها سوخته شده بود، چنان تحت فشار قرار گرفت که بعید است هیچ وقت آن روزها را فراموش کند.
البته حاج ملک بعد از آن بازی هم از استقلالی‌ها شکایت کرد ضمن اینکه مدعی شد تمام تصمیماتش درست بوده و از قضاوتش هم راضی است. همین جمله کافی بود تا باشگاه استقلال به‌شدت علیه حاج‌ملک و کمیته داوران که از او حمایت کرد، موضع جدید بگیرد و در بیانیه تازه خود، وضعیت را «ناامیدکننده و تأسف‌آور» بخواند.
استقلال همچنین به زعم خود هشدار داد که این وضعیت «موجب خطاهای مشابه در دیدارهای آینده استقلال» خواهد شد. باشگاه استقلال در نامه‌ای که برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده بود، مدعی شد کمیته داوران با انتخاب حمید حاج ملک به‌عنوان داور دیدار استقلال در برابر فولاد یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی را مرتکب شده است به این خاطر که حمید حاج ملک دوران محرومیت خود را سپری می‌کرد.
بنا بر ادعای باشگاه استقلال حمید حاج ملک به خاطر اشتباهات تأثیر‌گذار در بازی مس کرمان و ذوب آهن در هفته ششم محروم شده بود و این اجازه را نداشت که بازی استقلال در برابر فولاد را سوت بزند چرا که معمولاً داوری که به خاطر اشتباه تأثیر‌گذار محروم می‌شود، نمی‌تواند ۴ هفته سوت بزند اما حمید حاج‌ملک بعد از یک هفته به‌عنوان داور یک بازی حساس انتخاب شد.
اما غلامرضا سلیمانی به‌عنوان مسئول دپارتمان داوری ضمن دفاع از حاج ملک در پاسخ استقلالی‌ها گفت: «اگر قرار به شنود است، مشکلی با این موضوع نداریم و از صفر تا صد شنود کنند تا متخلف مشخص شود، اما این حرف‌ها درست نیست. اشتباه داوری در فوتبال وجود دارد و نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم.»
حالا اما بعد از یازده هفته یک بار دیگر حاج ملک در ورزشگاه آزادی به استقلال رسید و تنها شانسی که آورده این است که حداقل ساپینتو روی سکوها است.
 


Page Generated in 0.0059 sec