printlogo


کد خبر: 266117تاریخ: 1401/11/18 00:00
پایان 362 دقیقه بدون گل برای مهاجم ایرانی پورتو
بازگشت طارمی به کورس آقای گلی


پورتو برای بردن ویزلا کار سختی نداشت، ولی خبر خوب برای سرجیو کنسیسائو، گلزنی مهدی طارمی بود.
 مهاجم ایرانی در سال 2022 آمار گلزنی خارق‌العاده‌ای بر جا گذاشت و با 37 گل زده بعد از امباپه، هالند و لواندوفسکی، برترین گلزن فوتبال اروپا قرار داشت. ولی به نظر می‌رسید که در هفته‌های گذشته راه دروازه حریفان را گم کرده است.
طارمی مثل همیشه در ترکیب اصلی پورتو بود و تیمش با گل دقیقه 41 پپه با برتری به رختکن رفت. حملات پورتو در نیمه دوم ادامه داشت و طارمی سرانجام در دقیقه 86 موفق شد دروازه تیم دهم جدول را باز کند. در این صحنه حرکت دیدنی ژائو ماریو از سمت راست و پاس زمینی او در دهانه دروازه، به مهاجم تیم ملی رسید و او با پای چپ، ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که توپ پس از برخورد به دروازه‌بان ویزلا، وارد دروازه شد. این گل به معنی پایان 362 دقیقه بدون گل زده برای گلزن ایرانی بود که در این فصل سابقه نداشت.
 این یازدهمین گل فصل طارمی در لیگ پرتغال است و حالا فقط یک گل از گونسالو راموس و ژائو ماریو از بنفیکا و فران، مهاجم ژیل ویسنته کمتر دارد.
طارمی که با ریوآوه آقای گلی لیگ پرتغال را تجربه کرد، حالا امیدوار است که این بار با پیراهن پورتو هم به این موفقیت برسد، هر چند رقابت در جدول گلزنان به شدت فشرده است.
پورتو با این برد 45 امتیازی شد و فاصله 8 امتیازی با بنفیکای صدرنشین را حفظ کرد، هر چند یاران طارمی یک بازی کمتر دارند. پورتو یکشنبه هفته آینده بازی حساسی در خانه اسپورتینگ لیسبون، تیم چهارم جدول دارد و گلزنی طارمی، کنسیسائو را امیدوار می‌کند که با تکیه بر هنر مهاجم ایرانی‌اش به صدر جدول نزدیک‌تر شود. پورتو به تازگی در جام اتحادیه پرتغال موفق شد اسپورتینگ لیسبون را با دو گل شکست دهد و امیدوار است که در لیگ هم مقابل این تیم به سه امتیاز برسد.

 


Page Generated in 0.0050 sec