printlogo


کد خبر: 266109تاریخ: 1401/11/18 00:00
مروری بر آنچه تیم ملی را به بلاتکلیفی امروز رساند
مربی ایرانی؟ بماند برای آخر فصل

بلاتکلیفی امروز تیم ملی فوتبال ایران حاصل بی‌توجهی چندین ماهه فدراسیون فوتبال به انتخاب جایگزینی برای کی‌روش است. همان زمان که مذاکره با نکونام برای دستیاری کی‌روش در جام جهانی و سپس جایگزینی‌اش برای هدایت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به بن‌‎بست خورد، فدراسیون فوتبال باید برنامه‌ریزی برای انتخاب آلترناتیو برای کی‌روش را شروع می‌کرد تا در چنین روزهایی در تنگنا قرار نگیرد.
نه تنها آن روزها چنین برنامه‌‌ای را پیاده نکرد که حتی بعد از جام جهانی هم اینقدر منتظر ماند تا کی‌روش همه گزینه‌هایش را سبک سنگین کند و پاسخ نهایی را به فدراسیون فوتبال ایران بدهد. درست است که در طول این مدت نام گزینه‌هایی مثل هکتور کوپر و گونش هم برای هدایت تیم ملی مطرح شد اما در واقع فدراسیون فوتبال با آنها هم مذاکره‌ای جدی نداشت و اینها همه گمانه‌زنی‌هایی بود که رسانه‌های خارجی منتشر می‌کردند. کی‌روش تنها گزینه خارجی فدراسیون برای هدایت تیم ملی بود و درست وقتی قراردادش با قطر نهایی شد، مهدی تاج اعلام کرد که گزینه هدایت تیم ملی، ایرانی است.
نکته اما اینجاست که گزینه‌‌های ایرانی درخور برای هدایت تیم ملی، در حال حاضر شاغل هستند و به احتمال زیاد مهدی تاج ظاهراً چاره‌ای ندارد، جز اینکه تا پایان رقابت‌های لیگ برای آنها منتظر بماند. با مروری بر گزینه‌هایی که احتمال مذاکره فدراسیون فوتبال با آنها مطرح است، بهتر می‌توان متوجه شد که نه تنها فیفا دی فروردین برای تیم ملی از دست رفته است که تا پایان رقابت‌های لیگ هم بعید است، اتفاقی برای نیمکت تیم ملی رخ دهد.
 
امیر، در کورس
امیر قلعه‌نویی یکی از جدی‌ترین گزینه‌های داخلی است که برای جانشینی کی‌روش مطرح شده است. او در گل‌گهر سیرجان خوب نتیجه گرفته و سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی را هم دارد. برای نقدهایی که به سنتی بودنش می‌شود هم دستیار مدرنی آورده است تا از پس رقابت‌های آسیایی برآید. او اما با گل‌گهر سیرجان در کورس مسابقات است و بعید است در این برهه زمانی، فدراسیون فوتبال بتواند با باشگاه گل‌گهر به توافق برسد و امیر را روی نیمکت تیم ملی بنشاند.
 
 
نکو در آسیا با فولاد
جواد نکونام، دیگر گزینه‌ای است که برای هدایت تیم ملی مطرح می‌شود. نکونام قرار است با فولاد خوزستان در رقابت‌های آسیایی شرکت کند و همین موضوع کافی است تا فعلاً امکان مذاکره با او برای تیم ملی وجود نداشته باشد مگر بعد از پایان رقابت‌ها. آیا بعد از اتفاقاتی که بر سر دستیاری کی‌روش بین نکونام و فدراسیون فوتبال رخ داد، آنها باز هم با او وارد مذاکره خواهند شد؟
 
حمایت الاتحاد کلبا از فرهاد
درست است که فرهاد با تیم اماراتی باخته است و هر هفته خیلی‌ها درباره اخراجش و حضور در تیم ملی گمانه‌زنی می‌کنند اما باشگاه الاتحاد کلبا دیروز(دوشنبه) با انتشار خبری از فرهاد مجیدی حمایت کرد و با این حساب بعید است او به همکاری‌اش با این تیم پایان دهد و تا پیش از پایان فصل به ایران بیاید.
 
یحیی، گزینه‌ای که پرید
یحیی گل‌محمدی می‌توانست یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی شود. در برهه‌ای حتی احتمال‌هایی در این رابطه شنیده می‌شد اما رفته رفته برخی اظهارنظرهای یحیی باعث شد که نام او از لیست گزینه‌های احتمالی خارج شود و احتمال کمتری برای انتخابش باقی بماند.
 
هاشمیان هم اضافه شد
وحید هاشمیان هم یکی از گزینه‌هایی است که در این بی‌گزینگی، احتمال انتخابش به‌عنوان جانشین کی‌روش مطرح شده است. او اما بالا و پایین‌های زیادی با فدراسیون داشته است و معلوم نیست بالاخره او گزینه‌ای باشد که جایگزین کی‌روش می‌شود یا نه؟
 


Page Generated in 0.0047 sec