printlogo


کد خبر: 266099تاریخ: 1401/11/17 00:00
پایان حواشی بازی فولاد و پرسپولیس
آشتی یحیی و نکو



وصال روحانی
روزنامه نگار
بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس از آن دسته بازی‌های مهمی بود که نتیجه‌اش در جدول اهمیت زیادی داشت. اگر پرسپولیس می‌برد با بقیه مدعیان قهرمانی فاصله می‌گرفت اما اگر می‌باخت شرایط متفاوت می‌شد و مدعیان امیدوارتر از قبل، این تیم را دنبال می‌کردند. با توجه به آمار نیم‌فصل اول فولاد خوزستان در بازی‌های خانگی و اینکه بازی هم بدون تماشاگر برگزار می‌شد، کمتر کسی فکر می‌کرد پرسپولیس با دست خالی به تهران برگردد اما قرمزپوشان پایتخت شکست خوردند. شکستی با حواشی زیاد. در پایان بازی، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس به مسائلی اشاره کرد که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورد. اینکه فولادی‌ها عمداً توپ دیگری به زمین می‌انداختند تا جلوی حملات پرسپولیس گرفته شود. یا حتی فحاشی مربی اسپانیایی از روی سکوها و فریادهای عجیبش. انتقادات گل‌محمدی تا حدودی هم بجا بود که خیلی‌ها آن را با دیگر بازی‌ها مقایسه می‌کردند. خیلی‌ها معتقد بودند این بار اولی نبود که فولاد و تیم نکونام چنین ترفندی به کار گرفت تا نتیجه بگیرند و این مسائل، به حواشی بیشتر از قبل دامن زد. در نهایت بحث شکایت و شکایت‌کشی هم پیش آمد اما معلوم نبود چه کسی قرار است از آن یکی شکایت کند. باشگاه پرسپولیس از فولاد شکایت می‌کند یا اینکه باشگاه فولاد از انتقادهای تند جواد نکونام؟
در هر صورت صحبت‌های زیادی در رابطه با شکایت‌ها به وجود آمد که در نهایت جلسه کمیته انضباطی در رابطه با حواشی بازی فولاد و پرسپولیس تشکیل شد. عارف عارف‌نیا نماینده حقوقی باشگاه فولاد که فکر می‌کند همه چیز عادی بود، در رابطه با این جلسه می‌گوید: «در بازی پرسپولیس و فولاد اتفاق خاصی نیفتاده بود. اتفاقاتی که شما دیدید روتین و اتفاقات معمولی در فوتبال بود که در دنیای فوتبال اتفاق می‌افتد. ما در این جلسه گزارش ناظر بازی را مشاهده کردیم و طی روزهای آینده یک لایحه تکمیلی را برای دفاع از حق و حقوق باشگاه به کمیته انضباطی ارائه خواهیم کرد. ما کاملاً گزارش ناظر بازی را مشاهده کردیم و با توجه به شرایط جلسه کمیته انضباطی نمی‌توانیم آن را بازگو کنیم و تنها می‌توانم بگویم که ما لایحه خود را به کمیته انضباطی خواهیم داد تا از حق‌مان دفاع کنیم.»
نکته جالب این است که فولادی‌ها منکر یک سری اشتباهات نمی‌شوند اما آن را گردن نصاب بنرهای تبلیغاتی می‌اندازند. عارف‌نیا در رابطه با اینکه به نظر می‌رسد بحث انداختن توپ به زمین، از قبل تعیین شده بود، توضیح می‌دهد: «نه، چنین چیزی اصلاً وجود ندارد و هیچ چیز از قبل تعیین نشده بود. من هم یک نماینده حقوقی هستم و درباره مسائل فوتبالی و ورزشی نباید اظهارنظر کنم. من فقط در خصوص اتفاقات افتاده در بازی پرسپولیس می‌توانم بگویم. افرادی که در آن اتفاقات دخیل بودند وقتی پلاکاردهای کنار زمین را نصب می‌کردند توپ به درون زمین می‌انداختند که با پیگیری کمیته انضباطی کانون هواداران فولاد خوزستان را احضار کردیم و از آنها توضیح خواستیم و همانجا هم از مدیر کانون هواداری فولاد تعهد گرفتیم چنین اتفاقاتی در مسابقات لیگ به وجود نیاید. ما همچنان به‌دنبال این هستیم یک شرایط خوبی در فولاد برای برگزاری بازی‌ها وجود داشته باشد و با بی‌نظمی‌ها برخورد می‌کنیم.»
اگرچه باشگاه فولاد می‌داند یک سری اتفاقات، اشتباه بود اما همچنان اصرار دارند که مقصر آن، عوامل دیگری بودند. با وجود همه این اتفاقات عجیب و حواشی زیادی که در بازی پرسپولیس و فولاد به وجود آمد و البته صحبت‌های انتقادآمیز بعد از آن، حالا شاهد یک اتفاق مثبت و جالب بودیم و آن هم صحبت کردن یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام با هم بود. به نظر می‌رسد این صحبت‌ها در راستای رفع کدورت‌ها بود و احتمالاً سرمربی پرسپولیس و فولاد با هم آشتی کردند. عارف‌نیا با اشاره به اظهارات یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس می‌گوید: «قرار بود ما یک شکایتی علیه پرسپولیس داشته باشیم اما یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام با یکدیگر صحبت‌هایی را داشتند و امیدوارم کار به جایی نرسد که ما بخواهیم از سرمربی پرسپولیس شکایت کنیم چرا که هم یحیی گل‌محمدی و هم جواد نکونام از افتخارات فوتبال کشور هستند و فکر نمی‌کنم دیگر بیشتر از این برای پرسپولیس و فولاد اتفاقی بیفتد.»


Page Generated in 0.0052 sec