printlogo


کد خبر: 266081تاریخ: 1401/11/17 00:00
حمایت باشگاه‌ها در حد «شعار» است
به تیم جوانان بازیکن نمی‌دهند!



اردوی تیم فوتبال جوانان ایران برای حضور در جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا در حالی آغاز شده است که دغدغه حضور تمام بازیکنان دعوت شده به اردو همچنان وجود دارد.
صمد مرفاوی و دستیارانش در حالی اردو را با دقت زیر ذره بین گرفته‌اند که بعضی از باشگاه‌ها با وجود درخواست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال و احتمال جریمه به‌دلیل عدم همکاری با تیم‌های پایه همچنان بازیکنان منتخب مرفاوی را در اختیارش قرار نداده‌اند تا این موضوع تبدیل به دغدغه جدی شود.
امین حزباوی، امیر شهیم، جواد حسین‌نژاد و ارشیا سرشوق همچنان در تمرینات تیم جوانان حضور ندارند که در بین آنها جواد نکونام به‌دلیل نیاز اساسی به حزباوی و حضور این تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از مرفاوی خواست تا مدافع جوان خود را با ۱۰ روز تأخیر در اختیار قرار دهد.
با این حال همچنان برخی باشگاه‌ها نسبت به حضور ملی پوشان جوان در اردوی این تیم مخالفت‌های غیر قابل قبول داشته‌اند تا نشان دهند حاضر نیستند این تیم را در مهم‌ترین تورنمنت پیش رو همراهی کنند.
از سوی دیگر صمد مرفاوی به هیچ وجه حاضر نیست بازیکن غایب در مهم‌ترین تمرین را مسافر جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا در ازبکستان کند تا رفتار غیر حرفه‌ای باشگاه‌ها بیشترین ضرر را به آینده این بازیکنان و تیم جوانان ایران وارد کند. قطعاً حضور بازیکنان زیر ۲۰ سال در جام ملت‌ها می‌تواند سکوی پرتاب یکی از استعدادهای فوتبال کشور برای ادامه زندگی ورزشی‌اش باشد.
تیم فوتبال جوانان ایران بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را از دهم اسفندماه مقابل قطر، ویتنام و استرالیا آغاز خواهد کرد. این تیم در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اردوهای خود را پیش از این رقابت‌ها در بلاروس و در قالب تورنمنت 8 جانبه‌ای برگزار می‌کند. در نخستین دیدار این تورنمنت، تیم‌های زیر ۱۷سال ایران و زیر ۱۶سال بلاروس به پیروزی قاطعی رسیدند که نشان از آمادگی بالای این تیم‌ها دارد اما وقتی باشگاه‌ها با این تیم همکاری نکنند و اجازه حضور بازیکنان خود در اردوها را ندهند، خواه ناخواه کار تیم برای مرحله گروهی جام ملت‎‌ها سخت‌تر می‌شود.
سؤال اساسی که در این شرایط مطرح می‌شود اما این است که چرا فدراسیون فوتبال در این رابطه برخورد قاطعی با باشگاه‌ها ندارد و فکری به حال این عدم همکاری نمی‌کند.
 


Page Generated in 0.0052 sec