printlogo


کد خبر: 266039تاریخ: 1401/11/17 00:00
سقوط آزاد تیم یورگن کلوپ
لیورپول، غیرقابل تعمیر!



قبول و هضم این شرایط واقعاً برای هواداران سخت است. فصل بد لیورپول ادامه دارد و شکست 3 بر صفر مقابل ولورهمپتون یک سقوط دیگر بود. تیم یورگن کلوپ از جام حذفی و اتحادیه کنار رفته و باید کسب سهمیه لیگ قهرمانان را فراموش کند. هفتمین شکست فصل این تیم را در رده دهم قرار داد که به انتهای جدول نزدیک‌تر از صدر است. حالا باید نگران استون ویلا و کریستال پالاس باشند نه نیوکاسل و منچستریونایتد. با گل به خودی ژوئل ماتیپ و فرصت‌طلبی کریگ داوسون در نخستین بازی برای ولوز، میزبان بعد از 12 دقیقه دو گل پیش افتاد. میهمان در نیمه دوم متحول شد و فرصت‌های خوبی به دست آورد اما از آنها درست استفاده نکرد و روی ضدحمله سریع آداما ترائوره و قدرت تمام‌‌کنندگی روبن نوز گل سوم را خوردند.
 تحول لوپتگی
لیورپول مشکل دارد اما نباید فراموش کرد ولوز با مربی جدید رو به جلو حرکت می‌کند. خولن لوپتگی بازیکنان خوبی در اختیار دارد اما از اواسط آبان که آمده تیم را متحول کرده. ماریو لمینا در کنار نوز و ماتئوس نونز خط میانی قابل اتکایی درست کرده‌اند و رایان نوری بخوبی محمد صلاح را کنترل کرد. ولوز شایسته این پیروزی بود چون شبیه تیم بود، باور داشت و این به مربی‌اش مربوط است.
 
ستاره‌ای برای آینده
کاش بازیکنان بزرگتر لیورپول از جوان‌ترین عضو تیم یاد می‌گرفتند. قرمزها روزگار سیاهی را می‌گذرانند اما با استفان بایستیچ کسی را پیدا کرده‌اند که می‌تواند سال‌ها در وسط زمین برایشان بدرخشد. بازیکن 18 ساله تیم جوانان اسپانیا الگوی خوبی در این بازی بود که با سرسختی و تلاش و نگاه درست به هم‌تیمی‌های بزرگترش درس می‌داد. دنیا برای آنها روی شانه‌هایشان بود و برای بایستیچ زیر پایش. در حفظ توپ آرام است و می‌تواند از منطقه خطر رها شود ضمن اینکه در تکل متبحر است. شاید لیورپول با امثال او بهتر بازی کند اگر امثال تیاگو آلکانتارا و جوردن هندرسون اجازه دهند.
 
دفاع فاجعه
ماتیپ یک فاجعه تمام عیار بود و علاوه بر گل به خودی که زد روی گل دوم هم غفلت کرد و اگر ماتئوس نونز فرصت‌طلبی لازم را داشت، ماتیپ می‌توانست به رکورد سه گل برسد. البته مدافع کامرونی در حمله پرتلاش بود اما مدافع کارش دفاع است. ماتیپ و زوجش، جو گومز در این بازی به نمره قبولی نزدیک هم نشدند و ویرجیل فان‌دایک هم به این زودی‌ها بر نمی‌گردد.
 نونیس فرصت‌سوز
فریادهای تشبیه داروین نونیس به اندی کارول دیگر قدیمی شده اما مهاجم نوک لیورپول روز خوبی نداشت. داروین نونیس بدرستی برای بازی در وسط خط حمله انتخاب شده بود و کودی خاکپو هم در چپ قرار داشت. او می‌دانست بازی سختی برابر زوج دفاعی مستحکم ولوز، داوسون و مکس کیلمن دارد اما این مبارزه را باخت. نمی‌توانست حفظ توپ کند تا هم‌تیمی‌ها به حمله اضافه شوند. یک بار می‌توانست به محمد صلاح پاس گل بدهد اما خودخواهانه آن را خراب کرد و در فرصت‌سوزی بعدی، لیورپول گل سوم را روی ضدحمله خورد.
 
کلوپ مبهوت و مدهوش
اگر یورگن کلوپ بتواند راهی برای خروج از این بحران پیدا کند، بهترین مربی دنیا است. مربی لیورپول در مقاطعی از این بازی مبهوت و مدهوش بود و نمی‌توانست اتفاقات مقابل چشمش را درست تحلیل کند. می‌دانست اوضاع بد است اما مطمئن نبود که از این بدتر نمی‌شود، تیم باید پیشرفت می‌کرد اما چطور؟ لیورپول در این بازی نیم ساعت به بدی تمام فصلش بود، مثل بازی با برایتون که کلوپ آن را بدترین بازی دوران مربیگری‌اش توصیف کرد. تیمی که در پایان فصل گذشته رشک‌برانگیز بود و در چهار جبهه برای قهرمانی می‌جنگید، حالا خرابه‌ای غیرقابل تعمیر شده است. هواداران ولوز بعد از گل سوم می‌خواندند: «صبح اخراجت می‌کنند». این اتفاق نیفتاد اما مربی آلمانی باید اوضاع را تغییر دهد. یادتان باشد بازی بعدی لیورپول با اورتون است و با توجه به شرایط فعلی کلوپ و تیمش لقمه چرب و نرمی برای ‌شان دایچ و آبی‌ها به حساب می‌آید.

KloppOut#
«پس از این دیدار هشتگ KloppOut# به معنی اخراج کلوپ، در توئیتر ترند شد و هواداران این تیم انگلیسی خواستار برکناری سرمربی خود شدند. البته خیلی از طرفداران تیم‌های دیگر نیز در توئیتر به وضعیت لیورپول کنایه زدند و عنوان کردند این اخراج به سود تیم‌های رقیب لیورپول است و بهتر است سرمربی آلمانی در تیم خود بماند. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول در مورد شکست تیمش مقابل ولورهمپتون گفت: فکر نمی‌کنم بازیکنان در حال حاضر در بهترین فرم خود باشند. من اصلاً این وضعیت را دوست ندارم اما من هنوز می‌دانم که آنها چقدر خوب هستند، چگونه می‌توانند بازی کنند. اینجا کسی مقصر نیست. این اتفاق می‌افتد زیرا ما به خودمان کمک نمی‌کنیم. تا وقتی که وضعیت این‌طور باشد ما نمی‌توانیم بهتر شویم و نتایج ضعیفی کسب می‌کنیم.»


Page Generated in 0.0056 sec