printlogo


کد خبر: 266020تاریخ: 1401/11/17 00:00
تغییرات در کادر فنی منتفی است
ساپینتو تا آخر فصل سرمربی استقلال

در روزهای اخیر برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال قطع همکاری ساپینتو با تیم استقلال به وجود آمده که قدری هواداران باشگاه استقلال را نسبت به آینده کاری مرد پرتغالی بیمناک کرده است.
ذهنیت احتمال تغییر یا به تعبیری فراری دادن ساپینتو از آن نقطه شکل گرفته که برخی بر این باورند که چون باشگاه استقلال تاکنون نتوانسته بازیکن مورد نظر ساپینتو را به خدمت بگیرد، به نوعی قصد دارد چوب لای چرخ کار این مربی بگذارد در حالی که طبق آخرین اظهاراتی که علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال داشت اعلام کرد که بر سر جذب بازیکن جدید با ساپینتو در حال رایزنی است و قرار شده به خدمت گرفتن بازیکن مورد نظر در هفته‌های آتی و با تحقیقات بیشتر درباره نیاز استقلال انجام شود. با استناد به صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود این طور نتیجه گرفت که میان مدیریت و سرمربی برای جذب بازیکن جدید هماهنگی وجود دارد و به تأخیر افتادن در جذب بازیکن و حتی منتفی شدن این موضوع نمی‌تواند خللی در همکاری فی‌مابین به وجود آورد. برخی نیز بر این باورند که دست‌هایی از بیرون باشگاه در کار است تا ساپینتو را نسبت به فعالیت در فوتبال ایران منصرف کند. پیرامون این ادعا بحث برخورد داوران و اخراج‌های پی‌درپی ساپینتو از بازی‌ها مطرح شده و این ذهنیت به وجود آمده که ظاهراً جریانی قصد دارد با تحت فشار قرار دادن سرمربی استقلال و برخوردهای سفت و سخت به هر شکل ممکن او را از ادامه فعالیت در فوتبال ایران منصرف و مقدمات جدایی او را فراهم کنند در حالی که باشگاه استقلال لااقل در هفته‌های اخیر به‌شدت پشت ساپینتو بود و در مواردی که منجر به اخراج سرمربی شد واکنش‌هایی نشان داد و حتی مدیرعامل باشگاه استقلال بعد از بازی با مس کرمان در صفحه شخصی خود صراحتاً اعلام کرد که از ساپینتو حمایت خواهد کرد که این سیاست نشان می‌دهد مدیرعامل استقلال هیچ عزمی برای برکناری سرمربی ندارد و به دنبال حمایت صددرصدی از این مربی است تا شاید استقلال برای دومین بار متوالی بتواند جام قهرمانی را به دست آورد.
البته در این ماجرا مسأله احتمال تغییرات در بدنه مدیریتی باشگاه استقلال نیز دخیل است و شاید گمان شود که تحولات مدیریتی در آینده نیز نشانه‌ای از قطع همکاری با ساپینتو باشد اما به طور قطع ساپینتو تا پایان فصل سرمربی استقلال است بخصوص اینکه اکنون آبی‌ها روی نوار پیروزی گام برمی‌دارند و با توجه به اینکه بازی‌های آن چنان چالش برانگیزی تا قبل از بازی با گل‌گهر پیش روی استقلال نخواهد بود، پیش‌بینی می‌شود بردها تداوم داشته باشد و به طور قطع هیچ عقل سلیمی حکم به برکناری مربی تیمی نمی‌دهد که روی نوار پیروزی گام برمی‌دارد. استقلال در هفته‌های آتی با تیم‌های نفت مسجدسلیمان، پیکان و نساجی بازی دارد و قبل از بازی با نساجی در جام حذفی با ملوان بازی می‌کند که هیچ بعید نیست همه این بازی‌ها را ببرد و با انرژی و روحیه مناسب به بازی هفته بیست و دوم مقابل گل‌گهر برسد. حال تصور کنید استقلال حتی در بازی با گل‌گهر به یک امتیاز دست یابد که اگر چنین شود باز هم از لحاظ امتیازی وضعیت مطلوبی در استقلال ایجاد خواهد شد و هیچ بعید نیست که تا آن روز استقلال صدرنشینی را هم تجربه کند و پرسپولیس بیشتر به پایین متمایل شود و سپاهان نیز بواسطه بازی‌های چالش‌برانگیز و غیبت ستاره‌هایش نتواند امتیازات کامل را به دست آورد.
در چنین شرایطی تغییر سرمربی استقلال بسیار غیرمنطقی است و اینکه میان هواداران استقلال این نگرانی بزرگ وجود دارد که جریانی قصد تخریب و فراری دادن ساپینتو را دارد، نمی‌تواند استدلال درستی از آینده این مربی با استقلال باشد و به طور قطع سرمربی استقلال تا پایان فصل سکان هدایت این تیم را به عهده خواهد داشت.


 


Page Generated in 0.0048 sec