printlogo


کد خبر: 266015تاریخ: 1401/11/17 00:00
سکوت باشگاه استقلال در مقابل یک رسم غلط
قرارداد رضایی را چه کسی لو داد؟

قــــــــرارداد کاوه رضـــــایی را چه کسی لو داده است؟ رسیدن به پاسخ این سؤال بسیارمهم‌تر از چرایی مفادی است که در قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال گنجانده شده است. از همه شگفت‌انگیزتر سکوت باشگاه استقلال در مقابل انتشار ریز قرارداد این بازیکن در رسانه‌ها است. این استراتژی در ظاهر نشان می‌دهد که انگار برخی تصمیم‌گیران در این باشگاه از انتشار قرارداد رضایی در رسانه‌ها هرگز ناراحت نیستند و شاید حتی این ماجرا را به سود خود می‌دانند اما پر واضح است که رسانه‌ای شدن قرارداد بازیکنان با همه نقدهایی که به مدیران قبلی بابت گنجاندن بندهای عجیب و غریب در قرارداد کاوه رضایی وارد است اما هرگز قابل توجیه نیست و لازم بود باشگاه استقلال بعد از قرار گرفتن تصویر قرارداد رضایی با این باشگاه در رسانه‌ها واکنش نشان دهد یا لااقل اعلام کند که قرارداد این بازیکن چطور در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. معمولاً یک برگ از قرارداد در اختیار باشگاه است. یک برگ به هیأت فوتبال می‌رود، یک برگ در اختیار فدراسیون فوتبال است و برگی دیگر در اختیار بازیکن یا مدیربرنامه‌هایش است. این رویه در تمام قراردادهای فی‌مابین بازیکنان با باشگاه‌ها لحاظ می‌شود و قطعاً یکی از این عوامل اقدام به انتشار قرارداد بازیکن کرده‌اند که هرگز اقدامی اخلاقی نیست و حتی حس بدبینی بزرگی میان دیگر بازیکنان به وجود می‌آورد که قرارداد آنها نیز در رسانه‌ها لو برود وهمه پی به آنچه در توافقات گنجانده شده ببرند. اینکه رضایی از باشگاه استقلال امتیازات نامتعارفی گرفته و مدیران سابق درعقد قرارداد با این بازیکن هرگز منافع باشگاه را در نظر نگرفته‌اند انتقادی درست و اصولی است و مدیران سابق این باشگاه باید درباره اینکه به چه دلیل زیر بار چنین توافقی رفته‌اند توضیحات شفافی ارائه کنند اما این قرارداد هر قدرهم که به ضرر باشگاه استقلال باشد، هرگز نباید در رسانه‌ها منتشر می‌شد.
تکمله: در سال‌های اخیر بارها قرارداد بازیکنان، مربیان و حتی مسئولان باشگاه استقلال در رسانه‌ها منتشر شده و ریز توافقات فی‌مابین در اختیار برخی جریان‌ها قرار گرفته است. چنین اتفاقی هرگز در مواجهه با دیگر تیم‌ها رخ نداده و هواداران استقلال به یاد ندارند که برای مثال مفاد قرارداد باشگاه پرسپولیس با یکی از بازیکنانش به این واضحی در رسانه‌ها رؤیت شود.
 دیگر باشگاه‌های صنعتی لیگ برتر نیز که ریخت و پاش‌های بسیاری برای بازیکنان خود دارند نیز هرگز با چنین فضایی مواجه نشده‌اند و انگار فقط از باشگاه استقلال چنین اسنادی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. آنچه مسلم است اگر مدیران باشگاه استقلال جلوی تکرار این ماجرا را نگیرند، بدون شک در آینده خود نیز با همین دست اتفاقات مواجه خواهند شد. نا گفته نماند که کاوه رضایی تا همین یک ماه پیش مورد توجه مدیران و حتی سرمربی استقلال هم بود که ناگهان از فهرست خریدها خارج شد و نباید از یاد ببریم که همین رضایی را مدیران باشگاه استقلال می‌خواستند.
 


Page Generated in 0.0053 sec