printlogo


کد خبر: 265997تاریخ: 1401/11/16 00:00
یک ایرانی برنده تقابل با هافبک مشهور آلمانی
کریمی گل زد، اوزیل خداحافظی کرد!



امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com
ابتدای فصل 2023-2022 وقتی کاگداس آتان سرمربی کایسری‌اسپور تصمیم به ادامه حضور علی کریمی در ترکیب این تیم گرفت، خیلی‌ها از او انتقاد کرده و مدعی شدند هافبک ایرانی نمی‌تواند خواسته‌هایش را برآورده کند. انتقادی که خیلی زود تبدیل به تعریف و تمجید از عملکرد کریمی شد و او توانست پاسخ مثبتی به اطمینان سرمربی 42 ساله کایسری بدهد. کریمی که یک فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، خیلی زود به ترکیب کایسری رسید و ابتدا به عنوان بازیکن جانشین و حالا در قامت یک هافبک کلیدی و توانا یکی از ارکان موفقیت تیمش محسوب می‌شود.
کریمی در آخرین بازی کایسری‌اسپور مقابل استانبول باشاک‌شهیر -تیم سوم جدول رده‌بندی– درخشید و توانست گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند. گلی که باعث شد کایسری‌اسپور 32 امتیازی شود و جایگاه خود را در رده هفتم جدول تثبیت کند. کریمی که در این دیدار بازوی چپ هافبک دفاعی کایسری‌اسپور بود، در حملات شرکت داشت و گل خود را نیز روی یکی از همین نفوذها و ارسال کم‌ نقص سازداگی به ثمر رساند.
نکته جالب درباره این بازی، تقابل جذاب علی کریمی و مسوت اوزیل بود. جایی که اوزیل بازوی سمت راست هافبک دفاعی استانبول باشاک‌شهیر بود و کریمی همین نقش را در سمت چپ بر عهده داشت.
 یک تقابل دیدنی و مهم که در نهایت با برد هافبک 28 ساله ایرانی به پایان رسید. جالب‌تر اینکه اوزیل بعد از این بازی خبر خداحافظی‌اش از فوتبال را رسماً اعلام کرد تا با خاطره تلخی کفش‌های خود را بیاویزد. به جز اوزیل، یک چهره مشهور دیگر نیز در کادرفنی استانبول باشاک‌شهیر حضور داشت. امره بلوزاوغلو هدایت رقیب کایسری‌اسپور را بر عهده داشت. هافبک سابق اینترمیلان و تیم ملی ترکیه که جزو مربیان جوان و آینده‌دار فوتبال ترکیه محسوب می‌شود.
علی کریمی اما این فصل 14 بار در ترکیب کایسری‌اسپور حاضر شده، 620 دقیقه در زمین بوده و 2 گل هم به ثمر رسانده. اولی مقابل آلانیا اسپور در هفته شانزدهم و دومی برابر استانبول باشاک‌شهیر در هفته بیست و دوم. او در این مدت 8 بار به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده، 3 بار از زمین خارج شده و 3 بار هم کامل و 90 دقیقه در ترکیب کایسری‌اسپور حضور داشته. او که مورد اعتماد کاگداس آتان قرار دارد، برای بازی هفته بیست و سوم برابر گیرسون اسپور هم یکی از بازیکنان ثابت و کلیدی کایسری‌اسپور محسوب می‌شود.
کریمی که نخستین بار در 19 سالگی به عضویت تیم ملی ایران درآمد و برابر گینه در لیست قرار گرفت، تا امروز 15 بازی انجام داده و البته با بدشانسی حضور در جام جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیای 2019 را از دست داده. او در جام جهانی 2022 اما سه بار در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و تجربه 98 دقیقه بازی در این تورنمنت را به کارنامه خود اضافه کرد.
برای کریمی که در نقل و انتقالات زمستانی از تیم‌های ایرانی نیز پیشنهاد بازی دریافت کرد، تثبیت در سوپرلیگ ترکیه و ادامه درخشش در ترکیب کایسری‌اسپور اولویت دارد. او می‌کوشد در لیگ پرفشار ترکیه یک بازیکن مهم برای کایسری‌اسپور باشد و سپس بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی را تجربه کند. اتفاقی که با ادامه این روند، برای کریمی دور از دسترس نخواهد بود.
 


Page Generated in 0.0046 sec