printlogo


کد خبر: 265996تاریخ: 1401/11/16 00:00
سقوط همراه با حاشیه



امیررضا همایون
خبرنگار ورزشی
در پرسپولیس چه اتفاقی رخ داده؟ پرسپولیس یحیی گل‌محمدی تا پیش از جام جهانی قطر عملکرد خوبی داشت. تیمی که هم تهاجمی‌تر بازی می‌کرد، هم بیشتر گل می‌زد و هم راحت‌تر می‌برد. این عملکرد خوب اما پس از آغاز رقابت در نیم‌فصل دوم به طور کلی دگرگون شده. این اتفاق دو عامل اصلی دارد؛ اول اینکه آنها در ابتدای نیم‌فصل دوم با شوک جدایی یورگن لوکادیا بهترین گلزن خودشان روبه‌رو شدند که بدون تردید تأثیر منفی روی عملکرد این تیم گذاشت اما دومین دلیل به حاشیه‌های این تیم در هفته‌های اخیر باز می‌گردد؛ حاشیه‌هایی که پس از بازی این تیم مقابل فولاد به اوج خودش رسید و یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم با دامن زدن به اتفاقاتی که برای این تیم در اهواز رخ داد باعث شد تمرکز بازیکنان این تیم برای بازی بعدی خودشان مقابل آلومینیوم هم به هم بریزد.
همین از دست رفتن تمرکز و استیلای حاشیه در پرسپولیس سبب شد در روزی که پس از مدت‌ها تیمش حمایت هواداران را داشت، در ورزشگاه آزادی متوقف شود و پس از مدت‌ها صدر را به رقیب دیرینه‌اش سپاهان که این هفته‌ها عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته، واگذار کند. اگرچه در بازی برابر آلومینیوم اشتباهات داوری بیشترین نقش را در توقف پرسپولیس داشت اما در کنار مشکلات داوری، نقش از بین رفتن تمرکز تیم را نمی‌توان نادیده گرفت.
اتفاقات داوری که بدون تردید در سقوط پرسپولیس از صدر جدول نقش اساسی ایفا کرده اما شاید اگر یحیی گل‌محمدی پس از بازی مقابل فولاد نکونام آرامش خود را حفظ می‌کرد و کمتر به حواشی این بازی می‌پرداخت، اتمسفر و آرامش تیمش برای بازی این هفته بهتر و مطلوب‌تر بود و بازیکنانش با تمرکز بیشتری به زمین بازی می‌آمدند؛ آنچه می‌توانست حتی با وجود اشتباهات داوری وحشتناک و تابلو، پرسپولیس را به 3 امتیاز برساند. سرنوشت این روزهای پرسپولیس در دو واژه خلاصه شده؛ حاشیه و اشتباهات داوری.


 


Page Generated in 0.0047 sec