printlogo


کد خبر: 265995تاریخ: 1401/11/16 00:00
یکی ساپینتو را بگیرد



هاشم حیدری
مهاجم اسبق استقلال
 برد در خانه حریف همیشه مهم است بویژه در نیم‌فصل دوم که دروازه‌ها کوچکتر می‌شود. از همین رو کسب ۳ امتیاز و نزدیک‌تر شدن به صدر جدول اتفاق خوبی است ولی از ضعف‌های استقلال که منجر به ۲ گل برای مس کرمان شد، نباید به سادگی گذشت. استقلال با‌وجود برد در این بازی اشکالات گل‌درشتی داشت که می‌تواند در ادامه مسیر کار را برای آنها دشوار کند. تیم‌های سخت‌تری از مس کرمان هستند که نمی‌توان با ضعف‌های فعلی دروازه‌بان و خط دفاعی با آنها مقابله کرد. علیرضا رضایی نامطمئن است چون در جریان بازی‌ها نبوده و درون دروازه دور از انتظار ظاهر می‌شود. در مقابل در فاز تهاجمی استقلال دست پری دارد و می‌توان از گلزنی همیشه مطمئن بود. زمانی که به مهاجمان توپ می‌رسد و آنها خوب تغذیه می‌شوند تعداد گل‌های زده تیم هم بیشتر شده و این موضوع نشان‌دهنده توان بالای هجومی استقلال است.
ورای مسائل فنی در استقلال، حواشی بیرون زمین بسیار پررنگ و غلیظ است و به نوعی روی این تیم سایه انداخته. حواشی که جملگی از روی نیمکت می‌آید. ریکاردو ساپینتو در ۱۸ بازی این فصل ۶ بازی را به خاطر محرومیت از دست داده و بازی هفته نوزدهم برابر نفت مسجدسلیمان نهمین بازی خواهد بود که او روی نیمکت استقلال حضور ندارد. حتی اگر داوران اشتباه کرده باشند و به غلط به ساپینتو کارت زرد یا قرمز دهند، رفتاری که ساپینتو از خود بروز می‌دهد، زیبنده باشگاه استقلال نیست و جای توجیه ندارد. بزرگ‌ترین مربیان هم اخراج می‌شوند اما به راحتی زمین را ترک می‌کنند. دلیلی ندارد که تماشاگران را تهییج کرد و برای خروج از زمین مقاومت از خود نشان داد. لزومی ندارد کاری را نشان داد که پای مأموران نیروی انتظامی به ماجرا باز شود. رفتارهای ساپینتو حتی روی بازیکنان تیم هم تأثیر گذاشته و در همین بازی هم روزبه چشمی به این موضوع اعتراض می‌کرد که تمرکز تیم بی‌دلیل به هم ریخته شد. اتفاقی که سبب شد تا مس کرمان اختلاف را کم کرده و به زدن گل مساوی هم امیدوار شد. با این وضع کار از کلاس توجیهی برای ساپینتو گذشته و تداوم این رفتارها فقط و فقط به استقلال آسیب می‌زند و تمرکز را از تیم می‌گیرد.
عجیب اینکه رفتارهای ساپینتو روی سایر نفرات کادر فنی نیز تأثیر گذاشته و آنها به جای مدیریت سرمربی، خود به آتش حاشیه‌ها دامن می‌زنند. رفتار طاهری سرپرست استقلال بعد از گل‌های بازی با مس کرمان در ‌شأن سرپرست استقلال نبود. رفتار روی نیمکت و حتی شادی کردن با توجه به مسئولیت‌های هر فرد بسیار مهم است. طاهری که سرپرست است و باید به نیمکت تیم آرامش دهد، نباید خوشحالی غیرمتعارفی از خود نشان دهد بخصوص اینکه ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم که شور و هیجان زیادی از خود نشان می‌دهد نیاز به فردی دارد تا او را کنترل کند.

 


Page Generated in 0.0063 sec