printlogo


کد خبر: 265988تاریخ: 1401/11/16 00:00
افشاریان فشار خون پرسپولیس را بالاتر برد
پنالتی طلبکاریم، طلب‌مان را بدهید!

صحبت‌های خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در برنامه شب‌های فوتبالی پرسپولیسی‌های عصبانی را بیشتر به هم ریخت و خشمگین کرد. افشاریان در این تماس تلفنی اعتراف کرد داور بازی با آلومینیوم اراک پنالتی روی ترابی را نگرفته و این موضوع را ناظر داوری به او گزارش کرده است.

بعد از این مسأله محمد محمدی معاون باشگاه پرسپولیس با اشاره به صحبت‌های افشاریان گفت: او اعلام کرد از این به بعد از داوران خوب در بازی‌های پرسپولیس استفاده می‌کند. اما داور خوب یعنی چه؟ اگر این داور خوب نبوده چرا از او برای بازی‌های پرسپولیس استفاده کردید؟ خودتان به این موضوع اشاره کردید که پرسپولیس تیم پرهواداری است. داوران ما قشر ضعیفی در فوتبال بوده و برای آنها احترام قائل هستم. اگر او (منصوریان) داور خوبی نبود چرا برای بازی با پرسپولیس او را انتخاب کردید و اگر داور خوبی است منظورتان از داور خوب چیست؟ من پیش از این هم گفتم که در هفته‌هایی هم که ما به برتری می‌رسیدیم، اشتباهات داوری را داشتیم.
محمدی ادامه داد: ما طلبکار هستیم. چگونه می‌خواهید حساب کنید؟ فردا اگر در بازی ما یک داور بدرستی پنالتی بگیرد، تیم مقابل نمی‌گوید که آنها یک پنالتی طلب داشتند و حالا گرفتند؟ این چه حرفی است که مسئول کمیته داوران می‌زند؟ در فوتبال حرفه‌ای که شاید یک کارت زرد و یک گل زده باعث قهرمانی یک تیم شود و یک تیم سقوط کند آنقدر راحت می‌گویند که یک پنالتی طلبکار است؟ سپس حسین خبیری عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص اظهارات خداداد افشاریان اینگونه موضع گرفت: آقای افشاریان! ما نیازی به تأیید شما نداریم اما این صحبت‌های شما نشان‌دهنده درک پایین‌تان از فوتبال است. این اظهارات نشان می‌دهد که شما فهم کمی از فوتبال دارید! خیلی راحت می‌گویید پنالتی بوده اما به این فکر نمی‌کنید که همین امتیازات در پایان فصل قهرمان لیگ را مشخص می‌کند. او به جای این حرف‌ها فکری به حال داوری کند چرا که با ادامه این روند قطعاً دود مشکلات در ابتدا به چشم فدراسیون فوتبال و کمیته داوران می‌رود.
 اما آتش افشین پیروانی داغ‌تر از همه بود. مدیر تیم پرسپولیس که بعد از بازی هم مصاحبه آتشینی در میکسدزون انجام داده بود، گفت: همه اهالی فوتبال خوب می‌دانند آخر فصل ممکن است قهرمان با همین یک پنالتی یا تفاضل گل تعیین شود. رئیس کمیته داوران چگونه این‌قدر راحت می‌گوید یک پنالتی پرسپولیس گرفته نشد و داوری مشکل دیگری نداشت؟ این صحبت‌ها جالب و حرفه‌ای نیست. به محض اینکه حرفی هم می‌زنیم کمیته انضباطی می‌آید و ما را محروم یا جریمه می‌کند. چرا؟ چرا کسی به اشتباهات کمیته داوران رسیدگی نمی‌کند؟ من گفتم که هر کاری می‌کنند و بعد خیلی راحت می‌گویند کمک داور ویدیویی نداریم.
پیروانی ضمن اشاره به بحث VAR یادآور شد: کمک داور ویدیویی بهانه خوبی برای سرپوش گذاشتن به اشتباهات داوری است. رئیس کمیته داوران خیلی راحت می‌گوید داوران در لیگ دسته اول و دوم لباس ندارند. یعنی چه؟ اینکه لباس ندارند باید باعث اشتباهات داوری در دیدار پرسپولیس مقابل آلومینیوم شود؟ این حرف‌ها اصلاً درست و توجیه خوبی برای این مشکلات نیست. مگر ۶ سال یا ۱۰ سال پیش هم VAR در فوتبال بود؟ اتفاقاً کمک داور ویدیویی نشان دهنده ضعف یک داور است و در میادین بین‌المللی هم استفاده از آن برای گروه داوری نمره منفی دارد. پس این‌قدر بحث فقدان کمک داور ویدیویی را بهانه و دستاویز اشتباهات قرار ندهیم. من به شما می‌گویم که نه سال بعد و نه سال بعدتر هم VAR به کشورمان نمی‌آید. بنابراین بهانه نیاورید و کار خودتان را درست انجام دهید.
 


Page Generated in 0.0049 sec