printlogo


کد خبر: 265983تاریخ: 1401/11/16 00:00
خانمحمدی: باید دیوار حریفانی که از فولاد یاد گرفتند را بشکنیم
حواس یحیی باید به مصاحبه‌هایش باشد

حسن خانمحمدی مدافع راست اسبق پرسپولیس و مربی یکی از تیم‌های پایه  فعلی پرسپولیس معتقد است سرمربی پرسپولیس به لحاظ فنی یکی از بهترین‌هاست اما در رابطه با مصاحبه کردن سرمربی پرسپولیس توصیه‌های خاصی را برای او دارد.

مسعود  قراگزلو
خبر‌نگار
با امتیازی که پرسپولیس از دست داد تیم سپاهان صدر را از پرسپولیس گرفت. ادامه روند پرسپولیس در چند بازی اخیرش نگرانتان نمی‌کند؟
من معتقدم تنها سپاهان است که رقیب اصلی پرسپولیس برای قهرمانی است در حالی که استقلال با وجود آنکه برنده می‌شود مربی‌اش آرامش لازم را ندارد. گل‌گهر هم چهار گل از تیم سپاهان دریافت می‌کند و در این بین می‌بینیم تیم فولاد هم با وجود برد مقابل پرسپولیس نتیجه را در بازی بعدی‌اش به تراکتور واگذار می‌کند. مواردی که نشان می‌دهد جنگ قهرمانی تنها بین پرسپولیس و سپاهان است.
چرا پرسپولیس مقابل تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند به مشکل می‌خورد؟
ما باید فرم بازی کردن با حریفان متفاوت را بدانیم چه بسا که ممکن است بقیه حریفان ما هم از فولاد یاد بگیرند که چطور بازی کنند تا تیم ما را با دردسر مواجه سازند از این‌رو پرسپولیس باید راهکارهایی داشته باشد که آن دیوار ساخته شده توسط حریفان را بشکند و از روزهای سخت نیم‌فصل دوم به سلامت عبورکند.
با این تفاسیر معتقدید که روش بازی پرسپولیس به یک شکل است؟
بله من معتقدم که روش بازی پرسپولیس مانند شمشیر دو لبه است. این در حالی است که ما باید پلن B وC  را داشته باشیم تا بتوانیم از تله‌گذاری حریفانمان به سلامت عبور کنیم و تفکر مربی حریف را بشکنیم و در بازی‌های پیش رو به سلامت رد شده و از صدر فاصله نگرفته و در پایان قهرمانی را به هواداران پرسپولیس هدیه بدهیم.
 از مصاحبه بعد از بازی یحیی مقابل تیم اراکی که خیلی سر و صدا به پا کرد چه برداشتی دارید؟
من آقا یحیی را به لحاظ فنی خیلی قبول دارم و او را واقعاً یکی از بهترین و موفق‌ترین مربیان فوتبال ایران می‌دانم اما من معتقدم ایشان باید در مصاحبه‌هایشان تأمل بیشتری داشته باشند و به نوعی حواسش بیشتر به مصاحبه‌هایش باشد چون حرف‌های او به‌شدت روی بازیکنان به لحاظ روحی روانی تأثیر دارد و به نوعی تمرکز تیمش را می‌گیرد. یادم می‌آید زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس بود در چنین شرایطی که اوضاع باشگاه و داوری‌ها و همه چیز به ضرر پرسپولیس بود، اینگونه مصاحبه کرد که یکسری نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود و مسائلی از این قبیل چیزها را بیان کردند منظورم این است که مصاحبه نباید به شکلی باشد که بازی‌های تیم را زیر سؤال ببرد.
اما وقتی اشتباهات داوری به شکل مداوم تکرار می‌شود این مسأله بدیهی است که صدای سرمربی تیم در می‌آید!
بله این حق طبیعی مربی است که از حق تیمش دفاع کند اما ما باید بپذیریم تا زمانی که«وی ای آر» به بازی‌ها نیاید شرایط داوری ما خیلی تغییر نخواهد کرد چه بسا دیدیم در قطر اشتباهات داوری جام جهانی چقدر کمتر از جام جهانی قبلی بود.
در رابطه با چیدمان داوری و حرف‌هایی که رئیس کمیته داوران در دفاع از داورانش در مقابل انتقادها نسبت به داور بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی به کار برد چه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم گاهاً رئیس کمیته داوران حرف‌هایی می‌زند که شخصیت داوران را خراب می‌کند و پای مسائل مالی و از این قبیل مسائل را پیش می‌کشد که به نظرم صحبت‌های درستی نیست. همه دیدند که خطا روی ترابی گرفته نشد و یکی دو صحنه دیگر مشکوک مانند اخراج بیرانوند هم وجود داشت که مشخص نشد داور در آن مقاطع حساس بر چه اساسی قضاوت کرده است اما هر چه که باشد در بازی‌های پرسپولیس و یکی دو تیم دیگر که هواداران زیادی دارند حتماً باید با دقت بیشتری داوران بازی‌ها در نیم فصل دوم انتخاب شوند
در مقابل صنعت نفت چه نتیجه‌ای را برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کنید؟
به نظرم پرسپولیس از سد صنعت نفت می‌گذرد و روزهای پر تلاطم چند وقت اخیر را به نوعی خوب تمام کرده و به پایان خواهد رساند.


Page Generated in 0.0071 sec