printlogo


کد خبر: 265962تاریخ: 1401/11/16 00:00
اینتر – میلان؛ تیره‌روزی‌های روسونری ادامه دارد؟
پیولی، شاید فرصت آخر

اینترمیلان کمتر از سه هفته بعد از آخرین موفقیتش در دربی، می‌خواهد روزهای تیره رقیب همیشگی‌اش را در بازی امشب تداوم بخشد. نراتزوری 28 دی در سوپرجام ایتالیا با سه گل برابر روسونری به پیروزی رسید و حالا به‌دنبال جداشدن از بقیه تیم‌های تعقیب کننده ناپولی صدرنشین است. مدافع عنوان قهرمانی اما در باختن سه مسابقه آخرش 12 گل خورده و این دربی شاید واقعاً برایش ترسناک باشد.
این دربی شماره 178 دلا مادونینا است در حالی که اینتر 67 برد و میلان 54 پیروزی در بازی‌های قبل به دست آورده اما آخرین پیروزی اینتر در جایی خیلی دورتر از شهر دوم ایتالیا به دست آمده. تیم سیمونه اینتزاگی که در جام حذفی فصل قبل قهرمان شده بود، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برابر دارنده اسکودتو در سوپرجام ایتالیا به پیروزی رسید اما بعد از آن پرفراز و نشیب بوده.
هفته قبل برابر تیم قعرنشین کرمونزه به سختی افتادند و لوتارو مارتینس دو گل زد تا باخت را با پیروزی عوض کنند و آمار پیروزی‌هایشان در 12 بازی اخیر به 9 برد برسد از جمله برابر ناپولی که تا آن موقع بدون شکست بود. اما اینتر که میزبان بازی امشب محسوب می‌شود، در آخرین بازی خانگی خود برابر امپولی شکست خورد. برد سه‌شنبه مقابل آتالانتا، اینتر را به نیمه‌نهایی جام حذفی رساند و برای صعود به فینال باید به‌صورت رفت و برگشت در فروردین به مصاف یوونتوس بروند.
در شرایطی که روملو لوکاکو در بازگشت به اینتر نتوانسته موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کند، مارتینس و ادین ژکوی تمام نشدنی وظیفه گلزنی را بخوبی انجام داده‌اند اما این رکورد دفاعی اینتر در سن‌سیرو است که بسیاری از کارشناسان به خاطر آن نراتزوری را شانس اول نایب قهرمانی می‌دانند؛ هیچ تیمی کمتر از اینتر در خانه گل نخورده و تنها ناپولی بیش از اینتر در خانه امتیاز گرفته.
در عین حال، تیم اینتزاگی هر دو دربی خانگی آخر خود در لیگ را باخته در صورتی که در 16 دربی خانگی قبلی خود تنها دو باخت داشت.
میلان اما به‌دنبال سومین برد متوالی برابر اینتر در لیگ بعد از 19 سال است ضمن اینکه این اواخر آمار بهتری از رقیب همیشگی داشته و در کورس نزدیک قهرمانی سال گذشته این تیم را از دفاع از عنوانش محروم کرد. شهریور با دبل رافائل لیائو 3 بر 2 اینتر را شکست دادند اما دبل برابر اینتر برای نخستین بار بعد از 11 سال با توجه به فرم اخیر بسیار سخت به نظر می‌رسد.
میلان در دیدار خانگی با رم، دو امتیاز را مفت از دست داد و بعد از جام حذفی کنار رفت، آنها به زحمت از لچه تساوی 2 بر 2 گرفتند اما بعد از باخت در عربستان اوضاع برای تیم استفانو پیولی بدتر شد. در پایتخت 4 بر صفر به لاتزیو باختند و هفته گذشته در خانه 5 بر 2 برابر ساسولو تحقیر شدند تا هر گونه امیدی برای تکرار قهرمانی از بین برود. مربی سابق اینتر حالا تحت فشار است که در دربی شرایط را به نفع تیم تغییر دهد و میلان هم می‌خواهد برای نخستین بار بعد از شش سال چهار بازی پیاپی را نبازد. میلان در ژانویه 18 گل خورد که بدترین آمار این تیم در یک ماه در تاریخ پرافتخارش در سری A محسوب می‌شود. میلان از ناپولی صدرنشین 15 امتیاز عقب افتاده و حالا برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان هم وضعیت سختی دارد.

اخبار تیمی
استفان دی فرای و نیکولو بارلا از محرومیت و مارسلو بروزوویچ از مصدومیت برمی‌گردند تا اینتزاگی برای این بازی تیم کاملی در اختیار داشته باشد. سمیر هاندانوویچ، دروازه‌بان باتجربه هم برگشته تا ذخیره آندره اونانا باشد، میلان اشکرینیار هم در دفاع شروع می‌کند با وجود آنکه ابراز تمایل کرده در تابستان از اینتر جدا شود. در خط حمله هم ژکو با مارتینس همکاری می‌کند که در رقابت‌های مختلف شش گل به میلان زده و اگر یکی دیگر بزند، در فهرست گلزنان خارجی اینتر در دربی دلا مادونینا نفر دوم می‌شود. بدشانسی‌های میلان در زمینه مصدومیت هم ادامه دارد و چند بازیکن کلیدی این بازی را از دست می‌دهند از جمله اسماعیل بن ناصر در خط میانی، فیکایو توموری در دفاع و مایک ماینیان، دروازه‌بان اصلی تیم.
زلاتان ابراهیموویچ بعد از دوران مصدومیت به تمرین‌ها برگشته اما این مهاجم 41 ساله فعلاً نمی‌تواند برای تیم پیولی بازی کند. در عوض، اولیویه ژیرو که در دو دربی اولش در لیگ سه گل زد، رهبر خط حمله خواهد بود. در نبود بن ناصر، تومازو پوبگا و راده کرونیچ، ساندرو تونالی را در خط میانی همراهی می‌کنند ضمن اینکه احتمال دارد پیولی برای پایان دادن به ناکامی‌های تیمش از سیستم آزموده و مورد اعتماد خود، 1-3-2-4 دست بردارد.


ترکیب احتمالی
اینتر: اونانا؛ اشکرینیار، آچربی، باستونی؛ دارمیان، بارلا، چالهان اوغلو، مخیتاریان، دی مارکو؛ مارتینس، ژکو
میلان: تاتاروشانو؛ کالابریا، کالولو، کیائر، هرناندس؛ پوبگا، تونالی، کرونیچ؛ سالماکرز، ژیرو، لیائو
 

 
 


Page Generated in 0.0047 sec