printlogo


کد خبر: 265958تاریخ: 1401/11/16 00:00
به مناسبت دومین خداحافظی تام بریدی از دنیای فوتبال امریکایی
آخرین وداع؟


امیررضا همایون
خبر نگار
فوتبال امریکایی، ورزشی جذاب است که در امریکای شمالی طرفداران بی‌شماری دارد و می‌توان گفت فوتبال امریکایی دومین ورزش محبوب ایالات متحده بین مردمان این کشور پس از بسکتبال است، ورزشی که البته به غیر از این کشور و برخی از کشورهای قاره امریکای شمالی مانند کانادا طرفداران زیادی در سراسر جهان ندارد. حتی اگر طرفدار این رشته نبوده‌اید حداقل برای یک بار نام تام بریدی بازیکن پرافتخار این رشته و عضو تیم تمپا بی باکنیرز را شنیده‌اید. بازیکنی که هفت بار به مقام قهرمانی رقابت‌های سوپربول رسیده است، قهرمانی‌هایی که اکثر آنها البته زمانی به دست آمده که بریدی در تیم نیوانگلند عضویت داشته است زیرا بیشترین سال‌های دوران حرفه‌اش در این رشته را با این تیم سپری کرده است. او روزهای پایانی هفته گذشته با انتشار پستی در حساب کاربری خودش در شبکه اجتماعی اینستاگرام در سن 45 سالگی از دنیای فوتبال امریکایی به طور رسمی خداحافظی کرد. به همین بهانه در ادامه نگاهی به افتخارات و عملکرد او در بیست و سه سال حضور حرفه‌اش در این رشته خواهیم انداخت.

 وداع  تلخ با نیوانگلند
تام بریدی دوران حرفه‌ای خودش در سوپر بول و فوتبال امریکایی را از سال 2000 و زمانی که تنها 22 سال سن داشت با عضویت در تیم نیوانگلند پتریوتس آغاز کرد، تیمی که او در آن تبدیل به یک ستاره ترازاول در این رشته شد و بسیاری از افتخارات خودش در رقابت‌های سوپر بول را از زمانی به دست آورد که در این تیم عضویت داشت.
یکی از اتفاقات غیر منتظره دوران حرفه‌ای بریدی اما نقل مکان او از نیوانگلند به تمپا بی باکنیرز در پایان فصل 2019 این لیگ بود، انتقالی که به 19 سال حضور ثابت این بازیکن سرشناس در تیم مذکور پایان می‌داد و هیچ هوادار این رشته هم انتظار رخ دادن آن را نداشت و بسیاری امیدوار بودند که بریدی با نیوانگلند از دنیای فوتبال امریکایی خداحافظی کند. می‌توان گفت بریدی در نیوانگلند غروبی غم‌انگیز داشت، غروبی که نشأت گرفته از یک تصمیم جنجالی بود.
اوج درخشش
بازی نهایی رقابت‌های سوپر بول 2017 بین نیوانگلند و آتالانتا فالکونز اوج درخشش بریدی در ترکیب نیوانگلند در طول 19 سال حضورش در این تیم بود زیرا او با درخشش خود در این بازی موفق شد شب خاطره‌انگیزی را برای هواداران این تیم به جا بگذارد. در این مسابقه نیوانگلند تا کوارتر سوم مسابقه عملکرد خوبی از خودش به نمایش نگذاشت و بازی را با نتیجه 28 بر 3 به آتالانتا واگذار کرده بود، نتیجه‌ای که باعث شد بسیاری از هواداران نیوانگلند ورزشگاه محل برگزاری مسابقه را ترک کنند اما پس از این تیم نیوانگلند با درخشش تام بریدی در کوارتر چهارم بازی باخته را با برد تمام کرد.
دومین خداحافظی
پس از یک سال
هر آغازی یک پایان دارد، پایانی که حتی اگر بهترین بازیکن تاریخ رشته مورد نظر هم باشید یک روز فرا می‌رسید، پایان تام بریدی اما روز 2 فوریه 2023  برای دومین بار فرا رسید و او با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خودش در اینستاگرام با چهره‌ای ناراحت گفت: «صبح بخیر بچه‌ها، فوراً به این موضوع می‌پردازم که بازنشسته می‌شوم. شما قبلاً یک پیام احساسی از من برای خداحافظی را خوانده‌اید و این بار قرار نیست چیزی را تکرار کنم. بچه‌ها از شما بسیار متشکرم. از تک تک شما که من را حمایت می‌کنید.»


Page Generated in 0.0046 sec