printlogo


کد خبر: 265950تاریخ: 1401/11/16 00:00
جنگ رو در روی بالانشین‌ها برای قهرمانی در مرحله مقدماتی
شهداب یا هراز؛ صدر جدول به کدام تیم می‌رسد؟

محسن آجرلو
روزنامه نگار
 هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال در حالی عصر امروز برگزار می‌شود که چهار تیم اول جدول به مصاف هم می‌روند. در مهم‌ترین بازی امروز تیم‌های اول و دوم جدول یعنی شهداب یزد و هراز آمل رو در روی هم قرار می‌گیرند. در بازی‌های چهارشنبه بود که با باخت هراز برابر پاس گرگان و برتری شهداب، یزدی‌ها پس از هفته‌های متمادی جای شاگردان بهروز عطایی در صدر جدول را گرفتند و با 18 برد، به جایگاه اول صعود کردند.
حالا در هفته بیست و چهارم، هراز و شهداب رو در روی هم قرار می‌گیرند و یک جدال جذاب دیگر را بر سر تصاحب صدر جدول را برگزار خواهند کرد. تیم آملی که در نیم فصل اول یکه‌تاز لیگ بود و تا هفته پایانی باختی را تجربه نکرده بود، در دور برگشت با مصدومیت «رضا قرا» با مشکل جدی مواجه شده و در نهایت هم در هفته بیست و سوم جای خود را به شهداب داد.
شاگردان عطایی در بازی امروز شاید برای آخرین بار فرصت جبران مافات و پس گرفتن صدرجدول را در اختیار دارند. رقابت رو در رو با شهداب در فاصله سه هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی لیگ، تنها شانس آملی‌ها برای بازگشت به رده اول جدول خواهد بود و باید دید تیم جوان آمل در خانه حریف با این شانس خود چه خواهد کرد.
در طرف مقابل هم برد شهداب در این مسابقه، برابر است با قهرمانی‌ آنها در مرحله مقدماتی و صعود به پلی‌آف به‌عنوان تیم اول. آن هم به‌عنوان تیمی که شروع خوبی در دور رفت نداشت اما رفته رفته تبدیل به یک مدعی تمام عیار شد.
پیش از دیدار امروز شهداب با 18 برد و 50 امتیاز صدرنشین است اما هراز با 17 برد و 49 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

تقابل تیم‌های سوم و چهارم جدول
در دیگر رقابت مهم امروز، تیم‌های سوم و چهارم جدول به مصاف هم می‌روند. پیکانی‌ها که در هفته‌های اخیر عملکرد پرنوسانی داشته‌اند، پس از باخت عجیب هفته گذشته خود مقابل نیان الکترونیک، حالا یک رقابت دشوار دیگر را پیش روی خود دارند. پیکان که با 15 برد و 47 امتیاز در رده سوم قرار دارد، در این هفته میهمان هورسان رده چهارمی است. تیمی که با 14 امتیاز در یک قدمی آنها قرار دارد. با این حال 41 امتیازی بودن شاگردان رحمان محمدی راد، در صورت پیروزی هم اجازه گرفتن جای پیکان را به آنها نمی‌دهد اما رقابت‌های دو هفته پایانی را برای تعیین تیم‌های سوم و چهارم هیجان‌انگیزتر خواهد کرد.

رقابت 5 تیم برای یک سهمیه
در پایان بازی‌های هفته بیست و سوم، صعود هفت تیم شهداب یزد، لبنیات هراز آمل، پیکان تهران، هورسان رامسر، نیان الکترونیک خراسان، پاس گرگان و فولادسیرجان ایرانیان به پلی‌آف قطعی شد و حالا تنها سهمیه هشتم باقی مانده. سهمیه‌ای که طبق جدول و روی کاغذ، پنج تیم شانس کسب آن را دارند و رقابت فوق‌العاده هیجان انگیزی را در سه هفته آینده پیش روی خود دارند. پیش از بازی‌های این هفته تیم‌های ایفا سرام و گیتی‌پسند با 10 برد در رده‌های هشتم و نهم قرار ‌دارند. شهرداری گنبد، شهرداری ارومیه و راه‌یاب ملل مریوان هم با 9 برد تیم‌های دهم تا دوازدهم لیگ برتر هستند که همچنان شانس این را دارند تا هشتمین تیم صعود کننده به پلی‌آف باشند. البته که با توجه به امتیازهای کسب شده، شانس ایفا سرام و گیتی‌پسند بسیار بیشتر از حریفان خود بوده و رقابت اصلی برای صعود، بین همین دو تیم خواهد بود. ساده‌تر بودن بازی گیتی‌پسند در این هفته، می‌تواند جای این دو تیم را هم عوض کرده و شانس تیم اصفهانی را برای صعود بیشتر کند. آن هم در شرایطی که ایفاسرام هفته آینده باید به مصاف پیکان برود و گیتی‌پسند به مصاف راه‌یاب ملل مریوان برود.

ZOOM

برنامه هفته بیست و چهارم:
مس رفسنجان
 پاس گرگان
سایپا تهران
 گیتی‌پسند اصفهان
نیان الکترونیک خراسان
 شهرداری ارومیه
راه‌یاب ملل مریوان
شهرداری گنبد
فولاد سیرجان
ایفاسرام اردکان
شهداب یزد
 لبنیات هراز آمل
هورسان رامسر
 پیکان تهران


Page Generated in 0.0062 sec