printlogo


کد خبر: 265937تاریخ: 1401/11/16 00:00
باشگاه استقلال شمشیر را از رو بست
حق ندارید ساپینتو را تحریک کنید

ریکاردو ساپینتو از ابتدای فصل تا کنون بارها به‌دلیل اعتراض‌هایی که داشته از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محروم شده و حتی در برهه‌ای سه بازی متوالی از حضور روی نیمکت استقلال محروم بود.
ساپینتو به لحاظ اخلاقی زود از کوره در می‌رود و صبر کمی دارد اما درعین حال رویه عوامل برخی تیم‌ها نیز به گونه‌ای بوده که سرمربی آبی‌ها تحریک شود و رفتاری انجام دهد که داور او را از میدان اخراج کند.
مصداق این رفتارها در بازی با مس کرمان دیده شد؛ بخصوص آنجا که یکی از مربیان تیم مس به سمت ساپینتو آمد و با رفتاری نامناسب سعی در تحریک سرمربی استقلال داشت تا او کاری انجام دهد و از میدان اخراج شود.
این رویه در بازی با مس کرمان بار دیگر جواب داد و ساپینتو که از لحاظ رفتاری مرد آرامی نیست، دوباره در دام افتاد و از میدان مسابقه اخراج شد تا استقلال یک بازی دیگر او را به‌دلیل محرومیت انضباطی در اختیار نداشته باشد.
با این حال اما باشگاه استقلال پشت سرمربی خود ایستاده و بنا ندارد ساپینتو را در شرایطی که عوامل برخی تیم‌ها عامدانه اقدام به تحریک او می‌کنند، تنها بگذارد.
درهمین راستا باشگاه استقلال بیانیه‌ای حمایتی از سرمربی خود منتشر و به مواردی اشاره کرده که نشان می‌دهد به‌شدت از تحرکات برخی تیم‌ها نگران است و اعتقاد دارد که عواملی دست در دست هم قرار داده‌اند تا موجبات محرومیت بیشتر سرمربی استقلال را فراهم کنند.
متن بیانیه استقلال که حمایتی تمام قد از ساپینتو است به شریح ذیل است:
۱- به نظر می‌رسد برخی نیمکت‌نشینان تیم مس کرمان از ابتدای بازی به‌دنبال جنجال آفرینی و تحریک سرمربی استقلال بودند.
کاملاً غیر طبیعی است که یک عضو کادرفنی مس پس از گل اول این تیم، با طی کردن مسیر ۷۰ متری از نیمکت مس به آن سوی زمین و سمت نیمکت استقلال آمد و برخورد او با ساپینتو، منجر به جر و بحث و اخطار اول به سرمربی استقلال شد.
۲- حرکت زشت مربی مس کرمان و برخورد فیزیکی او با ریکاردو ساپینتو از صحنه‌های تلخ بازی و نشان‌دهنده بی‌احترامی به سرمربی تیم میهمان است. چگونه یک مربی به خود اجازه می‌دهد از سمت نیمکت خودشان به محوطه فنی رقیب بیاید و ضمن حمله به ریکاردو ساپینتو، با دست به سینه سرمربی تیم رقیب بزند؟! این رفتار در حد لیگ برتر ایران هم نیست و دلیل اصلی اتفاقات حاشیه‌ای این بازی بود. جالب این که با وجود این بی‌حرمتی‌ها و باختن نتیجه و اخلاق، طلبکار هم هستند و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند. تصاویر اتفاقات حاشیه‌ای بازی، به طور کامل گویا و بیان‌کننده همه مسائل هست و این که سرمربی استقلال، شروع‌کننده هیچ اتفاقی نبود.
۳- باشگاه استقلال ضمن محکوم کردن رفتار‌های زشت و دور از ‌شأن فوتبال که توسط برخی اعضای تیم مس کرمان و عوامل حاضر در ورزشگاه رخ داد، این اتفاقات را به‌شدت محکوم کرده و از این افراد به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند. انجام رفتار‌های زشت و تحریک‌آمیز و بعد ژست طلبکار گرفتن و مظلوم‌نمایی و فرافکنی، در فوتبال قدیمی شده و متعلق به دهه‌ها قبل است، اما به نظر برای برخی‌ها بدنا‌می ‌بهتر از گمنامی است و قصد دارند ناکامی‌های خود را با این شیطنت‌ها به حاشیه ببرند.
 نکته: البته مسئولان باشگاه استقلال همیشه این طور پشت سرمربی خود درنیامدند که استراتژی جدید آنها نشأت گرفته از رفتارهای نامناسبی است که در ورزشگاه شهید باهنرکرمان علیه ساپینتو انجام شد و حتی سرمربی آبی‌ها با برخورد فیزیکی از سوی مأموران حاضر در ورزشگاه هم مواجه شد. این بیانیه درواقع درجهت کاستن از تحریکات بیشتر علیه ساپینتو منتشر شده است.


 


Page Generated in 0.0046 sec