printlogo


کد خبر: 265930تاریخ: 1401/11/16 00:00
آبی‌ها بردهای پرگل را دوست دارند
نفس استقلال پشت سر پرسپولیس

دروازه استقلال روی اشتباه علی رضایی و فقدان تمرکز مدافعان خیلی زود باز شد تا استقلال باور کند در بازی سختی گرفتار شده است. مس که شاید روی کاغذ هیچ شانسی برای گرفتن امتیاز از استقلال نداشت با گلی که دقیقه 10 معین عباسیان روی تیزهوشی به ثمر رساند، بسیار پرامید شروع کرد. این گل شوک بزرگی به استقلال بود که شاید تا پیش از آن تصور می‌کرد می‌تواند همچون بازی با ملوان با ارائه فوتبالی هجومی و یکطرفه به سادگی از سد حریفش بگذرد اما ماجرای این بازی بسیار متفاوت بود و مسی‌ها آمده بودند تا در خانه بار دیگر خاطره آن برد یک بر صفر تاریخی خود که با گل فرزاد حسین‌خانی به ثمر رسید را تکرار کنند. هدفی که البته به بار ننشست و فرزاد حسین‌خانی که این بار در کسوت سرمربی سکان هدایت مس را به عهده داشت نتوانست از چالش بازی با استقلال سربلند بیرون آید و با شکستی نزدیک در نهایت همه امتیازات بازی خانگی را تقدیم استقلال کرد.
آبی‌ها بعد از گلی که از مس دریافت کردند، با انرژی و انگیزه بیشتری به سمت دروازه میزبان حرکت کردند و موفق شدند در دقیقه 19 با محوریت مهدی قایدی دروازه میزبان را باز کنند و گل تساوی را به ثمر برسانند. این گل البته به‌نام میلاد خدایی، مدافع مس به ثبت رسید تا میزبان این بازی پایه‌گذار به تساوی کشیده شدن این بازی بشود.
بعد از گل تساوی تا حدی بازی متعادل شد؛ استقلال که خیالش از نباختن راحت شده بود با آرامش بیشتری توپ را در میدان به چرخش در می‌آورد و مسی‌ها نیز به مانند گل اول دنبال فرصتی بودند تا تیر خلاص را بر پیکر آبی‌ها شلیک کنند. با این حال تلاش دو تیم در نیمه اول دیگر ثمری نداشت و دو تیم وارد نیمه دوم شدند.
در این نیمه استقلال باز هم برتری عددی خود را در زمین مس حفظ کرد؛ درست مانند دقایق بعد از باز شدن دروازه‌اش در نیمه اول که ماحصل این برتری گلی بود که جعفر سلمانی در دقیقه 71 روی پاس رضاوند به ثمر رساند. این اما پایان کار گلزنی استقلال در این میدان نبود.
آبی‌ها که می‌خواستند مانند بازی با ملوان برد پرگل دیگری را به‌نام خود ثبت کنند در دقیقه 73 روی پاس بلندی که داسیلوا از خط دفاع برای قایدی ارسال کرد، به گل سوم رسیدند تا امتیاز کامل این بازی قطعی به نظر برسد. مسی‌ها اما بعد از پذیرش گل سوم به‌دنبال کاستن از درد این شکست بودند که در واپسین دقایق موفق شدند با یک ضربه ایستگاهی دروازه علی رضایی را برای دومین بار باز کنند اما این گل برای برگرداندن نتیجه بی‌فایده بود و استقلال موفق شد بار دیگر با بردی پرگل و ارائه فوتبالی رو به جلو و جذاب 3 امتیاز دیگر را به دست آورد.
استقلال هفته‌های آتی نیز رقبای چالش برانگیزی ندارد. مس رفسنجان، پیکان و نساجی رقبای آتی استقلال در لیگ محسوب می‌شوند و استقلال اگر امتیازات کامل این سه بازی را هم به دست آورد، 42 امتیازی می‌شود و جایگاهش در رتبه‌های بالای جدول تثبیت خواهد شد.
اگر در همین هفته‌ها پرسپولیس و سپاهان که بازی‌های دشوارتری نسبت به استقلال دارند نیز نتوانند امتیازات مطلوب را به دست آورند، آنگاه شاید استقلال تا پیش از بازی با گل‌گهر سیرجان بتواند به صدر جدول نیز برسد و حتی از حاشیه امنیت مناسبی برخوردار شود.
این فعل و انفعالات جذاب اما منوط به پیروزی‌های قطعی در بازی‌های آینده است و استقلال اگر در بازی‌های نه‌چندان چالش برانگیز خود با برتری میدان رقابت را ترک کند، از اقبال بالایی برای رسیدن به موفقیت برخوردار خواهد شد.
البته برای رسیدن به این مهم نیاز است که استقلال آرامش خود را حفظ کند و با تدابیر ویژه گام به بازی‌های سخت آینده بگذارد.

 


Page Generated in 0.0054 sec