printlogo


کد خبر: 265905تاریخ: 1401/11/13 00:00
برترین بازیکن تاریخ فوتبال امریکایی کفش‌هایش را آویخت
پایان تام بریدی

تام بریدی دیگر فوتبال بازی نخواهد کرد. او بعد از 23 سال حضور در لیگ فوتبال امریکایی، روز گذشته در یک ویدئو اعلام کرد بازنشسته خواهد شد. بیشتر علاقه‌مندان به فوتبال امریکایی تام بریدی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال امریکایی می‌دانند. او 7 بار قهرمان NFL شده و این آمار وقتی مهم جلوه می‌کند که بدانید در دوران جدید (1956 به بعد) هیچ تیمی نتوانسته 7 بار قهرمان سوپربول شود.
بریدی 5 بار در بازی نهایی (سوپربول) به عنوان MVP (ارزشمندترین بازیکن) انتخاب شده. در تاریخ 4 ورزش معتبر امریکا، تنها مایکل جردن با 6 عنوان MVP فینال از این نظر جلوتر از او قرار می‌گیرد.
بریدی در ورزشی که انرژی زیادی می‌خواهد 23 سال در سطح اول حضور داشت. هیچ‌کس باورش نمی‌شود بازیکنی 45 ساله بتواند همچنان در زمین تأثیرگذار باشد. او رکوردهای بسیاری در لیگ فوتبال امریکایی دارد. بیشترین پاس را در تاریخ این لیگ او داده. بیشترین پاس صحیح و بلندترین پاس ثبت شده در لیگ هم به بریدی تعلق دارد.
او سال گذشته هم اعلام بازنشستگی کرد ولی دوباره به سطح اول برگشت. به همین خاطر در ویدئوی روز گذشته خود گفت خبری از یک بیانیه پر سوز و گداز نیست چون قبلاً یک بار این کار را انجام داده‌ام. حالا باید دید بریدی در دوران بازنشستگی‌اش چه خواهد کرد و آیا به عنوان سرمربی به عرصه این ورزش پرطرفدار در امریکا برمی‌گردد یا نه.


Page Generated in 0.0059 sec