printlogo


کد خبر: 265891تاریخ: 1401/11/13 00:00
درویش: شاید فوتبال اولویت رئیس فدراسیون نیست
برنامه‌ریزی کرده‌اند برای قهرمانی تیم خاص


رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس بعد از تساوی پرحاشیه مقابل آلومینیوم اراک در محاصره خبرنگاران گفت: این ششمین هفته است. من شاید در سه هفته گذشته، پشت هم به رئیس فدراسیون، دبیرکل، نایب رئیس و کمیته داوران مراجعه کرده‌ام و گفته‌ام که خطا و پنالتی‌هایی به اشتباه علیه ما گرفتند. بهانه آنها این بود که VAR نیست. سؤال من این است که اگر VAR بیاید، باز هم داور وسط قرار است برود و صحنه را ببیند و تصمیم بگیرد؟ اگر بنا نباشد حق را به ما بدهند، فرقی نمی‌کند. ضمن اینکه مگر وقت اضافه را VAR اعلام می‌کند؟ بازی هفته گذشته ۱۷ دقیقه وقت اضافه داشت اما ۷ دقیقه اعلام شد.
او افزود: کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده را محال است. من باید به آن طراحانی که برنامه‌ریزی کردند پرسپولیس طی ۶ هفته به حقش نرسد، تبریک بگویم. بنای آنها این است که یک تیم خاص قهرمان شود و پرسپولیس نشود. من گفتم که هیچ تیمی، فوتبالی نمی‌تواند پرسپولیس را ببرد ولی من نمی‌توانم اختیار ماورای فوتبال را داشته باشم. مدیرعامل پرسپولیس گفت: من در مجلس، رؤسای فدراسیون را دیدم. آنها به من گفتند که حق با تو است. من گفتم که ۶ هفته حق با من است ولی ۲ امتیاز به ما بدهید. اینکه می‌گویید حق با توست، مشکلی را حل می‌کند؟
آیا منظور شما از تیمی خاص، سپاهان است؟
 باید بروید و بپرسید. یک هفته، می‌تواند اتفاق داوری باشد اما شش هفته غیر طبیعی است و حتماً دلیلی دارد. متأسفانه در فدراسیون کسی پاسخگو نیست. شکایت هم بکنیم، تأثیری ندارد.
آیا به قضاوت داور در بازی با آلومینیوم اعتراض می‌کنید؟
به نظر شما نباید اعتراض کنیم؟ اولاً صحنه اخراج بیرانوند که آفساید بود، دوماً صحنه خطرناکی نبود و سوماً اینکه چهار بازیکن ما در صحنه اخراج حضور داشتند. وقتی پنالتی شیخ اعلام نشد، وقتی پنالتی روی ترابی اعلام نشد، علت‌ آنها چه بود؟ داور هم مقصر نیست چرا که او تابع اوامری است که به او ابلاغ می‌شود. این داور اشتباه کرد، داوران بازی‌های قبلی چرا اشتباه کردند. چگونه ممکن است رئیس فدراسیون که به ما محبت دارد و ادعا می‌کند رفاقت نزدیک سوای بروکراسی اداری به ما دارند به این مسائل رسیدگی نمی‌کند. شاید مسابقه فوتبال اولویت‌شان نیست و اولویت‌شان چیز دیگری است! اگر اولویت‌شان فوتبال و هوادار باشد یک بار کاری انجام می‌دهند. از هفته قبل تا الان چه کاری انجام دادند؟ چقدر داور سعی کرد درست عمل کند؟
با این شرایط داوری آیا نگران بازی با سپاهان در جام حذفی نیستید؟
 اصلاً احتیاج نیست نگران باشیم. بنا نیست اجازه بدهند! هواداران در این سرما ما را تشویق کردند ولی ما فکر کردیم می‌توانیم فوتبالی برنامه‌ریزی کنیم و بازیکن بگیریم و مربی بیاید تاکتیک و دیگر مسائل را انجام بدهد ولی وقتی قرار است نتایج غیر فوتبالی رقم بخورد، از گل‌محمدی چه توقعی می‌توان داشت؟ او چه کار می‌تواند انجام بدهد؟ وقتی بنا است زحماتش را با دو سوت به باد بدهند مربی نقشی ندارد! مدیر و بازیکن نقشی ندارند. وقتی بنا است تصمیم‌گیری جای دیگری شود داور و دیگر عوامل هم تابع هستند. ان‌شاءالله به خواسته‌های‌شان رسیده باشند. تا جام تمام نشده به آنها تبریک می‌‌گویم.
شما در خصوص پرداخت هزینه VAR با توجه به اینکه سرخابی‌ها اجاره ورزشگاه آزادی را می‌دهند هم اظهارنظر کردید.
‌اصلاً بنا شد که به باشگاه‌ها ربطی نداشته باشد. وقتی شما ورزشگاه را اجاره می‌کنید اقلام و ابزاری که ورزشگاه دارد را هم اجاره می‌کنید. انحراف فوتبال این است که افکار را به VAR معطوف کند. اگر VAR هم بیاید مگر نباید داور برود صحنه را ببیند اگر بگوید پنالتی، پنالتی بگیرند. اگر نگوید پنالتی است می‌شود پنالتی گرفت؟ اینقدر نگویید VAR که مردم فکر کنند اگر باشد همه دردهای‌مان مداوا می‌شود! مگر وقت اضافه را VAR نشان می‌دهد؟ وقت اضافه را داور نشان می‌دهد. VAR که کورنومتر ندارد. نمی‌گویم VAR نباشد چرا که از الزامات است. الان کشورهای فقیر هم این سیستم را آورده‌اند. اساساً تصمیم این نیست که اجازه بدهند تیمی که فوتبالش بهتر است برنده بیرون بیاید. وقتی اساس این است، VAR باشد یا نباشد چه توفیری دارد؟ خودمان را به دردسر نیندازیم. مسئولان مجبور می‌شوند بروند پول از جایی تأمین کنند ولی اگر VAR آمد و فردا همین بود چه باید بگوییم؟ باید برویم کسی که تصمیم‌ساز است و برنامه‌ریزی می‌کند بازی‌ها به این شکل شود، از آنها بپرسیم تصمیم‌تان چیست تا تکلیف‌مان را بدانیم در چه سطحی مسابقه بدهیم.


Page Generated in 0.0070 sec