printlogo


کد خبر: 265886تاریخ: 1401/11/13 00:00
تأییدیه کارشناسان داوری درباره اشتباهاتی که پرسپولیس را عصبانی کرد
آفساید قبل از اخراج را کمک ندید، داور پنالتی نگرفت

باز هم اشتباهات عجیب و غریب و کشنده داوری علیه پرسپولیس ادامه پیدا کرد تا سرخ‌ها این بار پیش چشمان هواداران‌شان قربانی شوند. پرسپولیس که در بازی با فولاد از اشتباه داوری ضربه بدی خورده بود در دیدار با آلومینیوم هم از این ناحیه لطمه خورد. قضاوت مرتضی منصوریان و کمک‌هایش در این بازی جنجالی شد و کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بارها به صحنه‌هایی که به زعم آنها داور اشتباه کرده بود اعتراض کردند اما در نهایت همین تصمیمات باعث شد تا یک روز سیاه دیگر در داوری لیگ برتر رقم بخورد و لزوم آوردن هر چه سریع‌ترVAR  به فوتبال ایران احساس شود.
در این بازی داور چند تصمیم جنجالی گرفت. یکی اخراج بیرانوند در نیمه اول و دو صحنه‌ای که پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند داور باید روی دیاباته و ترابی در هر نیمه پنالتی می‌گرفت.
در اولین صحنه مشکوک این دیدار شیخ دیاباته در برخورد با مدافع آلومینیوم در محوطه جریمه سرنگون شد و در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند داور باید یک پنالتی به سود آنها اعلام می‌کرد، منصوریان دستور به ادامه بازی داد.درباره این صحنه ابراهیم میرزابیگی و حیدر سلیمانی گفته‌اند خطایی اتفاق نیفتاد و دیاباته پایش را گیر داده تا پنالتی بگیرد اما نوذر رودنیل و تورج حق‌وردی گفته‌اند مدافع آلومینیوم پای دیاباته را زده و داور باید پنالتی می‌گرفت.حسین عسگری هم گفته تصویر واضح نیست.
بیرانوند هم با خروج از دروازه پای میلاد فخرالدینی را زد و اخراج شد. پرسپولیسی‌ها هم به اخراج بیرو اعتراض داشتند و هم می‌گفتند قبل از آن باید آفساید فخرالدینی اعلام می‌شد. هر چهار کارشناسی که نام‌شان در بالا آمد گفته‌اند خطای بیرانوند مستحق اخراج بود اما غیر از رودنیل، سه نفر  گفته‌اند باید قبل از آن آفساید فخرالدینی اعلام می‌شد و کمک داور اشتباه کرده است.عسگری هم گفته به تصمیم کمک داور نمی‌توان اعتماد کرد چون خودش جلوتر بوده.
در دقیقه 65 هم برخوردی بین مدافع میهمان و مهدی ترابی رخ داد که پرسپولیسی‌ها به پنالتی اعتقاد داشتند. درباره این صحنه غیر از ابراهیم میرزابیگی که گفته برخورد طبیعی بوده  چهار کارشناس دیگر گفته‌اند داور باید پنالتی می‌گرفت.
دقیقه 80 بازی هم آلومینیوم گل زد اما داور خطای محمدرضا آزادی روی دروازه‌بان پرسپولیس را گرفت که در این مورد همه کارشناسان نامبرده اعلام کرده‌اند داور تصمیم درستی گرفته و گل مردود بوده است.

 


Page Generated in 0.0048 sec