printlogo


کد خبر: 265885تاریخ: 1401/11/13 00:00
پرسپولیس صفر – آلومینیوم اراک صفر
صدر جدول پرید


پرسپولیس با همان تغییرات قابل پیش‌بینی و برای جبران شکست در اهواز با چهره‌ای تهاجمی در میدان وارد شد و در یک هوای سرد اما پاک و فوق‌العاده در حضور تماشاگران دنبال شروعی دوباره می‌گشت اما حریف از همان دقیقه یک نشان داد تیم چغری است که خیلی خیلی سخت گل می‌خورد و هراس یحیی از ضدحمله‌های این تیم بی‌خود نبوده است.
پرسپولیس برای نخستین بار بعد از جام جهانی با ترکیبی که مهاجم نوک داشت به زمین رفت. کامیابی‌نیا جای اسدبیگی را گرفت و امیری یک خط عقب رفت. شروع آلومینیوم اما مقابل تیم ظاهراً تهاجمی‌تر پرسپولیس بهتر بود اما بعد از 5 دقیقه کم کم پرسپولیس مالکیت توپ را در اختیار گرفت هر چند قادر به خلق موقعیت گل نبود.
دقیقه 9 ایستگاهی زیبای عالیشاه را پورحمیدی با نوک انگشتانش دفع کرد و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود. آن سوی میدان هم در دقیقه 15 کرنر و خروج ناموفق بیرانوند با ضربه محمداحسان حسینی همراه شد اما دروازه پرسپولیس تهدید نشد. بعد از حدود 30 دقیقه بازی ناامید‌کننده اواخر نیمه پرسپولیس فرم بهتری در فاز حمله گرفت و با ترتیب دادن دو، سه حمله برق‌آسا دنبال گل می‌گشت که در یکی از صحنه‌ها و در دقیقه 39 دو بار دست سرخ‌ها به نشانه پنالتی بالا رفت اما منصوریان با آنها هم‌عقیده نبود. بار اول برخورد مدافع میهمان با دیاباته و بار دوم برخورد توپ به دست بازیکن ایرالکو صدای نیمکت سرخ‌ها را بلند کرد اما بازی ادامه پیدا کرد تا پرسپولیسی که بی‌ملاحظه جلو آمده بود با یک ضدحمله غافلگیر شود.
دقیقه 43 فرار میلاد فخرالدینی و خروج بیرانوند باعث شد تا داور ضمن اعلام خطا برای میهمان بیرانوند را با کارت قرمز مستقیم جریمه کند. در پی این تصمیم بیرو و پرسپولیسی‌ها که شوکه شده بودند با اعتراض شدید نسبت به تصمیم داور به اخراج و قرار داشتن فخرالدینی در موقعیت آفساید معترض شدند و بازی برای چیزی حدود 7-6 دقیقه متوقف شد اما در نهایت پرسپولیس قبل از سوت پایان 10 نفره شد تا با ورود احمد گوهری، عالیشاه از زمین بیرون برود و بازوبند را به کمال بسپارد.
یحیی در شروع نیمه دوم با دو تغییر بازی را آغاز کرد. تغییراتی که جسورانه به نظر می‌رسید و فرم تیمش را در همان حالت تهاجمی نگه می‌داشت. با ورود آل کثیر و اسدبیگی پرسپولیس به شکل قابل توجهی بازی را در اختیار گرفت و خیلی زود فوتبالش را به حریف دیکته کرد. ایرالکو هم با وجود یک بازیکن کمتر عقب نشست تا در پی ضدحمله دنبال ضربه زدن به تیم 10 نفره پرسپولیس باشد.
در شرایطی که پرسپولیس برتر از حریف بود، دقیقه 66 یک صحنه مشکوک دیگر در محوطه جریمه میهمان اتفاق افتاد و پرسپولیسی‌ها به خطای مدافع میهمان روی ترابی اعتراض داشتند اما داور باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت. بعد از این صحنه آلومینیوم جلو آمد و دقیقه 71 شانس گلزنی جدی داشت اما ضربه سر حسینی مدافع سابق سرخ‌ها آنقدر دقیق نبود که گوهری را تسلیم کند.
دقیقه 77 پرسپولیس با همکاری ترابی و سرلک موقعیت نصف و نیمه‌ای ایجاد کرد اما باز هم دفاع آلومینیوم اجازه خودنمایی نداد. میهمان در دقیقه 81 تا آستانه گلزنی پیش رفت اما گوهری مقابل شوت آزادی ایستادگی کرد و با وجود گل شدن توپ دارو خطای مهاجم ایرالکو روی گلر پرسپولیس را گرفت. دقیقه 83 بهترین موقعیت پرسپولیس برای گلزنی ایجاد شد و آل کثیر با پاس به عقب سرلک در موقعیت گل قرار گرفت اما شوت دقیق مهاجم سرخ‌ها را پورحمیدی با واکنشی فوق‌العاده مهار کرد.
در دقایق پایانی پرسپولیس حلقه محاصره را بر حریف تنگ‌تر کرد و در حدود 8 دقیقه وقت اضافه هم روی دروازه حریف فشار آورد اما خط دفاع آلومینیوم و اشتباهات سرخ‌ها اجازه خلق موقعیت دیگری را نداد تا بازی بدون گل تمام شود و پرسپولیس در امتیاز مساوی با سپاهان و تفاضل گل کمتر نسبت به حریف، صدر جدول را از دست بدهد.

 


Page Generated in 0.0058 sec