printlogo


کد خبر: 265863تاریخ: 1401/11/13 00:00
چلسی با مالک امریکایی ستاره‌ها را درو کرد
تاد بولی، برنده بزرگ نقل و انتقالات

پنجره نقل و انتقالات زمستانی با هیاهوی بسیار و خریدهای عجیب و غریب به پایان رسید. گراهام پاتر سرمربی چلسی با انبوهی از بازیکنان جدید که برای چلسی خریده شده از سوی باشگاه مورد حمایت قرار گرفت اما مربیان تیم‌های رقیب چلسی به اندازه او خوش شانس نبودند.
جار و جنجال سرانجام به پایان رسید. بعد از 31 روز از اتفاقات دراماتیک و چرخش‌های عجیب، پنجره نقل و انتقالات تا تابستان بسته شد.
برخی تیم‌ها حالا در وضعیتی عالی برای ادامه فصل قرار دارند و بعضی دیگر بابت از دست دادن بازیکنان کلیدی خود یا ناکامی در به دست آوردن بازیکنان مورد نظر خود، عصبانی هستند.
چلسی بدون شک و با اختلاف فعال‌ترین تیم لیگ برتر انگلیس در پنجره نقل و انتقالات ژانویه بود که مبلغی بالای 370 میلیون دلار را برای تقویت تیم خود که وضعیتی فاجعه‌بار در نیم فصل اول داشت، هزینه کرد. آرسنال مدعی اصلی عنوان قهرمانی لیگ برتر یکی دو خرید قابل توجه انجام داد اما برخی از اهداف اصلی میکل آرتتا سرمربی تیم که قیمت بالایی داشتند از دست این تیم پریدند. منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی در این پنجره نقل و انتقالاتی نه تنها بازیکنی نخرید بلکه بازیکنی مثل ژائو کانسلو را که برای تیم مشکل‌ساز شده بود، رد کرد و به بایرن مونیخ فرستاد.
منچستریونایتد، لیورپول و تاتنهام هم با توجه به وضعیتشان آرام‌تر از چیزی بودند که انتظارش می‌رفت. باشگاه‌های دیگر کشورها نیز بیشتر از اینکه فعالیتی در نقل و انتقالات داشته باشند بیشتر تحت تأثیر همتایان انگلیسی خود قرار داشتند.
 
برنده بزرگ
 تاد بولی مالک باشگاه چلسی بعد از اینکه جای رومن آبراموویچ را گرفت سعی کرد خیلی زود تأثیر خود را در این باشگاه نشان دهد. او مبلغی در حدود 270 میلیون پوند هزینه کرد تا تیمی که توماس توخل هدایت آن را برعهده داشت با بازیکنانی مثل رحیم استرلینگ، وسلی فوفانا، ‌کالیدو کولیبالی و پیر امریک اوبامیانگ تقویت کند. این بازیکنان جدید اما نتوانستند تأثیر مثبتی در روند تیم داشته باشند و توخل هم در ابتدای فصل اخراج شد تا رفتن او نیز به روند فاجعه‌بار چلسی دامن بزند. جای او را گراهام پاتر انگلیسی گرفت و حالا تاد بولی مالک امریکایی باشگاه به‌عنوان کسی که خودش پاتر را انتخاب کرده به حمایت کامل از او پرداخته است. از زمان آمدن پاتر، چلسی به رتبه دهم لیگ برتر سقوط کرده اما موقعیت او همچنان مستحکم است چرا که بولی به او اطمینان دارد و قول داده بود که در نقل و انتقالات تیم او را تقویت کند. خرید انزو فرناندس که رکورد نقل و انتقالات انگلیس را شکست و همچنین آوردن میخایلو مودریک ستاره اوکراینی، ‌بزرگترین خریدهای نقل و انتقالات ژانویه به حساب می‌آیند.
چلسی مودریک را از دستان آرسنال بیرون کشید و نونی مادوئیکه، ‌بنویت بادیاشیله، ‌داوید فوفانا و اندری سانتوس را هم با قراردادهای دائمی به خدمت گرفت. ژائو فلیکس خرید قرضی آنها از اتلتیکومادرید بود. بولی حتی برای دور زدن قانون فیرپلی مالی یوفا نیز طرح داشت و خریدهای گرانقیمت جدید خود را به قراردادهای بلندمدت گره زد و طبق آن بابت هر سال مبلغ قرارداد او چندان چشمگیر به حساب نمی‌آید. مسلماً حالا تنها راه جلوی پای آبی‌ها این است که به سوی موفقیت حرکت کنند هر چند که در نیم‌فصل اول عملکردی فوق‌العاده ضعیف داشته‌اند. بولی مصمم است که میراثی درخشان از خود در لندن به جا بگذارد و پاتر حالا باید ثابت کند که شایستگی این را داشته که روی نیمکت آبی‌ها جایگاهش حفظ شود. بولی البته منتقدان زیادی هم دارد و خیلی‌ها او را به بدون حساب و شناخت خرج کردن متهم می‌کنند اما هر چه هست او ترکیبی قدرتمند دست‌کم روی کاغذ را برای چلسی مهیا کرده است.
 


Page Generated in 0.0054 sec