printlogo


کد خبر: 265859تاریخ: 1401/11/13 00:00
جام حذفی ایتالیا؛ امیدهای کمرنگ یوونتوس برابر لاتزیو
شاید فوریه خوش یمن باشد!

بعد از اتفاقات درون و بیرون زمین که اخیراً افتاد و امیدهای یوونتوس در کورس قهرمانی را از بین برد، بیانکونری تمرکز خود را روی جام حذفی می‌گذارد که امشب در مرحله یک‌چهارم‌نهایی‌اش میزبان لاتزیو هستند. یووه با جریمه سنگینی مواجه شده و در چهار بازی آخرش تنها یک برد داشته در حالی که حریف
پایتخت نشین در پنج بازی آخرش نباخته و علاوه بر سهمیه لیگ قهرمانان به‌دنبال یک جام در این فصل است. برنده این بازی در نیمه‌نهایی با اینترمیلان روبه‌رو می‌شود که سه‌شنبه با یک گل آتالانتا را شکست داد.
ژانویه برای یوونتوس یک کابوس کامل بود. بعد از کسر 15 امتیاز در دیدار با ناپولی تحقیر شدند و برای دومین بار در این فصل به مونتزا باختند این بار با 2 گل در خانه. تیم ماسیمیلیانو آلگری حالا در رده سیزدهم قرار دارد و با رتبه ششم که آخرین سهمیه اروپایی را می‌گیرد، 14 امتیاز فاصله دارد.
یووه که از لیگ قهرمانان حذف شده و در لیگ اروپا با نانت بازی دارد، تنها امیدش به همین جام‌های حذفی است تا کمی اعتبار از دست رفته‌اش را بازگرداند. برنده 14 قهرمانی جام حذفی از مرحله یک‌هشتم‌نهایی وارد کوپا ایتالیا شده و گربه سیاهش در لیگ، مونتزا را 2 بر یک شکست داده. حالا یوونتوس که در فینال سال قبل به اینترمیلان باخت، می‌خواهد امید را در دل هواداران سرخورده خود زنده کند و از سد لاتزیو بگذرد. 22 آبان آخرین بازی دو تیم برگزار شد که یوونتوس 3 بر صفر به پیروزی رسید اما از آن موقع خیلی چیزها تغییر کرده. مائوریتزیو ساری آخرین مربی است که توانسته یوونتوس را به قهرمانی لیگ برساند و حالا بهترین بازی را از تیم لاتزیو می‌گیرد، بیانکوچلستی 15 امتیاز بیشتر از یوونتوس دارد و می‌خواهد در جمع چهار تیم بالای جدول، فصل را به پایان برساند.
لاتزیو هفته گذشته با چهار گل مدافع عنوان قهرمانی سری A، میلان را در هم کوبید و اگرچه با تساوی یک بر یک مقابل فیورنتینا روند بردهایش متوقف شد، حالا جام حذفی فرصت خوبی برای شروع امیدوارکننده ماه فوریه است. لاتزیو هم مثل یوونتوس به‌دلیل حضور در رقابت‌های اروپایی از مرحله یک‌هشتم‌نهایی وارد جام حذفی شد و با یک گل برابر بولونیا به پیروزی رسید. لاتزیو که در لیگ کنفرانس اروپا با کلوژ رومانی دیدار می‌کند، در 25 سال گذشته شش بار قهرمان جام حذفی شده اما آخرین بار در سال 2019 بوده و در سه سال گذشته در مرحله یک‌چهارم‌نهایی حذف شده است.
 
اخبار تیمی
 یوونتوس شرایط ایده‌آلی ندارد اما بازگشت پل پوگبا و دوشان ولاهوویچ خبر خوبی برای تیم بود که دومی مقابل مونتزا در نیمه دوم به زمین آمد. کاپیتان لئوناردو بونوچی هم به تمرین کامل برگشته اما بازی نخواهد کرد ضمن اینکه وضعیت خوان کوادرادو مبهم است.
برای محدود شدن بیشتر گزینه‌های آلگری، وستون مک کنی به‌صورت قرضی به لیدز رفته و آرکادیوژ میلیک تا یک ماه دیگر نمی‌تواند بازی کند.  ماتیا دی شیلیو این هفته به ترکیب اصلی برگشت و فدریکو کیزا که گل قهرمانی سال 2021 جام حذفی را زد، می‌تواند دقایقی بازی کند.
با توجه به این شرایط شاید آلگری به بازیکنان جوانی مثل نیکولو فاجولی، ماتیاس سوله و ساموئل ایلینگ جونیور به اضافه دروازه‌بان ثابت بازی‌های حذفی، ماتیا پرین فرصت بازی بدهد.
کاپیتان چیرو ایموبیله بعد از مدتی توانست در بازی با فیورنتینا روی نیمکت بنشیند و شاید در این بازی حاضر شود، مانوئل لاتزاری هم همینطور. ماتیاس وچینو و پاتریچ هم تلاش دارند به ترکیب اصلی تیم ساری برسند که مجبور نیست زیاد از بازیکنان کم تجربه استفاده کند چون بازی بعدی تیمش دوشنبه است.
 
ترکیب احتمالی
 یوونتوس: پرین؛ دانیلو، برمر، ساندرو؛ دی شیلیو، فاجولی، لوکاتلی، ربیو، کاستیچ؛ دی‌ماریا؛ کین
 لاتزیو: پروودل؛ لاتزاری، پاتریچ، رومانیولی، موراشیچ؛ میلینکوویچ ساویچ، کاتالدی، وچینو؛ پدرو، اندرسون، زاکانی


Page Generated in 0.0054 sec