printlogo


کد خبر: 265856تاریخ: 1401/11/13 00:00
لالیگا اسپانیا؛ رئال در فکر بازگشت به روزهای خوب
والنسیا حریف آسان مادرید؟


رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی لالیگا در بازی خانگی امشب مقابل تیم بدون مربی والنسیا به‌دنبال بازگشت به روزهای پیروزی است. سفیدها یکی از دو تیم این فصل اسپانیا هستند که هنوز در خانه نباخته‌اند و از آن طرف خفاش‌ها از هشت بازی خارج از خانه این فصل تنها یک برد به دست آورده‌اند.
رئال مادرید در چهار تا از هفت بازی آخرش در لیگ امتیاز از دست داده تا ضربه‌ای اساسی به امیدهایش برای تکرار قهرمانی وارد شود. آنها در نخستین بازی سال 2023 با نتیجه 2 بر یک در زمین ویارئال شکست خوردند و بعد با 2 گل از سد اتلتیک بیلبائو گذشتند اما این هفته به تساوی بدون گل مقابل رئال سوسیداد رضایت دادند تا فاصله‌شان با بارسلونای صدرنشین قبل از بازی دیشب کاتالان‌ها در زمین بتیس به پنج امتیاز افزایش پیدا کند. حالا تیم کارلو آنچلوتی فرصتی برای اشتباه ندارد و والنسیا حریف آسانی محسوب می‌شود.
سه هفته قبل والنسیا در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا در ضربات پنالتی
4 بر 3 به رئال مادرید باخت بعد از آنکه کار دو تیم بعد از 120 دقیقه به تساوی یک بر یک انجامید. دارنده 35 قهرمانی لالیگا همچنین در 16 بازی خانگی آخرش با والنسیا 11 برد و 5 تساوی داشته و آخرین بار در سال 2008 به این تیم باخته در دیداری که داوید ویا در برد 3 بر 2 تیمش دبل کرد.
والنسیا اما شرایط خوبی ندارد و دوشنبه بعد از هفت ماه به همکاری با جنارو گتوزو پایان داد. این مربی 45 ساله تنها 22 بازی در والنسیا دوام آورد که از نصف سلف خود، خوسه بوردالاس هم کمتر است، حتی گری نویل در سال 2016 شش بازی بیشتر روی نیمکت والنسیا نشست. مربی ایتالیایی در هشت بازی بعد از جام جهانی دو برد به دست آورد و تیمش در چهار بازی آخر لیگ سه باخت داشت از جمله شکست یک بر صفر یکشنبه مقابل رئال وایادولید. والنسیا یکی از چهار تیم 20 امتیازی لالیگا است که در رده چهاردهم قرار گرفته و تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد اگرچه یک بازی کمتر انجام داده.
والنسیا در طول فصل خوب نبوده اما فرم خارج از خانه‌اش در یک سال اخیر نگران‌کننده‌تر است چون این تیم از 16 بازی آخرش در بیرون از مستایا تنها سه برد به دست آورده. وورو گونزالس برای هفتمین بار در طول دوران حرفه‌ای خود به‌عنوان مربی موقت والنسیا انتخاب شده در حالی که اولین بار در سال 2008 این وظیفه را به او سپرده‌اند. آرزوی این مربی 59 ساله پیروزی بر رئال مادرید است که در 13 بازی آخر با والنسیا در رقابت‌های مختلف تنها دو باخت داشته.
 
اخبار تیمی
 فورلان مندی در برد هفته گذشته رئال مقابل اتلتیکو در جام حذفی دچار آسیب همسترینگ شد و تقریباً دو ماه نمی‌تواند بازی کند، لوکاس واسکس هم با مصدومیت قوزک درگیر است اما به گفته آنچلوتی، داوید آلابا، اورلین شوامنی و دنی کارواخال بعد از مصدومیت آماده بازگشت هستند و اولی می‌تواند در دفاع چپ به جای مندی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
ادواردو کاماوینگا در بازی آخر دفاع چپ بود اما احتمالاً برای بازی در میانه زمین با شوامنی و دنی سبایوس رقابت کند ضمن اینکه لوکا مودریچ شاید بعد از بیرون ماندن از ترکیب اصلی در بازی آخر، در این مسابقه از ابتدا در زمین باشد. کریم بنزما که در هفت بازی آخر رئال مادرید مقابل والنسیا در لیگ گل زده(9 گل)، رهبر خط حمله است و وینیسیوس جونیور به همراه رودریگو یا فدریکو والورده از او حمایت می‌کنند. خائومه دومنک و نیکو گونزالس نمی‌توانند والنسیا را همراهی کنند و تیری کوریا که چهار بازی آخر تیمش را از دست داده، وضعیت مبهمی دارد. وورو شاید تغییراتی در ترکیب اصلی بدهد و امثال مختار دیاخابی، هوگو گیامون، جاستین کلایورت و ایلایکس موریبا به ترکیب اصلی برگردند. ادینسون کاوانی، بهترین گلزن والنسیا در سه بازی آخر تیمش گل نزده اما انتظار می‌رود این اروگوئه‌ای 35 ساله همچنان مهاجم نوک باشد.
 
ترکیب احتمالی
 رئال مادرید: کورتوآ؛ ناچو، میلیتائو، رودیگر، آلابا؛ کروس، کاماوینگا، مودریچ؛ والورده، بنزما، وینیسیوس
 والنسیا: مامارداشویلی؛ فولکویر، کومرت، دیاخابی، گایا؛ موسی، گیامون، موریبا؛ کلایورت، کاوانی، لینو


Page Generated in 0.0061 sec