printlogo


کد خبر: 265844تاریخ: 1401/11/13 00:00
بازگشت حسن یزدانی ؛مهم‌ترین اتفاق تورنمنت کرواسی
پادشاه آمد

محسن وظیفه
روزنامه نگار
رقابت‌های روز نخست تورنمنت رنکینگ کشتی آزاد در زاگرب کرواسی در حالی آغاز شد که ستاره‌های کشتی ایران بعد از مدت‌ها روی تشک دیده شدند. مهم‌ترین چهره برای کشتی ایران، حسن یزدانی بود که بعد از شکست مقابل دیوید تیلور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در صربستان دیگر در هیچ رویداد بین‌المللی دیده نشده بود اما حالا در مسابقات بین‌المللی زاگرب به میدان رفته تا نشان بدهد که در این بازه زمانی تا چه اندازه طبق برنامه آماده‌سازی پیش رفته است.
در روز نخست مسابقات تورنمنت دارای رنکینگ کرواسی، مسابقات در اوزان 57، 61، 70، 74 و 86 برگزار شد که تیم ملی کشتی آزاد ایران در این 5 وزن سه نماینده داشت، رضا اطری، یونس امامی و حسن یزدانی که هر سه کشتی‌گیر ایران هم با قدرت توانستند حریفان مطرح خود را شکست بدهند اما مهم‌ترین موضوع درخشش حسن یزدانی در روز نخست بود.
حسن یزدانی که بعد از شکست مقابل تیلور فقط در لیگ برتر آفتابی شده بود که آن‌هم با حواشی زیادی همراه بود و حالا حضور در تورنمنت دارای رنکینگ کرواسی مهم‌ترین میدانی بود که می‌توانست توانایی‌های حسن یزدانی را هم یک بار دیگر به چالش بکشد. یزدانی مثل بیشتر رویدادهایی که تا به حال در آن حضور داشته، هر سه رقیب خودش را با ضربه فنی شکست داد. یزدانی در این مسابقات مثل یک صاعقه به رقبا برخورد می‌کرد و هیچ کدام نمی‌توانستند مقابل او دوام بیاورند. سباستین جزیرزانسکی از لهستان، ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان و مارک هال از امریکا سه حریف حسن یزدانی تا قبل از فینال بودند که هیچ کدام بدون این‌که 6 دقیقه را به پایان برسانند، مقابل یزدانی شکست خوردند. برتری یزدانی مقابل مارک هال که هموطن دیوید تیلور بود، بیشتر از بقیه به چشم آمد. امریکایی‌ها برای حضور در این مسابقات دو کشتی‌گیر را آورده بودند که زاهید والنسیا در پایین جدول قرار گرفته بود و مارک هال هم در گروه حسن یزدانی بود.
 والنسیا در نیمه‌نهایی مقابل هایاتو ایشیگورو از ژاپن شکست خورد و مارک هال هم مقابل یزدانی حرفی برای گفتن نداشت تا مشخص شود که هنوز نفر اول این وزن در امریکا دیوید تیلور است. یزدانی با حضور در این رویداد و این عملکرد درخشان حالا برای رقبای داخلی خود هم خط و نشان کشید که به این راحتی‌ها نمی‌توانند به دوبنده تیم ملی در وزن 86 کیلوگرم فکر کنند. علیرضا کریمی یکی از رقبای یزدانی در وزن 86 کیلوگرم است که در جام جهانی امریکا مقابل زاهید والنسیا شکست خورد. کامران قاسمپور هم در ماه‌های اخیر شایعات زیادی درباره‌اش مطرح شد که به 86 کیلوگرم برمی‌گردد.
 
تار و مار سالکازانوف
در وزن ۷۴ کیلوگرم هم یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان به روی تشک رفت که او توانست در این رقابت‌ها خودش را آماده نشان بدهد. امامی در دور نخست مقابل کوجیرو شیگا از ژاپن ۱۰ بر یک برنده شد اما شاهکار او در دور دوم مقابل سالکازانوف بود که دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان است.
امامی این مسابقه را با نتیجه 5 بر صفر برنده شد. امامی در نیمه نهایی هم جوزف لاوالی از امریکا را شکست داد. برتری امامی مقابل سالکازانوف؛ آن‌هم با آن سطح مسابقه نشان از رشد وضعیت جسمانی او دارد.

 اطری ناآماده
در وزن ۶۱ کیلوگرم که هشت نفر حضور داشتند، رضا اطری برای ایران روی تشک رفت. اطری که در این یکی، دو سال اخیر کشتی‌های بهتری را گرفته در این مسابقات هم با غلبه بر شوتا فارتنادزه از گرجستان کارش را شروع کرد. هر چند که مقابل این حریف نه چندان مطرح سختی‌های زیادی را متحمل شد و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید. اطری در نیمه نهایی هم برابر گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان به برتری و سپس به فینال رسید اما این دو برد نشان از این داشت که اطری برای رسیدن به رم از یونس امامی و حسن یزدانی عقب‌تر است.
علی سوادکوهی در ۷۹، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۳ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که امروز (پنجشنبه) به میدان می‌روند.


Page Generated in 0.0055 sec