printlogo


کد خبر: 265798تاریخ: 1401/11/12 00:00
فوتبال خارجی پسند

همایون شاهرخی
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال
وقتی کار یک مربی تمام شد، باید قدر زحماتش را بدانیم. فرقی ندارد چقدر زحمت کشیده است و ما به‌عنوان یک انسان باید به کسی که مربی تیم ملی بود و کار کرد خسته نباشید بگوییم. متأسفانه در جام جهانی نتیجه‌ای در حد نام ایران کسب نکردیم. باید در آینده شکل بهتری برای مسابقات داشته باشیم. کسانی که می‌گویند هنوز برای انتخاب سرمربی وقت داریم، متأسفانه می‌خواهند با فوتبال بازی کنند. واقعیت این است که همه تیم‌ها بعد از جام جهانی یا مربی‌شان را تغییر می‌دهند یا ادامه می‌دهند. بازی با کلمات خیلی راحت است و نباید فرار رو به جلو کنیم. آن کسانی که اینگونه صحبت می‌کنند، می‌خواهند در این فرصت و زمان کم فکر خودشان را به فوتبال و تیم ملی تحمیل کنند.
متأسفانه رسانه‌ها، بی‌رحمانه مربی ایرانی را می‌کوبند. در عین حال درباره مربی خارجی صبر و حوصله‌شان بیشتر است. مربی ایرانی زمان کمتری دارد و خیلی زود باید فکر خیلی چیزها را بکند. انتقاد از مربیان ایرانی خیلی بیشتر از مربیان خارجی است. ما مربیان ایرانی خوبی هم داریم. اینکه ملیت مربی از کدام کشور است زیاد مهم نیست. مهم‌تر از آن مدیریت در فوتبال است. فدراسیون فوتبال باید همه چیز را مدیریت کند.
در زمان گذشته مدیریت فوتبال ما آنقدر ضعیف بود که کارلوس کی‌روش فوتبال ما را می‌چرخاند و این باعث تأسف است. ما سال‌ها با مربیان خارجی کار کردیم و چه اشکالی دارد اکنون با مربی ایرانی کار کنیم؟ چه مدیریت و چه رسانه‌ها باید تمام قد از مربی ایرانی حمایت کنند. نباید به پاسپورت افراد نگاه کنیم. مراکش را نگاه کنید که با مربی وطنی‌اش به چهار تیم پایانی جام جهانی راه پیدا کرد و مربی‌اش را تمام قد حمایت کرد.
همه مربیان ایرانی با علم روز آشنا هستند اما متأسفانه خارجی پسند هستیم. بهترین مربی ایرانی با دو باخت ممکن است درگیر حاشیه شود یا کنار برود. درباره بازیکن ایرانی بخصوصی صحبت نمی‌کنم اما نیاز است به مربیان ایرانی فرصت بیشتری بدهیم. اگر دلمان را به حرف‌ها بسپاریم اتفاقی نمی‌افتد. میانگین سنی تیم ملی ما بالاست. با این تیم اگر در جام ملت‌ها موفق نشویم، وضعیت بحرانی می‌شود. باید با بازیکن جوان در مسابقات بین‌المللی پیش از جام جهانی شرکت کنیم. اگر هدفمان جام جهانی باشد باید تغییر نسل انجام دهیم. جوانان انگیزه بیشتری دارند و با آنها می‌شود نتیجه بهتری کسب کرد. باید از بهترین‌ها استفاده کنیم، حتی اگر این بازیکنان ۱۸، ۱۹ ساله باشند.


Page Generated in 0.0055 sec