printlogo


کد خبر: 265796تاریخ: 1401/11/12 00:00
شاید خمس همان گمشده تراکتور باشد

آرمن ساروخانیان
روزنامه‌نگار ورزشی
تراکتور به لطف بردهای اخیرش توانسته به رده پنجم صعود کند و امیدوار است که با بردن فولاد به بالای جدول نزدیک‌تر شود. صعود تیم تبریزی به لطف تدابیر پاکو خمس به دست آمد که تیم را در میانه راه از قربان بردیف تحویل گرفت. تغییر چیدمان و مدل بازی تیم در میانه فصل کار آسانی نبود، ولی ریسک مربی اسپانیایی جواب داد و تراکتور در همین زمان کوتاه توانسته فوتبال پرفشار را بیاموزد و در زمین پیاده کند.
زنوزی در سال‌های گذشته مربیان خارجی زیادی را استخدام کرده، ولی بعد از تونی اولیویرا که تا آستانه قهرمانی لیگ برتر پیش رفت، دستاورد بردیف و خمس نسبت به مربیانی مثل توشاک، دنیزلی و ساغلام چشمگیرتر بوده و تفکرات‌شان در کوتاه‌مدت در بازی تیم تأثیر قابل توجهی گذاشت.
تراکتور فصل گذشته روی پله سیزدهم ایستاد و حضور در رده پنجم به معنی پیشرفت قابل توجه آنهاست. این در حالی است که خمس برای پیاده کردن مدل بازی دلخواهش نیاز به مهره‌هایی دارد که در فهرست فعلی غایبند و برای تکمیل تیمش مجبور شده رضا اسدی را از خط میانی به خط حمله ببرد. اگر خمس برای فصل بعد حفظ شود و باشگاه بتواند تیم را تقویت کند، در آن صورت تراکتور می‌تواند رقیبی جدی برای مدعیان قهرمانی باشد. شاید این مربی اسپانیایی همان گمشده تراکتور است که می‌تواند آرزوی قدیمی قهرمانی در لیگ را برآورده کند.

 


Page Generated in 0.0052 sec