printlogo


کد خبر: 265794تاریخ: 1401/11/12 00:00
پرسپولیس – آلومینیوم اراک
سرشاخ مهربانانه معلم و شاگرد

پرسپولیس بعد از یک بازی سخت، سنگین و پرفشار مقابل فولاد که با شکستی تلخ و پرحاشیه همراه بود چاره‌ای جز پیروزی مقابل تیم سیدمهدی رحمتی ندارد چرا که ممکن است این لغزش منجر به از دست دادن صدر جدول شود. پرسپولیس حاشیه امن اختلاف 5 امتیازی با صدر جدول را از دست داده اما دیگر نمی‌خواهد اختلاف با تیم دوم کمتر شود. پرسپولیس در نیم فصل نخست فقط یک باخت داده بود اما در نیم فصل دوم جای لغزش وجود ندارد و به نوعی سهمیه شکست‌های تیم یحیی پر شده وگرنه رسیدن به جام قهرمانی دشوار خواهد شد.
نکته مهم برای پرسپولیس در این بازی بازگشت هواداران به ورزشگاه آزادی است. پرسپولیس بعد از 5 ماه مقابل هواداران و تماشاگران خودی بازی می‌کند و در این شرایط سخت یحیی و بازیکنانش بهترین همراهان و یاوران خود را دوباره پیدا کرده‌اند تا بلکه شروعی مجدد برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند.
در نقطه مقابل تیم سیدمهدی رحمتی هم حریف کوچکی نیست. آنها 10 ماه قبل در همین ورزشگاه پیش چشم تماشاگران پرسپولیس سرخ‌ها را از جام حذفی کنار زدند و اتفاقاً با یک برد روحیه‌بخش مقابل صنعت نفت به این بازی پا می‌گذارند. آلومینیوم اراک تیم هفتم جدول است و تنها دو امتیاز با تراکتور رده پنجمی فاصله دارد. از این ‌رو برای رحمتی و تیمش بردن در این بازی بزرگ حکم یک صعود احتمالی به جمع تعقیب‌کنندگان چهار مدعی قهرمانی را خواهد داشت.
پرسپولیس برای بازی امروز سعید صادقی را در اختیار ندارد و مهاجم برزیلی‌اش تازه در همین روز بازی به ایران آمده. با این حال با بازگشت سروش رفیعی از محرومیت و شرایطی که در بازی اهواز اتفاق افتاد می‌توان انتظار حداقل 2 تا 5 تغییر را در ترکیب اولیه سرخ‌ها تصور کرد.
در تیم آلومینیوم اراک هم محمود قائد رحمتی تنها غایب این تیم است اما آنچه در این بازی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد حساسیت نسبت به قضاوت داور است. هر دو تیم در بازی قبلی از مسأله داوری لطمه دیدند و اعتراض‌شان را هم رسمی کردند پس احتمالاً سخت‌ترین کار در میدان امروز برعهده منصوریان قاضی میدان خواهد بود. در عین حال بعید است اتفاقات بازی با فولاد تکرار شود چرا که رحمتی و یحیی که یکی شاگرد دیگری چه در مدرسه چه در زمین فوتبال بوده ارتباط بسیار خوبی با هم دارند و با اینکه استقلالی بودن رحمتی می‌تواند حساسیت‌هایی برای تماشاگران پرسپولیسی ایجاد کند اما تقابلی بین نیمکت‌های دو تیم نخواهیم دید و شاید کار داور راحت‌تر شود.


Page Generated in 0.0055 sec