printlogo


کد خبر: 265769تاریخ: 1401/11/12 00:00
رؤیای رینولدز با رکسهام محقق می‌شود؟

این همان ادعایی است که به مالکان جدید هنگام ورود به دنیای عمیقاً بدبینانه فوتبال توصیه می‌شود که از آن اجتناب کنند. اما رایان رینولدز از همان لحظه‌ای که برای اولین بار وارد ورزشگاه رکسهام شد، در ادعای خود مبنی بر اینکه تیمش می‌تواند به لیگ برتر برسد، تزلزل نکرد: «چرا رؤیای بزرگ نداشته باشیم؟» رینولد این جمله را 18 ماه پیش زمانی که او و شریکش راب مک النی برای اولین بار وارد شهر شمال ولز شدند گفت و ادامه داد: «اگر رؤیاهای بزرگ نداشته باشید، هرگز به آنجا نخواهید رفت، پس چرا که نه؟»
بعدازظهر یکشنبه، رینولدز در حاشیه بازی تیمش با شفیلد یونایتد در جام حذفی به گری لینکر و آلن شیرر مجریان شبکه BBC گفت: «در 10 سال آینده، برنامه ما لیگ برتر است. چرا که نه؟ هیچ‌کس در این دنیا با کوچک فکر کردن به مقاصد بزرگ نرسیده است.»
با این حال هنوز خیلی‌ها نسبت به آینده رکسهام شک دارند. کریس ساتون خبرنگار نشریه دیلی‌میل جزو آنها است. او در رادیو 5 بی‌بی‌سی گفت: «آنها قرار نیست به لیگ برتر برسند. همه ما می‌توانیم این رؤیای بزرگ را داشته باشیم که آنها به لیگ برتر می‌رسند اما این اتفاق نخواهد افتاد.»
تحلیل‌های کارشناسی اما این است که صعود به لیگ برتر برای رکسهام امکانپذیر است اگر مالکان بمانند و خلاقیت خارق‌العاده خود را حفظ کنند.
کایران مگوایر، کارشناس مالی فوتبال از دانشگاه لیورپول، می‌گوید: «لیگ برتر قطعاً امکانپذیر است. دلایل آن عبارتند از بزرگی پایگاه هواداران که مک‌النی و رینولدز را در وهله اول به باشگاه علاقه‌مند کرد.»
اگر باشگاه دسته پنجمی رینولدز به لیگ دو برسد، درآمد تجاری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، جایی که قوانین پایدار مالی به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا 50 درصد از درآمدهای تجاری و 100 درصد افزایش‌های یکباره مانند هزینه‌های جام حذفی یا نقل و انتقالات و همچنین هر درآمد دیگری را برای باشگاه‌ها صرف کنند و تداوم این روند می‌تواند رؤیای هنرپیشه هالیوودی برای دیدن تیم کوچکش در لیگ برتر را به واقعیت نزدیک‌تر کند.


Page Generated in 0.0052 sec