printlogo


کد خبر: 265763تاریخ: 1401/11/12 00:00
گزارش


امیررضا همایون
خبرنگار


آغاز جام باشگاه‌های جهان از امروز
هجوم ستاره‌ها به مراکش

جام باشگاه‌های جهان در حالی از امروز به میزبانی مراکش آغاز می‌شود.
یکی از چالش‌های فیفا برای برگزاری این مسابقات در سال 2023 پیدا کردن کشوری برای میزبانی از برترین تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان بود زیرا فدراسیون جهانی فوتبال در ابتدا اعلام کرد که این رقابت‌ها در ماه فوریه سال 2023 به میزبانی کشور امارات برگزار خواهد شد، میزبانی‌ای که امارات آن را به دلایل نامعلومی رد کرد  و پس از کش و قوس‌های فراوان مراکش به عنوان میزبان این دوره از رقابت‌ها مشخص شد.

تا نیمه‌نهایی بی‌اهمیت
شاید یکی از دلایل کم اهمیت بودن این رقابت‌ها برای هواداران فوتبال این است که فیفا تیم‌های قدرتمند اروپایی و امریکای جنوبی که از ستاره‌های قدرتمند دنیای فوتبال بهره می‌برند را از این مرحله وارد مسابقات می‌کند، به همین دلیل است که می‌گوییم مسابقات برای علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر جهان تا آغاز مرحله نیمه نهایی از اهمیت کمتری برخوردار است.

آغاز با نماینده اقیانوسیه
همانطور که پیش‌تر گفته شد این رقابت‌ها از امروز آغاز می‌شود و در بازی افتتاحیه مسابقات دو تیم الاهلی مصر و اوکلند سیتی نیوزیلند به مصاف یکدیگر خواهند رفت، رقابتی که به نظر می‌رسد باتوجه به قدرت بیشتر نماینده قاره سیاه و همچنین برگزاری این دوره از مسابقات در این قاره الاهلی مصر از شانس بیشتر برای پیروزی و صعود به مرحله بعد برخوردار باشد. البته باید توجه داشت که فوتبال ورزش غیر قابل پیش‌بینی است و امکان رخ دادن هر اتفاقی در آن وجود دارد. به هر حال باید تا پایان این مسابقه منتظر ماند و دید آیا اوکلند سیتی اولین تیم حذف شده این دوره لقب می‌گیرد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

قاره سبز بازهم قهرمان می‌شود؟
یکی از مواردی که حداقل در پنج دوره اخیر این مسابقات به طور متوالی تکرار شده کسب عنوان قهرمانی توسط نمایندگان قاره اروپا بوده است، موضوعی که به علت قدرت بالای این تیم نسبت به سایر تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها است. رخ دادن این نکته اما حالا با توجه به شرایط سینوسی کهکشانی‌ها در هفته‌های اخیر با تردید‌هایی همراه است. باتوجه به آنچه گفته شد باید منتظر ماند و دید این دوره هم با قهرمانی نماینده قاره سبز به پایان می‌رسد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.


Page Generated in 0.0041 sec