printlogo


کد خبر: 265742تاریخ: 1401/11/12 00:00
پشت پرده رتبه چهارم استقلال
محبی تنها میان ستاره‌‌ها

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
وقتی بدون باخت قهرمان لیگ می‌شوید، بدون شک فصل بعد کار سخت‌تری خواهید داشت. درست مثل اتفاقی که برای استقلال فصل گذشته رخ داد. بعد از قهرمانی بی‌چون و چرای آبی‌ها، فرهاد مجیدی کوله بارش را به مقصد امارات بست و قهرمان بدون سرمربی ماند.
از طرفی سران باشگاه با آوردن ساپینتوی پرتغالی و حفظ شالکه اصلی تیم این امید را داشتند که بتوانند روند موفقیت خود را در لیگ بیست و دوم تکرار کنند. با آمدن مرد پرتغالی تاکتیک استقلال نسبت به فصل قبل به کلی تغییر کرد و دیگر خبری از دفاع سفت و سخت تیم نبود، تمرکز ساپینتو در استقلال بیشتر روی بازی تهاجمی بود. اما تغییر تاکتیک تنها نکته تیم ریکاردو نبود، سرمربی جدید استقلال در هیچ یک از بازی‌های لیگ ترکیب و بازیکنان ثابتی نداشت و در واقع در انتخاب سیستم و بازیکنان فیکسش دچار سردرگمی شد.
حتی وقتی تیم استقلال برد خوبی را کسب می‌کرد باز هم هفته بعدش ترکیب تیم برنده را نمی‌دیدیم و همین موضوع باعث شد که روند به هماهنگی رسیدن تیم به تعویق بیفتد. اما نمی‌توان همه تقصیر‌ها را گردن ساپینتو انداخت، عملکرد بد بازیکنانی که به‌عنوان بمب به تیم آمده بودند یکی از دلایلی بود که پرتغالی را مجبور به تغییر بازیکنانش در هر بازی می‌کرد، از طرف دیگر مصدومیت بازیکنان اصلی، مخصوصاً در خط دفاعی، یکی دیگر از دلایلی بود که استقلال نتوانست هر هفته بازیکنان ثابتی در ترکیبش داشته باشد. این ترکیب‌های متغیر باعث شده که آمارهای فردی بازیکنان استقلال رشد خوبی نداشته باشد و در بین برترین‌های لیگ حضور نداشته باشند. در حال حاضر محمد محبی با پنج گل زده و کوین یامگا با چهار گل برترین گلزنان استقلال تا هفته شانزدهم هستند و در جدول برترین پاسورها بازیکن آبی پوشی به چشم نمی‌آید. بعد از گذشت 17 هفته از لیگ برتر 10 بازیکن برتر لیگ از دید متریکا مشخص شدند. این معیار که بر اساس عملکرد بازیکنان نسبت به زمان بازی در نظر گرفته می‌شود، محمد محبی را در رتبه هفتم قرار داده است.
نکته منفی برای استقلال این است که در بین 4 تیم صدر جدول آبی‌ها کمترین بازیکن مؤثر را تا اینجای فصل در لیگ داشته‌اند. در بین این 10 بازیکن، پرسپولیس که صدرنشین لیگ برتر است 3، سپاهان 2، گل گهر 2، استقلال 1، تراکتور 2، آلومینیوم و ملوان نیز هر کدام 1 بازیکن در جمع برترین‌های لیگ تا هفته 17 دارند. با توجه به پایان نقل و انتقالات و اضافه نشدن هیچ بازیکنی به ترکیب استقلال، حالا ساپینتو باید با بازیکنانی که در اختیار دارد تا پایان فصل ادامه دهد و امید داشته باشد ستاره‌های خاموش تیم بتوانند بار دیگر بدرخشند. در ادامه 10 بازیکن برتر لیگ را تا هفته 17 از دید متریکا می‌بینیم.


Page Generated in 0.0042 sec