printlogo


کد خبر: 265736تاریخ: 1401/11/12 00:00
ساپینتو و بازیکنان به‌دنبال بازگشت به صدر
استقلال بمب روحیـه

تمرینات استقلال در روزهای اخیر با جدیت و نظم بالا برگزار شده و امروز آخرین تمرینات پیش از بازی با مس کرمان انجام خواهد شد و کاروان این تیم تهران را به مقصد کرمان ترک خواهد کرد. گرچه بارندگی‌های دو روز پیش سبب شد تا حدی انجام آیتم‌های تمرینی با چالش مواجه شود اما به هر حال وضعیت به وجود آمده جوی نیز برای بازیکنان و کادرفنی یک فرصت بود که خود را در چنین آب و هوایی بسنجند تا شاید اگر در کرمان نیز همین شرایط تکرار شد، بازیکنان ذهنیت داشته باشند.

هیچ کس اخم نمی‌کند
روزهای نخست حضور ساپینتو در استقلال حال و هوای تمرین آن‌چنان صمیمی نبود و با اینکه مرد پرتغالی سعی می‌کرد خودش را به بازیکنان نزدیک کند تا آنها احساس دوری نکنند اما به هر شکل ایجاد این صمیمیت زمان برد. تصاویری که اخیراً از تمرین استقلال منتشر شده نشان می‌دهد که این ارتباط تنگاتنگ میان بازیکنان و سرمربی و دیگر اعضای کادرفنی برقرار شده است؛ فاکتوری که در راه رسیدن به قهرمانی بسیار مهم است. اگر به یاد داشته باشید استقلال فصل پیش با اتکا به همین ویژگی توانست از سختی‌ها عبور کند و جام قهرمانی را بعد از سال‌های متمادی به دست آورد. اکنون نیز در استقلال ساپینتو همان حال و هوا حاکم است و به نظر می‌رسد ماه‌ها بعد از حضور سرمربی پرتغالی ارتباط بسیار نزدیک‌تری میان بازیکنان و اعضای کادرفنی برقرار شده است. خنده بازیکنان و شادابی آنها گویای این واقعیت است که در استقلال روحیه مطلوبی حاکم است.
 
حسن پیروزی پرگل
یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده بازیکنان با چهره‌های بشاش‌تر و با روحیه مضاعف در تمرینات روزهای اخیر حضور یابند، پیروزی پرگل مقابل ملوان است. شاید اگر استقلال با اختلاف اندک این بازی را می‌برد چنین تصاویری از چهره‌ بازیکنان در حین تمرین به ثبت نمی‌رسید و همچنان نیز انتقادها به سبک بازی استقلال ادامه داشت، اما برد چهارگله مقابل ملوان سبب شد روحیه بیشتری در میان بازیکنان استقلال حاکم شود و آنها تا حد زیادی دو باخت غیرقابل توجیه مقابل تراکتور و سپاهان را فراموش کنند. البته خود ساپینتو هم در تغییر این وضعیت بسیار اثرگذار است و براساس خبرهایی که از تمرینات استقلال به گوش می‌رسد سرمربی روی افزایش روحیه بازیکنان خیلی تأکید داشته و اعتقاد دارد که فضای تمرینی هرگز نباید خشک و بی‌روح باشد.
 
ساپینتو به شاگردانش چه گفت؟
بعد از پیروزی مقابل ملوان ساپینتو در حین تمرین به تناوب با بازیکنانش صحبت کرده است. گرچه او گاهی به طور خصوصی با بازیکنان صحبت‌هایی دارد و نکاتی را توصیه می‌کند اما غالباً سعی می‌کند قبل از شروع تمرین جلسه‌ای سرپایی را با بازیکنان برگزار کند. ساپینتو در روزهای گذشته بارها به این نکته اشاره کرده که جبران امتیازات عقب افتاده از تیم‌های بالاتر از استقلال دشوار نیست. او به پیروزی در بازی‌های پیش رو اشاره کرده و به شاگردانش گفته اگر بتوانیم در سه، چهار بازی آتی (تا قبل از بازی با گل‌گهر) همه امتیازات را به دست آوریم نه تنها جایگاه استقلال ارتقا می‌یابد بلکه تیمش با روحیه مضاف در جدال رودررو با گل‌گهر سیرجان حاضر خواهد شد. استقلال بعد از بازی با مس، نفت مسجد سلیمان، پیکان و نساجی با گل‌گهر بازی دارد و چنانچه موفق به کسب پیروزی در چهار بازی آتی شود، با توجه به اینکه دیگر رقبا نیز جدال‌های رودررویی با هم خواهند داشت، به احتمال زیاد فاصله استقلال با صدر جدول کمتر خواهد شد.
 
نگاه جدی به دربی
البته نگاه ساپینتو به دربی است و سخت بر این باور است که اگر تیمش بتواند تا آن بازی امتیازات عقب‌افتاده را جبران کند و حتی امتیازاتی از رقیب سنتی نیز پیش بیفتد، با برتری در دربی نیم‌فصل دوم می‌تواند گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد و ادامه لیگ را با امیدواری بیشتری طی کند. ساپینتو پیرامون اهدافش و موضوعات مهمی که در سر دارد با شاگردانش صحبت‌های مکرری داشته و به آنها تأکید کرده که اگر در بازی با تیم‌های میانی جدول موفق به کسب امتیاز شوند، رسیدن به پرسپولیس و دیگر رقبا دشوار نخواهد بود و این مأموریت به سرانجام خواهد رسید.
 


Page Generated in 0.0051 sec