printlogo


کد خبر: 265732تاریخ: 1401/11/12 00:00
پناه فوتبال به‌دنبال پناهگاه


فوتبال بار دیگر میزان اثرگذاری خود را به رخ کشید. خرید رونالدو نگاه همه مردم دنیا را متوجه شبه جزیره عربستان کرد تا فوتبالدوستان دنیا که شاید تا پیش از آن از وجود لیگ در عربستان هم مطمئن نبودند، این کشور را وارد جغرافیای فوتبالی ذهن خود کنند.
فوتبال بارها به ما یادآوری کرده برای اداره این رشته پررمز و راز باید مدیرانی قابل در حد اثرگذاری عمیق این رشته به خدمت گرفته شوند. مدیرانی که توانایی اجرای بازی برد – برد را داشته باشند.
در فوتبال ما همواره مدیرانی دیده‌ایم که دلارها و ریال‌ها را هزینه کرده و برای مدیران بعدی هم دیوارهای بلندی از پرونده‌های انضباطی باقی گذاشته‌اند. دیوارهایی که با مصالح سوء‌مدیریت بالا رفته و مجموعه‌ای زشت از بدهکاری ساخته‌اند که فقط با پرداخت پول‌های کلان از جیب مردم از بین رفته‌اند.
اگر در تاریخ کشورمان یک قرارداد ترکمانچای داشته‌ایم که با آن، 30 هزار کیلومتر مربع از جمله بخش‌هایی از ترکیه و جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان امروزی را از دست داده‌ایم، در فوتبال صدها ترکمانچای داشته‌ایم که به قول دکتر دادکان آرزو و آبرویمان را با هم برده‌اند.
از سوء‌مدیریت در فوتبال ملی و قرارداد با ویلموتس گرفته تا قراردادهای نجومی با بازیکنان و مربیان بی‌کیفیتی که به‌دلیل بدعهدی و پرداخت دیرهنگام، هر یک چند برابر رقم قراردادشان را از ما گرفته‌اند.
فوتبال، باید مدیرانی باهوش داشته باشد که این هوش را در راه اعتلا، رشد و حال خوش فوتبال به خدمت بگیرند نه منافع فردی.
حالا فوتبال ما در بزنگاهی حساس، مستأصل و منتظر مانده تا مدیران برای آینده‌اش تصمیم‌سازی کنند. بیشتر از دو ماه است که با دو شکست از جام جهانی برگشته‌ایم و باید برای جام جهانی تصمیم بگیریم. مدت‌هاست اهالی فوتبال درباره جام ملت‌ها حرف می‌زنند؛ اما مدیران فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهند با یک استراتژی از مد افتاده، همه چیز را به گذر زمان واگذار کنند.
اوج و فرود امید در فوتبال بواسطه شیوه مدیریت فوتبال به وجود می‌آید و حالا در نهایت احترام باید گفت اهالی فوتبال ذره‌ای به مدیران فعلی فوتبال ایران امید ندارند. به عمق نگاه فوتبالدوستان که دقیق شوی، می‌بینی حتی بارقه‌ای از امید برای اصلاح وضعیت موجود فوتبال در نگاه‌ها حس نمی‌شود و این بدترین خبری است که اعلام کردیم.
کی‌روش دیروز خداحافظی کرد چون می‌داند دیوارش دیگر برای پنهان شدن، مناسب نیست. روزی این دیوار آنقدر بلند بود که همه را در پناه خود مخفی می‌کرد؛ اما حالا آنقدر کوتاه شده که تیرها از آن عبور می‌کنند و به افراد پس دیوار می‌خورند. حالا باید دیواری بلندتر انتخاب کرد تا در پناه آن چند صباحی را گذراند. عجیب نیست که پناه فوتبال، خود به‌دنبال پناهگاه باشد؟

 


Page Generated in 0.0051 sec