printlogo


کد خبر: 265667تاریخ: 1401/11/11 00:00
ستاره ژاپنی نسخه کلوپ را پیچید
فصل ناکامی لیورپول

در فصل ناکامی‌های لیورپول و یورگن کلوپ، جام حذفی انگلیس هم اضافه شد و کار مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در دور چهارم به وسیله برایتون به پایان رسید. هاروی الیوت گل اول بازی را در دقیقه 30 برای میهمان زد اما لوییز دانک 9 دقیقه بعد کار را به تساوی کشاند و گل دقیقه دوم وقت‌های تلف‌شده کائورو میتوما برای حذف قرمزها کافی بود.
 
بیچاره آرنولد
بهترین بازیکن زمین سرنوشت بازی را تعیین کرد و لیورپول قطعاً دوست ندارد به این زودی‌ها دوباره سر و کارش به میتوما بیفتد. ستاره ژاپنی دو هفته قبل در بازی لیگ هم لیورپول را بیچاره کرد. قدرت دریبل‌زنی و سرعت او ترنت الکساندر آرنولد را کلافه کرد تا اینکه جای خود را به جیمز میلنر داد که کمی بهتر بود. در نهایت گل پیروزی را زد و حالا این سؤال مطرح است که برایتون تا کی می‌تواند او را نگه دارد و اینکه او تا الان کجا بوده؟
 
ستاره جوان
الیوت در بازی با چلسی در سمت چپ خط حمله لیورپول مثل یک ماهی بیرون افتاده از آب بود اما در این بازی خیلی بهتر بود. این بازیکن 19 ساله که گل برتری تیم را در دیدار تکراری دور سوم جام حذفی مقابل ولورهمپتون زده بود، در این دیدار هم لیورپول را با پاس محمد صلاح پیش انداخت. الیوت در کارهای دفاعی هم پرتلاش بود تا اینکه جای خود را به جوردن هندرسون داد. او پنج گل در این فصل زده و تنها صلاح، داروین نونیس و روبرتو فیرمینو آمار بهتری دارند.
 
خرید جدید
کودی خاکپو در پنج بازی اولش برای لیورپول گل نزده اما قرمزها به‌دنبال پیشرفت‌های کوچک هستند و این بازی نشانه خوبی بود. این هلندی مثل بازی با ولوز در جام حذفی و دیدار با چلسی در نقش شماره 9 به زمین رفت تا بازی برایتون در وسط زمین را مختل کند. علاوه بر این وظیفه، هماهنگی خوبی با صلاح داشت و کلوپ خوشحال است از این که خرید جدید تیم اعتماد به نفس عبور از مدافعان در وسط زمین و حرکت رو به جلو با سر بالا و سرعت را پیدا کرده. عملکرد خاکپو محصول نهایی نداشت اما او بازی به بازی بهتر می‌شود.
 
مدافعان کناری
صورت الکساندر آرنولد گویای همه چیز بود، قبل از این که یک ساعت از بازی بگذرد، روی تابلوی داور چهارم شماره 66 لیورپول بود. او نمی‌توانست ناامیدی خود را پنهان کند. یک بازی دیگر در جست‌و‌جوی فرم و ریتم و شادی گذشت. او خیلی ضعیف نبود و در نیمه اول یک دفع توپ عالی از روی خط دروازه داشت اما قرمزها نتوانسته‌اند مدافعان کناری خود را وارد فاز هجومی کنند. اندی رابرتسون هم اسیر سولی مارچ بود و بیشتر مشغول دفاع.
 
خوش‌شانسی فابینیو
فابینیو در دقیقه 84 به زمین آمد و سه دقیقه بعد باید با یک کارت قرمز مستقیم اخراج می‌شد. اینکه چرا کمک‌داور ویدیویی تکل بد او روی پای اوان فرگوسن را ندید، فقط خودش می‌داند. خود فابینیو هم انتظار داشت اخراج شود و فرگوسن خوش‌شانس بود که با مصدومیت جدی مواجه نشد. هافبک برزیلی هم خوش شانس بود که با اخراج و محرومیت مواجه نشد.
 
فرم نگران‌کننده
فرم نگران‌کننده محمد صلاح ادامه دارد و او نتوانست به قحطی گلش پایان دهد. تمام‌کنندگی او ضعیف شده و به نظر می‌رسد صلاح اعتماد به نفسش را از دست داده. البته هیچ وقت از تلاش باز نمی‌ایستد و امید زیادی دارد، لیورپول هم نیاز دارد که هر چه سریعتر او را راه بیندازد.
 
رابطه شکننده
خیلی راحت رابطه یک بازیکن با باشگاه و هوادارانش به هم می‌خورد. مویزس کایسدو بازی نکرد چون برایتون به او گفته تا پایان ژانویه و پنجره نقل و انتقالات زمستانی از تیم دور باشد. بازیکن تیم ملی اکوادور می‌خواهد به آرسنال برود که پیشنهاد 60 میلیون پوندی‌اش رد شده اما او باید مراقب باشد. جاذبه «امارات» یا حتی «استمفوردبریج» زیاد است اما ایوه بیسوما و مارک کوکوریا به او خواهند گفت معلوم نیست با رفتن از برایتون اوضاع ایده‌آل شود. برایتون این بازیکن 21 ساله را در فوتبال اروپا راه انداخته و شکوفا کرده و نباید این را فراموش کند.


Page Generated in 0.0055 sec