printlogo


کد خبر: 265666تاریخ: 1401/11/11 00:00
خبر و مصاحبه

والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۲۱ سال آسیا
پیشنهاد ایران برای میزبانی
عضو ایرانی کمیته والیبال ساحلی آسیا از موافقت ضمنی کمیته ساحلی کنفدراسیون والیبال آسیا با میزبانی مسابقات قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال آسیا ۲۰۲۳ در ایران خبر داد.
کمیته والیبال ساحلی آسیا برای ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌ریزی در خصوص مسابقات و برنامه‌های سال آینده، تشکیل جلسه داد و در این نشست موضوعاتی چون میزبانی ایران در آسیا و تایلند در جهان مطرح شد.
نادر انصاری که به‌عنوان عضو ایرانی این کمیته در جلسه حضور داشت، درخصوص مباحث مطرح شده گفت: « در ابتدای این جلسه کریگ کاراچر، رئیس کمیته والیبال ساحلی آسیا به ارائه گزارش عملکرد سال 2022 پرداخت و توماس چانگ دبیر این کمیته گزارشی تکمیلی ارائه کرد.»
انصاری در مورد درخواست میزبانی کشورها توضیح داد: «بنگلادش میزبان مسابقات انتخابی المپیک در منطقه مرکزی خواهد بود و تایلند درخواست میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا و جهان زیر 21 سال مردان و زنان را داشت اما پیشنهاد ایران این بود که مسابقات قهرمانی زیر 21 سال زنان آسیا و جهانی مردان و زنان این رده سنی در تایلند و مسابقات قهرمانی زیر 21 سال مردان آسیا در ایران برگزار شود. براساس سابقه برگزاری مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا در بندرعباس از این میزبانی دفاع کردیم و قرار شد درخواست خود را به‌صورت مکتوب به کنفدراسیون والیبال آسیا ارائه دهیم.»
 
واکنش داورزنی به شایعه وجود شرط ­بندی در لیگ والیبال:
بعید می ­دانم!
یکی از حواشی لیگ والیبال که از دور رفت به طور غیر رسمی درباره آن صحبت
می ­شود، بحث شرط ­بندی در مسابقات است.
موضوعی که هیچ موضع رسمی را از سوی فدراسیون و حتی تیم­ ها درپی نداشته اما همچنان داغ ­ترین حاشیه این رقابت­ ها لقب گرفته است. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در نخستین اظهار نظر رسمی درباره این ماجرا گفت: «نتایج برخی بازی‌ها باعث ایجاد ذهنیت می‌شود؛ اما من بعید می‌دانم به خاطر شرط‌ بندی این نتایج رقم خورده است.»
 او با اشاره به چرایی برخورد نکردن فدراسیون با این مسأله نیز گفت: «مربیانی که می‌دانند شرط‌ بندی انجام می‌شود چرا از بازیکنان متخلف استفاده می‌کنند؟»
 بغرنج بودن موضوع
شرط‌ بندی و ناتوانی دراثبات آن، حتی در گفتار رئیس فدراسیون هم دیده می­ شود که سعی می ­کند از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کند. موضوع جدی و تأثیر‌گذاری که شنیده می ­شود در بسیاری از نتایج لیگ برتر تأثیر داشته و نقش پررنگی در جابه‌جایی بازیکنان در نیم فصل و تغییر روند
تیم ­ها ایجاد کرده است.


Page Generated in 0.0046 sec