printlogo


کد خبر: 265659تاریخ: 1401/11/11 00:00
برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون‌های کاراته در روز 12 بهمن
تجدید رأی‌گیری به خاطر چند اعتراض

یکی از تغییرات شکل گرفته و جدید در اساسنامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی برگزاری انتخابات برای کمیسیون‌های سه‌گانه (مربیان، داوران و ورزشکاران) است.
کمیسیون‌هایی که نهایتاً منتخبین‌ آنها قرار است در مجمع انتخاباتی حاضر شده و به کاندیدای مدنظر خود رأی بدهند.
بر همین اساس، فدراسیون‌های ورزشی که مجامع انتخاباتی پیش رو دارند، طبق قانون می‌بایست ضمن برگزاری انتخابات این کمیسیون‌ها، تکلیف نفرات منتخب و نماینده کمیسیون‌های مذکور را برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون متبوع خود مشخص کنند.
کاراته نیز که قرار است تا چندی دیگر مجمع انتخاباتی‌اش برگزار شده و نهایتاً تکلیف رئیس جدید این مجموعه با رأی مجمع انتخاب شود.
این رشته قرار بود انتخابات کمیسیون‌های سه‌گانه خود را روز سوم بهمن‌ماه برگزار کند اما برخی اعتراضات صورت گرفته در خصوص کم و کاستی‌هایی که در نحوه و نوع برگزاری این رأی‌گیری وجود داشت، موجب شده تا با دستور وزارت ورزش، رأی‌گیری کمیسیون‌های کاراته روز 12 بهمن مجدداً برگزار شود.
طبق اعلام مسئولین فدراسیون کاراته قرار بود با توجه به درخواست ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته رزمی، امکان برگزاری الکترونیکی انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون کاراته فراهم شود که این موضوع نیز مرتفع شد.
 بر همین اساس، رأی‌گیری به صورت آنلاین برای افرادی که توان حضور در فدراسیون و انداختن رأی خود به صندوق رأی‌گیری را ندارند نیز مهیا شده است.
 اما نکته مهم اعتراضاتی بود که بابت نحوه و نوع برگزاری رأی‌گیری در روز دوم و سوم بهمن‌ماه به صورت خودجوش شکل گرفت و باعث شد تا این رأی‌گیری با نظر و دستور وزارت ورزش به روز 12 بهمن موکول شود.
اعتراضاتی که به نظر می‌رسد بیشتر به خاطر عدم وجود نام تعدادی از چهره‌های نامدار و نام‌آشنای کاراته در بین نامزدهای انتخاباتی کمیسیون‌های سه‌گانه شکل گرفت و باعث تعویق و رأی‌گیری مجدد پس از رفع نواقص شد.
بر همین اساس و طبق اعلام دوباره فدراسیون کاراته، انتخابات کمیسیون‌های مربیان، داوران و ورزشکاران این مجموعه قرار است مجدداً در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۴ الی ۲۰ به صورت الکترونیک برگزار شود.
البته مسئولین فدراسیون کاراته تأکید داشتند برای کلیه نفراتی که به صورت حضوری و الکترونیکی در انتخابات روز ۳ بهمن در رأی‌گیری که با دستور وزارت ورزش و دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی ملغی و منتفی شده است شرکت کرده بودند، پیامک مجدد ارسال شده است و آنها باید دوباره جهت ثبت رأی خود برای انتخاب اعضای کمیسیون‌های سه‌گانه (مربیان، داوران و ورزشکاران) در انتخابات ۱۲ بهمن ماه شرکت کنند.


Page Generated in 0.0055 sec