printlogo


کد خبر: 265658تاریخ: 1401/11/11 00:00
پژمان درستکار هم قربانی می‌شود؟
سرمربی پروازی به پرواز نرسید

محسن وظیفه
روزنامه نگار
مدتی است که پژمان درستکار در اردوی تیم ملی حضور ندارد و حالا تیمی که به کرواسی هم اعزام شده بدون سرمربی به مسابقات رفته  است. او در مسابقات قهرمانی کشور هم حضور نداشت و حالا شنیده شده که در تورنمنت کرواسی هم نمی‌تواند حضور داشته باشد و این یعنی غیبت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مهم‌ترین رویدادی که در این روزها پیش روی دارد. تورنمنت بین‌المللی زاگرب دارای رنکینگ است و کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد هم از چند ماه قبل مشخص کرده که حسن یزدانی یکی از کشتی‌گیرانی است که به این تورنمنت اعزام می‌شود و این یعنی اولین حضور ستاره کشتی ایران در یک تورنمنت مهم بعد از جهانی صربستان که در غیاب سرمربی تیم ملی کشتی آزاد رخ می‌دهد.
البته فقط حسن یزدانی نیست که در این مسابقات حضور دارد، کادرفنی برای مسابقات کرواسی شش نفر را انتخاب کرده که 5 نفر از آنها چهره‌های شاخص تیم ملی هستند؛ در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری، در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی، در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی، در وزن ۹۷ کیلوگرم امیر علی آذرپیرا و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع قرار است در این رقابت‌ها به میدان بروند. از این بین چهار نفر در جهانی سال گذشته حضور داشتند و یک نفر هم که در جام جهانی یقه جردن باروفس را گرفت. حالا این کشتی‌گیران در حالی باید به میزبانی کرواسی به روی تشک بروند که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران نیست و در حال رسیدگی به مشکلات شخصی‌اش در امریکا به سر می‌برد. در روزهای گذشته این موضوع مطرح شد که پژمان درستکار از امریکا به کرواسی برود و در کنار تیم حضور داشته باشد اما با توجه به اخباری که رسیده بسیار بعید است که در این چند روز بتواند خودش را به کرواسی برساند. فدراسیون هم اعلام کرد که اباذر اسلامی و احسان امینی هدایت تیم را برعهده دارند. مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد در کرواسی از امروز آغاز می‌شود و تا 16 بهمن هم ادامه دارد.
این بار داستان کمی خطرناک‌تر از قبل هم شده و در غیاب سرمربی تیم ملی کشتی آزاد این توقع می‌رفت که محسن کاوه به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی هم حضور داشته باشد اما عجیب است که او هم این تیم را همراهی نکرد. مدیر تیم‌های ملی در تمام مسابقات حضور دارد و شاید در مهم‌ترین رویدادی که باید کنار تیم حضور پیدا می‌کرد، غیبت دارد.
البته هیچ ایرادی به پژمان درستکار وارد نیست و این روزها به شکل عجیبی مورد حمله واقع شده است. در حالی‌ که او قبل از انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم ساکن امریکا بود و وقتی به او حکم سرمربیگری تیم ملی را دادند، معلوم بود که ممکن است برای دیدار با خانواده‌اش و برای رسیدگی به زندگی‌اش سفری هم به امریکا داشته باشد و مشخص بود که در برخی از مواقع سال نمی‌تواند در کنار تیم ملی باشد. اصلاً وقتی به انتخاب او ایراد گرفته شد دقیقاً به خاطر همین روزها بود اما حالا بدون اینکه کسی سؤال کند که چرا فدراسیون کشتی در بین این همه گزینه سعی کرد کسی را انتخاب کند که ساکن امریکا بوده، مدام به پژمان درستکار گیر می‌دهند که چرا برای دیدار با خانواده‌اش به امریکا رفته؟ دیدار با خانواده امری طبیعی است اما انتخاب یک سرمربی که ساکن امریکاست، تصمیمی غیر طبیعی بود اما حالا پژمان درستکار به خاطر انجام یک کار طبیعی ضربه می‌خورد و فدراسیون کشتی که می‌توانست از بین تعداد زیادی قهرمان جهان و المپیک یک نفر را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند اما نکرد، کنار ایستاده است!
 این رفتارها برای اولین بار نیست که در کشتی رخ می‌دهد؛ قبل از این هم رفتارهای اینچنینی در قبال آدم‌های مهمی که در کنار کشتی بودند، انجام شده بود و حال در قبال پژمان درستکار تکرار می‌شود. یعنی برخی افراد به خاطر تصمیمات بدیهی و اتفاقاتی کاملاً طبیعی مورد انتقاد قرار گرفتند اما فدراسیون بدون اینکه آسیبی ببیند، کنار ایستاد. چه زمان قرار است این هزینه کردن افراد به پایان برسد، خدا می‌داند.


Page Generated in 0.0050 sec