printlogo


کد خبر: 265641تاریخ: 1401/11/11 00:00
مصاحبه و خبر

فوتسال زنان ایران قهرمان جام کافا شدند
تیم ملی فوتسال زنان ایران با پیروزی مقابل ازبکستان قهرمان رقابت‌های کافا شد.
تیم ملی زنان عصر دیروز در آخرین دیدار خود از رقابت‌های فوتسال منطقه مرکزی آسیا (موسوم به کافا) به مصاف ازبکستان رفت و با پیروزی پنج بر چهار برابر میزبان به‌عنوان قهرمانی رسید. گل‌های ایران برابر ازبکستان را سارا شیربیگی (دو گل)، مهسا کمالی (دو گل) و فرشته کریمی به ثمر رساندند. مسابقات کافا با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شد که تیم ملی فوتسال زنان با پیروزی در تمام دیدارهای خود به‌عنوان قهرمانی رسید. فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، طاهره مهدی‌پور، الهام عناف‌جه، فرشته کریمی، مارال ترکمان، زیبا افروغ، نازنین استکی‌فر، مریم حکمتی، فاطمه اعتدادی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی، زینب کرمی و مهسا کمالی، ۱۴ بازیکن اعزامی ایران به این تورنمنت بودند که هدایت آنها را فروزان سلیمانی برعهده داشت.


شیخ‌سلمان  برای سومین بار  رئیس فوتبال آسیا می‌شود
شیخ‌سلمان بحرینی تنها گزینه هدایت کنفدراسیون فوتبال آسیا است و انتخابات چهارشنبه در این کشور تنها مهر تأییدی بر ادامه حضور او در این کرسی مهم فوتبال قاره خواهد بود.
او این عنوان را برای سومین دوره پیاپی در زادگاهش به دست می‌آورد و سلطه‌اش در فوتبال آسیا به‌عنوان رئیس AFC را برای چهار سال دیگر تمدید می‌کند؛ ریاستی که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و ادامه دارد.
شیخ سلمان حالا سابقه‌ای همانند محمد بن همام قطری دارد و در انتخابات پیش‌رو، او را پشت سر می‌گذارد و دومین رئیس پرسابقه AFC شناخته می‌شود. جلوتر از وی، تونکو عبدالرحمن سیاستمدار سرشناس اهل مالزی قرار دارد که ۱۸ سال ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده داشت.


آرنولد: اولین هدف استرالیا قهرمانی آسیا است
استرالیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد برای دومین ‌بار از مرحله گروهی صعود کند. عملکرد خوب استرالیا رضایت فدراسیون فوتبال این کشور را به همراه داشت و بر این اساس گراهام آرنولد چهار سال دیگر روی نیمکت ابقا شد.
این مربی مدعی شد که از خاورمیانه و اروپا پیشنهاد داشته، ولی ترجیح داده برای کمک به استرالیا به همکاری‌اش ادامه بدهد. استرالیا در سال ۲۰۱۵ عنوان قهرمانی آسیا را در خاک خود به دست آورد اما تحت هدایت آرنولد در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ حذف شد.
آرنولد گفت: «اولین قدم رفتن به جام ملت‌های آسیا برای موفقیت و قهرمانی در آن است. دوم، جواز حضور مستقیم برای جام جهانی است چون واقعاً نمی‌خواهم دوباره به مرحله پلی‌آف بروم و سوم، دستیابی به بیش از آنچه در جام جهانی قبل انجام دادیم. موفقیت یک شبه و بدون برنامه‌ریزی حاصل نمی‌شود. آماده‌سازی و برنامه‌ریزی باید بی‌نقص باشد.»
 

 


Page Generated in 0.0046 sec