printlogo


کد خبر: 265634تاریخ: 1401/11/11 00:00
وقتی رئیس به دنبال تمدید دوره نایب رئیسی در AFC است
تاج؛ از مجلس تهران تا انتخابات منامه


هر قدر هم بگویند حضور مهدی تاج و برخی اعضای هیأت رئیسه و مدیران باشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی در بعدازظهر روز یکشنبه، به تبادل نظر درباره VAR مربوط می‌شود یا برنامه‌های آینده تیم ملی و تیم‌های باشگاهی، باز هم برگزاری این جلسه در کمیسیون تلفیق، مشخص می‌کند که بدون شک صحبت درباره برخی ابهامات و مسائل مالی هم در میان بوده است.
بعد از این جلسه هیچ گزارش یا خبری درباره مسائل مطرح شده در جلسه یا خروجی آن مطرح نشد و حتی محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم به تماس‌های مکرر خبرنگار ایران ورزشی برای پیگیری درباره جلسه روز یکشنبه پاسخ نداد و با گذشت یک روز از برگزاری جلسه هیچ توضیح تکمیلی درباره آن نه از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد و نه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال حاضر در جلسه.
حضور تاج و همراهانش در مجلس شورای اسلامی در شرایطی است که بارها و بارها تنش‌هایی میان او و برخی نمایندگان مجلس وجود داشته و اختلاف‌های دو طرف تا جایی پیش رفته بود که نمایندگانی چون احمد راستینه، عاقبتی شبیه به سپ بلاتر را برای مهدی تاج در نظر گرفته بودند و عزل و برکناری‌اش به خاطر تخلفات مالی را پیش‌بینی کرده بودند.
بعد از همه آن جنجال‌ها به نظر می‌رسید مجلس به خاطر حساسیت‌های جام جهانی و به طور مقطعی دندان روی جگر گذاشته تا بعد از آن به این موارد رسیدگی کند و حالا بعد از حضور تاج و یارانش در مجلس شورای اسلامی این سؤال مطرح می‌شود که آیا همه آن‌ تنش‌ها به یکباره و به دلایل نامعلومی ساکت شده است یا این جلسات در ادامه همان پیشگویی‌ها و اتهاماتی است که درباره رئیس فدراسیون فوتبال مطرح می‌شد؟ سؤالی که تا کنون پاسخ روشنی به آن داده نشده است.
به جای شفاف‌سازی در این رابطه اما مهدی تاج روز گذشته (دوشنبه) برای شرکت در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی بحرین شد تا برای تمدید نایب رئیسی‌ در AFC دورخیزی داشته باشد. گویا قرار است سی و سومین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا فردا (چهارشنبه ۱۲ بهمن) در منامه بحرین برگزار شود.
در این کنگره انتخاباتی قرار است رئیس و نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ۴ سال آینده انتخاب شوند. البته که شیخ سلمان بحرینی پیش برنده این انتخابات است چون تنها کاندیدای ریاست AFC است اما برای انتخاب نواب رئیس رأی‌گیری انجام خواهد شد و مهدی تاج هم که هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست، قرار است بار دیگر برای این پست نامزد شود.
این اما تنها موضوعی نیست که در کنگره پیش رو با حضور مهدی تاج قرار است درباره آن تصمیم‌گیری شود. مسأله مهم دیگر انتخاب میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا 2027 است. بعد از کناره گیری هند، ایران و قطر از کاندیداتوری این رقابت‌ها عربستان تنها کاندیدای این مسابقات است و پیش برنده این انتخابات است که اخیراً تلاش زیادی برای معرفی خود در زمینه فوتبال داشته است. از جذب کریستیانو رونالدو در رده باشگاهی بگیرید تا برگزاری مسابقه تیم منتخب لیگ تیم‌های النصر و الهلال با پاری‌سن‌ژرمن.
مهدی تاج هم در شرایطی که فوتبال ایران زیر نظر فدراسیون تحت امر او روزهای بدی را می‌گذراند و تاج در رقم خوردن این روزها نقش بسزایی داشته، در روزهای آینده زیر حکم میزبانی عربستان را در منامه امضا می‌کند و بدون شک برای تمدید دوران نایب‌ رئیسی‌اش می‌کوشد و همه این‌ کارها را در شرایطی انجام می‌دهد که هنوز معلوم نیست در جلسه او با نمایندگان مجلس چه گذشته؟ سرنوشت سرمربی تیم ملی چه خواهد بود و به طور کلی اعتقادی به توضیح درباره ابهامات فدراسیونش ندارد.

ZOOM

به جای شفاف‌سازی درباره جلسه‌ فوتبالی در مجلس شورای اسلامی، مهدی تاج روز گذشته (دوشنبه) برای شرکت در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی بحرین شد تا برای تمدید نایب رئیسی‌ در AFC دورخیزی داشته باشد. گویا قرار است سی و سومین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا فردا (چهارشنبه ۱۲ بهمن) در منامه بحرین برگزار شود.
در این کنگره انتخاباتی قرار است رئیس و نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ۴ سال آینده انتخاب شوند. البته که شیخ سلمان بحرینی پیش برنده این انتخابات است چون تنها کاندیدای ریاست AFC است اما برای انتخاب نواب رئیس رأی‌گیری انجام خواهد شد و مهدی تاج هم که هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست، قرار است بار دیگر برای این پست نامزد شود.


Page Generated in 0.0056 sec