printlogo


کد خبر: 265610تاریخ: 1401/11/10 00:00
فرمول شکست پرسپولیس پیدا شد
روی مخ بازیکنان و مربیان‌شان راه بروید!


یکی از اعضای تیم پرسپولیس می‌گفت حریفان‌مان راه شکست ما را پیدا کرده‌اند. اینکه اگر روی مخ بازیکنان و مربیان‌مان راه بروند امکان شکست یا امتیاز دادن پرسپولیس بالا خواهد رفت بخصوص وقتی که این تیم نتواند گل اول بازی را به ثمر برساند. این اتفاق دقیقاً در بازی با فولاد رخ داد و پرسپولیسی‌ها فوق‌العاده عصبی بودند و با وجود برتری بی‌چون و چرا در 30 دقیقه پایانی (با احتساب وقت‌های تلف شده) نتوانستند با آرامش به سمت دروازه حریف بروند و البته با بدشانسی سه، چهار موقعیتی که در وقت‌های تلف شده داشتند را از دست دادند.
پرسپولیس مقابل فولاد بد بود و از این بد بودن نمی‌توان به راحتی گذشت. عمری ستاره بازی‌های قبلی اصلاً در زمین نبود، مهدی ترابی به‌عنوان خلاق‌ترین بازیکن تیم در فاز حمله تا حوالی دقیقه 70 اصلاً دیده نمی‌شد، دانیال اسماعیلی‌فر آنقدر بد بود که یحیی او را خیلی زود تعویض کرد و یک جوان را برای اولین بار به زمین فرستاد تا از پرتاب‌های بلند اوت‌هایش استفاده کند. این مسأله در مورد بیشتر بازیکنان پرسپولیس هم مصداق داشت و عالیشاه، سرلک، اسدبیگی، امیری و... شرایط خوبی نداشتند و فقط در دقایق آخر موفق شدند خودی نشان دهند که هم بخت یارشان نبود هم اینکه برای گل زدن دیگر دیر شده بود و زمانی نماند.
بررسی افت بازیکنان پرسپولیس و ناکارآمدی پرسپولیس مقابل بازی بسته فولاد فعلاً بماند برای بعد اما به نظر می‌رسد تیم‌های حریف راه خنثی کردن طرح‌های تهاجمی پرسپولیس را پیدا کرده‌اند و این‌طوری کار یحیی و تیمش برای رسیدن به قهرمانی دشوار خواهد شد.
حالا تمام تیم‌های لیگ برتری می‌دانند که در صورت عصبی کردن بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس احتمال متوقف کردن این تیم یا حتی شکست آن دشوار نیست. پرسپولیس این فصل دو بار باخته که هر دو بار شرایط مسابقه غیر عادی بوده است. در بازی با تراکتور اتفاقاتی قبل و بین دو نیمه بازی رخ داد که بازیکنان خودشان نبودند و با حالتی بر افروخته و پر استرس به میدان رفتند و شکست خوردند. در بازی با فولاد هم بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس در تمام طول نیمه نخست سعی کردند با رفتار عجیب نیمکت‌نشینان فولاد کنار بیایند و اجاره ندهند این اتفاقات روی کارشان تأثیر منفی بگذارد اما ظاهراً تحمل آنها تا اواسط نیمه دوم تمام شد و آنها عصبی بازی را دنبال کردند و این چیزی بود که فولاد می‌خواست. البته تصمیمات داور هم به این عصبی شدن و پرخاشگری‌ها دامن زد و پنالتی سوخته نقطه جوش پرسپولیسی‌ها را به دقیقه 83 رساند. این رفتار باعث شد تا یحیی گل‌محمدی هم بعد از بازی از کوره در رفته و چیزی بگوید تا مشخص شود او هم نتوانسته خودش را کنترل کند و بعید نیست این رفتار به‌صورت شخصی برای سرمربی پرسپولیس گران تمام شود.
راه‌حل البته در کلام و ظاهراً ساده است. پرسپولیس در چنین مسابقاتی باید گل بزند و اجازه ندهد کار به اینجا بکشد که البته گفتنش در کلام راحت است و شرایط گاهی اوقات پیچیده و سخت می‌شود. پرسپولیس این فصل در خلق موقعیت مشکلات اساسی دارد و طبیعتاً مقابل تیمی که بسته‌تر بازی می‌کند و در ضدحملات خطرناک است مشکلاتش جدی‌تر خواهد شد پس بار دیگر یحیی و همکارانش در کادر فنی را به رفع مشکلات فنی تیم‌شان در خط میانی و مدل رسیدن به گل ارجاع می‌دهیم تا جلوی حاشیه‌سازی‌ها و نقشه‌های تخریبی حریف بایستند.

 


Page Generated in 0.0052 sec