printlogo


کد خبر: 265597تاریخ: 1401/11/10 00:00
ادامه حمایت مدیران ذوب‌آهن از کادر فنی
تیمی که به اندازه اسمش خوب نیست



اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

مهدی تارتار در چهار بازی اخیر تیمش بازنده از زمین خارج شده و حالا در آستانه هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان، بهترین توصیف برای این تیم می‌تواند نیمکت متزلزل ذوب‌آهن باشد. هر چند با توجه به باخت‌های اخیر این تیم، شاید بتوان این‌طور هم ذوب‌آهن را توصیف کرد؛ تیمی که به بحران نزدیک می‌شود. ذوب‌آهن را در کنار تیم‌های مس رفسنجان و فولاد می‌توان جزو تیم‌های رکورددار در تساوی دانست، اما سه برد و 5 باخت برای این تیم برعکس فولاد و مس رفسنجان حسابی دردسرساز شده است.
 در واقع با شرایط فعلی می‌توان این تیم را این‌طور توصیف کرد؛ تیمی که به اندازه اسمش خوب نیست. ذوب‌آهن این فصل از رقابت‌ها را با رویارویی با پرسپولیس شروع کرد و البته توانست یک امتیاز از این تیم مدعی بگیرد. ذوب‌آهن تا هفته هفتم مقابل تیم‌های تراکتور، مس رفسنجان، ملوان، سپاهان و مس کرمان هم تن به تساوی داد و در نهایت در هفته هفتم با برد 1 بر صفر مقابل پیکان، اولین پیروزی دیرهنگامش را کسب کرد. هفته هشتم باز هم مقابل نساجی مازندران به تساوی رسید. هفته‌های نهم و دهم را مقابل تیم‌های استقلال و گل‌گهر سیرجان تن به شکست داد. دو برد متوالی در هفته‌های یازدهم و دوازدهم مقابل نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک، حسابی هواداران این تیم را امیدوار کرد اما تساوی این تیم در هفته‌های سیزدهم و چهاردهم مقابل فولاد و صنعت نفت آبادان و بدتر از آن شکست متوالی سه هفته‌ای مقابل هوادار، پرسپولیس و تراکتور حسابی وضعیت این تیم را به هم ریخته است. شکست در جام حذفی مقابل مس رفسنجان هم اوضاع را بدتر کرده است. آنها بعد از باخت در جام حذفی، 2 باخت دیگر را در لیگ برتر کسب کردند.
همانطور که گفته شد، تارتار جام حذفی را در رویارویی با مس رفسنجان از دست داده و بعد از آن هم دو باخت، مقابل تیم‌هایی که در نیم فصل اول، از هر دو تیم یک امتیاز گرفته بود، کسب کرده است و حالا در هفته هجدهم اتفاقاً باید به مصاف تیمی برود که در نیم فصل اول از آنها یک امتیاز گرفته بود و البته در جام حذفی به آنها باخته است و این کار را برای شاگردان تارتار سخت‌‌تر خواهد کرد. همین شرایط باعث شد تا باز هم نقل تغییرات در نیمکت پیش بیاید و انصافاً ذوب‌آهن یکی از نامزدهای تغییرات روی نیمکت است. اما علی احسانی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در این خصوص این‌طور حرف می‌زند: «طبیعی است زمانی که تیمی یکی دو هفته نتیجه نگیرد، حواشی و شایعه‌پراکنی و تهمت شروع می‌شود. ما در چند هفته اخیر آن‌طور که هواداران توقع داشتند، نتیجه نگرفتیم و طبیعی است هواداران ما ناراحت باشند. اما برخی دنبال این هستند با حرف‌های عجیب و اشتباه، به باشگاه لطمه بزنند و وجهه باشگاه ذوب‌آهن را خراب کنند که البته موفق نخواهند شد. آنها دنبال یک بهانه هستند که حاشیه بسازند. تیم ما نیاز به کمک دارد و مجموعه هم با تمرکز در حال انجام کارشان هستند. اعلام کردیم که ما با قاطعیت از تیم و کادرفنی حمایت خواهیم کرد. از آنها خواستیم مقتدرانه تمرکزشان را روی تیم بگذارند تا در ادامه نتایجی را کسب کنیم که رضایت هواداران را به‌دنبال داشته باشد. الان زمان حمایت از تیم است و هواداران باید پشت تیم باشند و ما مطمئنیم که کادرفنی و بازیکنان توانایی این را دارند شرایط را تغییر دهند و به وضعیت خوب گذشته برگردند.» مدیرعامل ذوب‌آهن درباره برخی اتهامات به کادر فنی ذوب هم می‌گوید: «این مسائل اصلاً درست نیست و همان حرف‌هایی است که متأسفانه با هدف اثرگذاری بر ذهن هواداران منتشر می‌شود. ببینید آقای تارتار یکی از مربیان پاکدست فوتبال ایران است و اصلاً در خرید بازیکن، مسئولیتی برعهده او نیست و کار خاصی نمی‌کند. او به‌عنوان سرمربی، مثل همه جای جهان، لیست می‌دهد و کمیته نقل و انتقالات مسیر را پیش می‌برد. ذوب‌آهن انضباط مالی و شفافیت مالی بسیار خوبی دارد و اگر چیزی بود، مطمئن باشید تا امروز مشخص می‌شد. متأسفانه برخی می‌خواهند برای باشگاه حاشیه‌‌سازی کنند و ما را در مسیری ببرند که به جای تمرکز روی کارمان، دائم به این حرف‌های بی‌پایه و اساس پاسخ دهیم اما ما دیروز هم به بازیکنان گفتیم که به این مسائل توجه نکنند و روی موفقیت تیم تمرکز کنند.»
حمایت مدیران باشگاه ذوب‌آهن از کادر فنی در حالی رخ می‌دهد که فارغ از همه مسائل حاشیه‌ای که مطرح می‌شود، این کادر فنی متأسفانه نتوانسته در حد نام ذوب‌آهن نتیجه بگیرد و حالا این تیم در رده دوازدهم لیگ برتر است و فاصله زیادی با منطقه خطر ندارد. ذوب‌آهن 18 امتیازی است و تیم پانزدهم که فعلاً تیم سقوط کرده است، یازده امتیازی است. فاصله 7 امتیازی تا منطقه خطر سقوط، تضمین خوبی برای نایب‌قهرمان آسیا نیست و زمانی اوضاع بدتر می‌شود که نگاهی به هفته‌های اخیر و باخت‌های متوالی ذوب‌آهن داشته باشیم.

































 


Page Generated in 0.0053 sec