printlogo


کد خبر: 265580تاریخ: 1401/11/10 00:00
بردهای بارسا ادامه دارد
درخشش پدری کابوس مصدومیت دمبله

کسی حواسش به پدری نبود، پشت یک مدافع خیرونا خزید و در یک وجب جا روی تیر دو برای خودش فضا پیدا کرد.
خوردی آلبا به او پاس داد و با اشتباه دروازه‌بان توپ به ستاره جوان بارسلونا رسید و او نمی‌توانست فرصت را از دست بدهد. این تنها گل کاتالان‌ها در بازی سخت‌شان در زمین خیرونا بود و خوش‌شانس بودند که با کلین‌شیت به خانه برگشتند.
 
مهره هجومی خطرناک
قرار نبود پدری اصلاً بازی کند. هافبک تیم ملی اسپانیا در جریان بازی یک‌چهارم ‌نهایی جام حذفی آسیب دید و اگر چه ژاوی اصرار داشت او آماده است، نشستنش روی نیمکت خبر از چیز دیگری می‌داد.
 با مصدومیت عثمان دمبله، پدری فراخوانده شد و اگرچه اثرگذاری‌اش سریع نبود، اما برای تیمش مفید واقع شد. این بازیکن 20 ساله که صدمین بازی‌اش را برای بارسلونا انجام می‌داد، گل باارزشی زد و حالا در چهار بازی آخر خود سه گل زده تا ثابت کند مهره هجومی خطرناکی شده است.
 
نقش پررنگ آلبا
معلوم نیست آلبا مصدومیت دارد یا به‌دلیل دیگری از ترکیب تیم کنار گذاشته شده. به هر حال این مدافع کناری بین دو نیمه به زمین آمد و بازی پرثمری داشت.
 با یک پاس مورب و دقیق زمینه‌ساز تنها گل بازی شد و نیروی خلاق هجومی که جایش در بارسا به‌شدت خالی بود، فراهم کرد. آلبا اما در دفاع قابل اتکا نبود-مثل این اواخر- اگرچه چند بار با خطاهای بموقع در زمین خودی روی جریان بازی به نفع تیمش اثر گذاشت.
بارسلونا مقابل خیرونا خیلی خوب نبود اما برای پیروزی به آلبا نیاز داشت.
 
تداوم بردهای بارسلونا
ژاوی بعد از قهرمانی در سوپرجام اسپانیا نتوانسته تیمش را به روزهای اوج برگرداند و کاتالان‌ها خسته و ناتوان به نظر می‌رسند.
با این حال به بردهایشان ادامه داده‌اند و رقبای سرسختی را شکست داده‌اند؛ اتلتیکومادرید قبل از سوپرجام، بعد ختافه و حالا خیرونا. ژاوی اخیراً  آشکارا از تیمش انتقاد کرد که نمی‌توانند 90 دقیقه هماهنگ و منسجم بازی کنند اما جدول دروغ نمی‌گوید و شش امتیاز فاصله از رئال مادرید –بدون در نظر گرفتن بازی دیشب سفیدها مقابل سوسیداد- قابل توجه است.
 
مصدومیت دمبله
نمی شود برای دمبله تأسف نخورد. او در بهترین فرم دوران حرفه‌ای خود است و در جام حذفی مقابل سوسیداد بهترین بازیکن زمین بود اما به‌دلیل مصدومیت شدید پایش تنها نیم ساعت بازی کرد.
 او که سابقه زیادی در مصدومیت دارد، هواداران را نگران کرده و اگرچه شاید مصدومیتش خیلی جدی نباشد اما اگر مدت زیادی نتواند بازی کند، ضربه بزرگی به تیم وارد می‌شود.
 
فصل سخت رافینیا
رافینیا عجب فصل سختی داشته. او هیچ وقت با پیراهن بارسلونا ندرخشیده و خیلی اوقات در یک‌سوم دفاعی رقبا فرصت سوز بوده. بال سابق لیدز در این بازی هم لحظاتی استعداد و نبوغ خود را به نمایش گذاشت اما نتوانست با ریتم تیم منطبق شود.
او البته در دفاع عملکرد خوبی داشت، در تمام تکل‌هایش موفق بود و بخوبی برای پس گرفتن توپ بر می‌گشت اما توان هجومی مورد انتظار بارسلونا را تا به حال نشان نداده.
 این رویه باید زودتر تغییر کند بخصوص اگر مصدومیت دمبله جدی باشد.
 
دست خالی
تاتی کاستیانوس فرصت‌های خوبی مقابل دروازه بارسلونا داشت اما استفاده نکرد. بارسلونا در دفاع پراشتباه بود و این آرژانتینی 24 ساله فضای زیادی به دست آورد اما چیزی از این بازی عایدش نشد. دو شوت داشت، 28 بار توپ را لمس کرد و تنها 60 درصد پاس‌هایش به مقصد رسید قبل از اینکه در دقیقه 70 دقایقی بعد از اخطارگرفتنش تعویض شود. خیرونا برای امتیاز گرفتن از این بازی به او نیاز داشت اما کاری از پیش نبرد.


Page Generated in 0.0056 sec