printlogo


کد خبر: 265578تاریخ: 1401/11/10 00:00
آمارهای خاص نوله



نواک جوکوویچ با پیروزی مقابل سیتسیپاس در بازی فینال موفق شد به دهمین قهرمانی خودش در رقابت‌های آزاد استرالیا برسد، آماری که برای یک بازیکن آن هم در این سن سال بسیار مطلوب است و به نظر می‌رسد هیچ بازیکنی حداقل در سالیان اخیر موفق به رسیدن به رکورد این بازیکن در رقابت‌های آزاد استرالیا نشود.

نواک در طول این سال‌ها که به عنوان بازیکن حرفه‌ای تنیس را دنبال می‌کند موفق به کسب 21 مقام قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم شده بود و با پیروزی در بازی روز گذشته به بیست و دومین مقام خودش در این رقابت‌ها دست یافت، یک رکورد فوق‌العاده دیگر از نوله.

جوکو با کسب پیروزی در بازی نهایی این رقابت‌ها روند شکست‌ناپذیری‌های خودش در رقابت‌های استرالیا را به 28 پیروزی متوالی ارتقا داد و از این حیث با اقتدار به صدر جدول رسید.

صربیناتور که روزهای عجیب و غریبی را تا پیش از رسیدن به این عنوان سپری می‌کرد با توجه به عدم حضور آلکاراس از امروز و پس از منتشر شدن رتبه‌بندی جدید تنیس جهان پس از 8 ماه دوری از صدر به آنجا بازمی‌گردد.

این بازیکن از حالا به بعد و پس از بازیکنانی مانند نادال و مارگارت کورت به سومین تنیسور تاریخ تبدیل شد که تعداد قهرمانی‌های خودش در یک گرنداسلم را دو رقمی می‌کند، از این حیث رافائل نادال اسپانیایی با کسب چهارده عنوان قهرمانی در رقابت‌های آزاد فرانسه رکورددار است.

تعداد قهرمانی‌های نواک در طول دوران حرفه ای‌اش با کسب عنوان قهرمانی رقابت های آزاد استرالیا در سال 2023 به عدد 93 رسید، عددی که البته همچنان باید انتظار افزایش آن را داشته باشیم.


Page Generated in 0.0048 sec